امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51256 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در ادامه پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید انجام شد؛

آغاز بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور به دستور رئیس جمهور

خبرایران : بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور و سه طرح مرتبط با آن توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.
آغاز بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور به دستور رئیس جمهور

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در سی و یکمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدئوکنفرانس فاز اول طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، بخشی از سایت شیرین‌سازی فاز اول این طرح، طرح تامین برق و انرژی و ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن تعادلی و ضربه‌گیر فاز اول طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و مخزن 45هزار مترمکعبی و سامانه بهره‌برداری از آب صنایع گل‌گهر سیرجان را افتتاح کرد.

برای افتتاح این طرح‌ها 16هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ظرفیت اشتغالزایی آن برای دوران ساخت 16هزار نفر و برای دوران بهره‌برداری 1200 نفر می‌باشد.

طرح بزرگ شیرین‌سازی و خط انتقال آب توسط مهندسین ممتاز کشور و با استفاده از تجارب شرکت‌های مجرب حاشیه خلیج فارس و همچنین بهره‌برداری از بهترین گزینه‌های فنی و تکنولوژی روز دنیا طراحی و اجرا شده است.

طراحی این پروژه با نگاه توسعه‌ای و به منظور تولید یک و نیم میلیون مترمکعب آب شیرین در سایت شیرین‌سازی بوده و با سه خط انتقال نیازهای آبی شرب، صنعتی و معدنی چند استان همجوار در مسیر خط انتقال و در سه فاز انجام خواهد شد و امروز فاز اول آن با یک خط انتقال طراحی و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب