امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51426 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مارگریت وستاگراعلام کرد؛

آمازون به ایجاد اخلال در بازار رقابتی اتحادیه اروپا متهم است

خبرایران : کمیسیون اروپا می‌گوید شرکت آمازون با هدف کسب سود غیرقانونی در بازار اروپا، از داده‌های خرده‌فروشان مستقل سوءاستفاده کرده و مرتکب نقض قوانین رقابتی اتحادیه اروپا شده است.
آمازون به ایجاد اخلال در بازار رقابتی اتحادیه اروپا متهم است

گزارش‌ها حاکی است که این غول عظیم فناوری آمریکا، با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به خرده‌فروش‌هایی که از وب‌سایت آن برای عرضه محصولات خود استفاده کرده‌اند، در جهت دستیابی به بالاترین میزان سوددهی از طریق تمرکز بر محصولات پرفروش عمل کرده است.

مارگریت وستاگر، نایب رئیس کمیسیون اروپا، روز سه‌شنبه ۲۰ آبان در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که بر اساس نتیجه‌گیری مقدماتی، آمازون با هدف ایجاد اخلال در بازار رقابتی اروپا به ویژه فرانسه و آلمان از «داده‌های کلان» فروشندگان آنلاین سوءاستفاده کرده است.

دو کشور یادشده بزرگ‌ترین بازارهای فروش آنلاین در اروپا به شمار می‌روند.

کمیسیون اروپا در صدد است تحقیقات جدیدی را در مورد روش‌های به کار گرفته‌شده توسط آمازون در حوزه آگهی‌های آنلاین تجاری آغاز کند.

نگرانی اروپایی‌ها از این بابت است که آمازون قوانینی وضع کند که صرفا به سودآوری برای این کمپانی مستقر در سیاتل آمریکا بینجامد.

آمازون اکتبر گذشته اعلام کرد که سه‌چهارم درآمد سال ۲۰۲۰ این شرکت معادل ۶.۳ میلیارد دلار است که این رقم در مقایسه با پارسال سه برابر شده است.

بحران همه‌گیری ویروس جدید کرونا و به تبع آن، گرایش روزافزون فروشندگان به فروش آنلاین، نقشی عمده در رشد سوددهی این پلتفرم آنلاین ایفا کرده است.

خانم وستاگر در جریان نشست خبری اخیر خود تاکید کرد که مشکل کمیسیون اروپا با شرکت آمازون بر سر شیوه‌های تجارت آن است که ظاهرا به شکل غیرقانونی مانع رشد رقبای خود می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب