امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5157 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نمایشگاهی برای معرفی بی‌رسانه‌ها/ فلسطین، مهمان اصلی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: رویکردمان در این نمایشگاه متفاوت از نمایشگاه فناوری اطلاعات است چراکه آنها نگاه‌شان کاسب‌کارانه و درآمدزایی است درحالی که ما به درآمدزایی فکر نمی‌کنیم بلکه تبلیغات رسانه‌هایی هستیم که تا کنون رسانه‌ای برای معرفی نداشتند.
نمایشگاهی برای معرفی بی‌رسانه‌ها/ فلسطین، مهمان اصلی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

به گزارش خبرایران، نشست خبری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز با حضور محمد خراسانی‌زاده، سخنگوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

خراسانی‌زاده، سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، با اشاره به نحوه برگزاری دوره پیشین نمایشگاه اظهار کرد: در سال 91 جمعی از تشکل‌های مردمی متخصص در عرصه‌ رسانه‌های دیجیتال به این نتیجه رسیدند تا نمایشگاهی برای معرفی و نمایش آثار، تولیدات و خدمات ارزشمند عرصه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شود به همین دلیل از 25 بهمن ماه تا سه اسفند سال 91 شاهد برگزاری اولین دوره نمایشگاه بودیم.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در دوره اول نمایشگاه رخ داد، مخاطبان خاص آن بود که در زمان تعیین شده از نمایشگاه بازدید داشتند. همچنین بسیاری از مقامات مسئول در نمایشگاه حضور داشتند و دست‌نوشته‌هایی را نیز برایمان به یادگار گذاشتند.

تغییر مدیریتی؛ اصلی‌ترین دلیل برای نداشتن نمایشگاه در سال 92

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح کرد: با تغییراتی که در بدنه اجرایی کشور در سال 92 شاهد بودیم، در برنامه زمان‌بندی نمایشگاه دچار مشکلاتی شدیم. به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شد تا زمان نمایشگاه را به سال 93 انتقال دهیم.

وی یادآور شد: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بستری برای تجمع اصحاب حق است البته به این مفهوم نیست که این نمایشگاه را جدا از دیگر نمایشگاه‌ها بدانیم و به نوعی مرزکشی کنیم اما درج عنوان انقلاب اسلامی در عبارت رسانه‌های دیجیتال، تخصصی است و بیشتر جبهه‌سازی و نمایش زحمات افرادی است که در این عرصه متحمل شده‌اند.

سخنگوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: این جشنواره به نوعی تریبونی برای بی‌تریبون‌هاست و برای کسانی است که شاید تا کنون نتوانسته‌اند خود را معرفی کنند و جایی در این زمینه نداشته‌اند.

وی افزود: مسئولان بخش‌های مختلف نمایشگاه کسانی هستند که خودشان مؤسسه دارند و به نوعی به صورت مستقیم با این مسائل درگیر هستند.

خراسانی‌زاده اظهار کرد: حزب‌الله سایبر، انجمن بازی‌سازان انقلاب اسلامی، مجمع فعالان رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی(فرا) از جمله تشکل‌های مهمی است که ما را در برگزاری این نمایشگاه یاری رسانده‌اند.

وی بیان کرد: نمایشگاه در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود که بخش‌های اصلی شامل بین‌الملل، رسانه‌های برخط، نشر دیجیتال، بازی و انیمیشن و فناوری اطلاعات و بخش‌های جانبی شامل دیجیتال در آینه هنر، کارگاه‌ها و نشست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، واقعیت افزوده، کودک و نوجوان است.

فلسطین، مهمان اصلی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح کرد: بخش بین‌المللی نمایشگاه با دو رویکرد برگزار می‌شود که می‌توان به فعالان ایرانی که در داخل در عرصه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و رویکرد دوم مربوط به فعالانی می‌شود که در خارج از کشور به این عرصه مشغول هستند.

وی یادآور شد: فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، کویت، بحرین، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هند، آذربایجان و ترکمنستان از جمله کشورهایی هستند که در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

خراسانی‌زاده اظهار کرد: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی از یکم تا هفتم شهریورماه در سالن‌های نمایشگاه بوستان گفت‌وگو از ساعت 10 تا 21 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با نمایشگاه فناوری اطلاعات اظهار کرد: در نمایشگاه فناوری اطلاعات بیشتر شاهد ارائه محصولات مخابراتی و ارتباطی هستیم در حالی که نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، محتوایی است.

سخنگوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: متأسفانه رویکردهای غیردینی در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که هیچ یک از مؤسسات دیجیتال انقلاب اسلامی حاضر نیستند در آن نمایشگاه فناوری اطلاعات باشند. البته در وزارتخانه افراد انقلابی هم هستند و کارهایی را هم انجام داده‌اند و نمی‌توان این کارها را نادیده گرفت، حتی شخص وزیر هم نگاه انقلابی دارند اما متأسفانه در درون هم شاهد اقدامات غیرانقلابی هم هستیم.

اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، ایده‌آل نبود

وی بیان کرد: دوره اول نمایشگاه، ایده‌آل نبود و با مشکلات بسیاری روبرو بودیم. نبود وسیله گرمایشی در مصلی در آن فصل زمستان، به دلیل نداشتن بودجه مناسب بود چرا که برای وسیله گرمایشی از ما اعتبار مضاعفی را درخواست کرده‌ بودند که از توان‌مان خارج بود. شاید نمایشگاه با حمایت‌های حاکمیتی همراه بود اما تصیم و اجرا توسط مردم محقق شده بود.

خراسانی‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه چرا بخشی از نمایشگاه فناوری اطلاعات به رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اختصاص داده نشد تا کمی شاهد صرفه‌جویی باشیم، گفت: ما زمانی که برای برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم که خبری از برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات نبود. به هرحال ما برنامه‌‌ریزی‌ها را انجام داده بودیم و نمی‌توانستیم با آنها تلفیق کنیم. همچنین فناوری اطلاعات با رسانه‌های دیجیتال در یک بستر نمی‌گنجد.

وی ادامه داد: حجم فعالیت‌ها آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم حتی بخشی از آن را نمایش دهیم، نیازمند نمایشگاه مستقلی هستیم. همچنین رویکردمان در این نمایشگاه متفاوت از نمایشگاه فناوری اطلاعات است چراکه آنها نگاه‌شان کاسب‌کارانه و درآمدزایی است درحالی که ما به درآمدزایی فکر نمی‌کنیم بلکه تبلیغات رسانه‌هایی هستیم که تا کنون رسانه‌ای برای معرفی نداشتند. البته ممکن است که بخشی از مؤسساتی که در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب حضور دارند، در نمایشگاه فناوری اطلاعات هم باشند.

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمان ثبت نام در نمایشگاه، 25 مردادماه به پایان می‌رسد و ما از آن زمان به بررسی مؤسسات ثبت نامی خواهیم بود اما به هرحال تنها برای 300 مجموعه ظرفیت پذیرش را خواهیم داشت.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب