امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51424 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ؛

رویکردهای آموزشی بانک توسعه تعاون منطبق با شرایط کنونی است

خبرایران : یرج شیخ زاده معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، به اهمیت برنامه‌های نوآورانه در رویکرد جدید آموزشی در این بانک تأکید نموده و در این خصوص گفت: نوآوری و تلفیق تجربه و دانش را رویکرد آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ بوده است.
رویکردهای آموزشی بانک توسعه تعاون منطبق با شرایط کنونی است

یرج شیخ زاده معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، در گفت‌وگو با روابط عمومی به اهمیت برنامه‌های نوآورانه در رویکرد جدید آموزشی در این بانک تأکید نموده و در این خصوص گفت: نوآوری و تلفیق تجربه و دانش را رویکرد آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ بوده است.

شیخ زاده افزود: متناسب با شرایط شیوع بیماری کرونا مرکز آموزش و پژوهش بانک رویکردهای خود را منطبق با شرایط جاری طراحی نموده است و برنامه‌های آموزشی خود را با روش‌های مکاتبه‌ای، آفلاین، آنلاین، الکترونیکی، مبتنی فیلم‌ها و منابع آموزشی و روش‌های دیگر عملیاتی نمود.

وی با اشاره به رویکرد ترکیبی در برنامه‌های آموزش و یادگیری مدیران و کارکنان بانک، برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی بانک را مطلوب ارزیابی نمود و گفت: در شش ماه نخست با وجود شیوع بیماری کرونا آموزش با رویکرد ترکیبی و آنلاین از سوی مرکز آموزش و پژوهش بانک و با هم‌اندیشی و همکاری امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت سمات راه‌اندازی شد و در این بستر تاکنون برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های شغلی فعال در ستاد و صف طراحی و اجراشده است.

شیخ زاده مدیریت دانش را از دیگر فعالیت‌های در حال اجرا در مرکز آموزش و پژوهش ذکر کرد که در سه فاز در حال اجرا می‌باشد.

وی در این خصوص گفت: در فاز نخست برنامه تربیت مدرس با رویکرد ساماندهی و انتقال دانش و تجربیات مدیران و کارکنان خبره به عنوان مدرس در حال اجرا است، در فاز دوم تولید و انتشار منابع و کتاب‌های تخصصی و کاربردی به عنوان یک راهبرد دنبال و منابع کاربردی کیفی تولید و چاپ‌شده است. در فاز سوم نیز طرح آرشیو و مستندسازی آثار علمی و تجربیات مدیران و کارکنان بانک بعنوان مرحله سوم مدیریت دانش در حال اجرا می‌باشد.

وی تبدیل دانش پنهان به دانش آشکار سازمانی و شکل‌گیری حافظه سازمانی را راهبرد کلیدی در مسیر سودآوری بانک ذکر کرد که فازهای سه‌گانه مدیریت دانش در تحقق آن تأثیر به سزایی دارد.

معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات طراحی و برگزاری آزمون کارشناسی در دو بخش عمومی و تخصصی را از دیگر برنامه‌های مرکز آموزش و پژوهش بانک ذکر کرد و گفت: با همت و کوشش همکاران مرکز آموزش و پژوهش آزمون کارشناسی در سال جاری برای نخستین بار به شیوه الکترونیکی برگزار شد.

وی از طراحی فرایند استانداردی برای آزمون کارشناسی بانک از سوی مرکز آموزش و پژوهش خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با این اقدام تربیت کارشناسان خبر و اهتمام به فعالیت‌های کارشناسی در بانک رونق مضاعفی‌تری بگیرد.

شیخ زاده طرح‌های پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش را کاربردی و تصمیم‌ساز خواند و شناسایی شاخص‌های توسعه‌ای و اجتماعی بانک و نیز گفتمان بانکداری اجتماعی و اقتصادی را ازجمله دستاوردهای مهم پژوهشی مرکز برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون با اشاره به پروژه سنجش رضایت و کیفیت خدمات، احصاء بسیاری از مشکلات شعب بانک در ارائه خدمت مطلوب‌تر به مشتریان و پیشنهاد جهت بهبود عملکرد شعب و رفع آنها را از دستاوردهای این طرح ذکر کرده و گفت: نتایج حاصل نشان داد حدود ۸۰ درصد مشتریان کیفیت خدمات بانکی موجود را مطلوب ارزیابی کرده‌اند.

وی در پایان، انجام مطالعات و آسیب‌شناسی سامانه اعتبارسنجی سدرا را از دیگر برنامه‌های پژوهشی انجام‌شده مرکز عنوان کرده و افزود: تدوین گزارش پایداری مسئولیت اجتماعی و تنظیم گزارش مسئولیت اجتماعی بر اساس مدل GRI:2018 نیز از دیگر اقدامات پژوهشی مرکز می‌باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب