امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51264 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

راه‌اندازی راهکار اتوماسیون وجوه نقد در بانک اقتصاد نوین توسط توسن‌تکنو

خبرایران : بانک اقتصاد نوین نیز به جمع دریافت‌کنندگان راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو از شرکت توسن‌تکنو اضافه شد.
راه‌اندازی راهکار اتوماسیون وجوه نقد در بانک اقتصاد نوین توسط توسن‌تکنو

به گزارش خبرایران، بنابراعلام توسن‌تکنو، پس از نصب و راه‌اندازی موفق راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو در بانک‌های ملی ایران، شهر، سپه (حکمت ایرانیان سابق)، آینده، ایران زمین، سامان و بانک دی، بانک اقتصاد نوین نیز به جمع دریافت‌کنندگان این راهکار از شرکت توسن‌تکنو اضافه شد. بدین‌ترتیب تعداد بانک‌های دریافت‌کنندگان راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو به ۸ بانک رسید.

شرکت توسن‌تکنو اولین و تنها تولیدکننده و بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات نصب و پشتیبانیCRS ها در سطح کشور بوده و در مجموع توانسته با واگذاری بیش از ۱۷۰۰ دستگاه از این ماشین‌ها، دارای بیش از ۹۵ درصد سهم بازار در این خصوص بین شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده ماشین‌های بانکی در کشور باشد.

ماشین‌های بانکی CRS یا ATMR با عبارت معادل فارسی «خودگردان»، نسل جدید خودپردازهای بانکی هستند که نه‌تنها دریافت اسکناس در آن‌ها ممکن است، بلکه می‌توان از طریق آن‌ها اسکناس وارد ماشین بانکی کرده و عملیات واریز آنی وجه نقد به حساب را انجام داد.

همچنین این ماشین‌ها، این قابلیت را دارند که اسکناس‌های جعلی و مخدوش را تشخیص دهند. با توجه به رویکرد نرم‌افزار نصب‌شده روی ماشین بانکی و سیاست بانک عامل، می‌توان این قبیل اسکناس‌ها را با اعلام به مشتری بازگرداند یا در کاستی جداگانه ضبط نمود.

این ماشین‌ها هم‌اکنون در بیرون شعب بانکی، اماکن عمومی نظیر مراکز خرید، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و … نصب و راه‌اندازی شدند و این امکان را فراهم کرده‌اند که بدون نیاز به شعبه، بتوان پول نقد را به صورت آنی و لحظه‌ای به حساب بانکی واریز کرد.

از دیگر مزایای این ماشین‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به پول‌گذاری به‌دلیل وجود چرخه‌ خودکار مدیریت اسکناس‌های ورودی و خروجی اشاره کرد.

با استفاده از خودگردان و جایگزینی آن با خودپردازهای معمولی، می‌توان بخش قابل‌توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت اسکناس را کاهش داد و بدین‌ترتیب بهره‌وری سرمایه انسانی بانک را افزایش داد. همچنین بهبود تجربه مشتریان ناشی از ارائه سرویس ۳۶۵*۲۴*۷ این ماشین‌ها یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی این راهکار برای بانک‌هاست.

آمار نشان می‌دهد از ابتدای راه‌اندازی این ماشین‌ها توسط بانک‌های عامل در شبکه بانکی کشور، استقبال مشتریان روزبه‌روز در حال افزایش بوده است. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده متوسط مدت زمان انتظار برای واریز وجه از طریق شعبه چیزی بین ۱۵ الی ۶۰ دقیقه است و این زمان از طریق ماشین‌های خودگردان به ۱ الی ۵ دقیقه کاهش یافته است.

بنابراین از مجموع این یافته‌ها می‌توان دریافت که رویکرد راه‌اندازی شعب سلف‌سرویس و خارج‌کردن سرویس‌های تحویلداری از شعب، بهبود تجربه مشتریان را در پی داشته است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب