امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51621 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

کیت ایرانی تشخیص سریع کرونا رونمایی شد

خبرایران : کیت ایرانی تشخیص سریع کرونا با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی و قرار است به زودی روانه بازار شود.
کیت ایرانی تشخیص سریع کرونا رونمایی شد

به گزارش خبرایران ، مراسم رونمایی از کیت ایرانی تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا امروز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری، محمدرضا مخبر دزفولی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران برگزار شد.

سید سجاد مروجی مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت در حاشیه این مراسم گفت: در این مرحله کیت تشخیص سریع کرونا را تولید کردیم.

وی اظهار داشت: این کیت امروز با حضور مسوولان رونمایی شد و روانه بازار هم خواهد شد.

مروجی خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته که کرونا شروع شد، کار در بحث کیت های تشخیصی کرونا را آغاز کردیم و سپس تولید نسل جدید کیت تشخیصی آغاز شد. این کیت ظرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می تواند شناسایی افراد مبتلا را انجام دهد.

وی بیان داشت: این کیت می تواند زنجیره بیماری را قطع کند و به عبارتی در بیماریابی نقش بسیار بااهمیتی دارد.

مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت با تاکید براینکه این فناوری توسط محققان ایرانی به دست آمده است، گفت: شرکت سلامت الکترونیک برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در چند ماه گذشته به کار تحقیق و پژوهش در حوزه کیت های تشخیصی کرونا روی آورد.

وی افزود: این کیت عملکرد مشابه تست های تشخیصی پی سی آر  دارد.

مروجی در مورد تفاوت این محصول با کیت های معمولی گفت: این کیت برای بیماران سرپایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و دسترس پذیری افراد در مناطق دوردست و محروم در نقاط مختلف شهری را فراهم می کند.

وی ادامه داد: این کیت قیمت بسیار پایین تری در مقایسه به کیت های موجود در بازار دارد و قیمت آن حدود ۳۰ درصد کیت پی سی آر در بازار است. این محصول فناورانه می تواند صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب