امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51092 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۶:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خرید کارتریج ایرانی برای چاپگرهای اداری و خانگی

خبرایران : خرید کارتریج یکی از مشکلاتی است که امروزه گریبانگیر صاحبان چاپگرهای اداری و خانگی شده است.
خرید کارتریج ایرانی برای چاپگرهای اداری و خانگی

به گزارش خبرایران بنابراعلام مهرشاپ، این که چه کارتریجی و از چه برندی را تهیه کنیم. آیا کارتریجی که خریداری کرده ایم اصل است یا خیر؟ آیا کارتریج ایرانی هم داریم یا خیر؟ و اینکه آیا اساسا خرید کارتریج ایرانی کار درستی ست یا خیر؟ و سوالاتی از این دست مباحثی است که در این صفحه قصد داریم به آن ها بپردازیم.

خرید کارتریج:

خرید کارتریج از جمله مسائلی است که تمام صاحبان چاپگرها با آن رو برو هستند چه چاپگر جوهرافشان باشد چه لیزری و چه سوزنی و یا حتی تصعیدی به هر حال روزی مخزن جوهر، پودر یا ریبون آن ها به اتمام رسیده و نیاز به خرید یک کارتریج نو خواهند داشت. حال این سوال مطرح است که از کجا خرید کنیم و چگونه به فروشنده و جنسی که تهیه می کنیم اعتماد کنیم.

خب برای این موضوع راه حل های ساده ای وجود دارد. اول اگر خرید شما اینترنتی است به نماد اعتماد الکترونیک آن سایت دقت کنید و با کلیک روی نماد الکترونیک صحت آن را با آدرسی که در بالای صحفه ظاهر می شود چک بفرمایید.

دوم قیمت ها را مقایسه کنید هیچ ارزانی بی دلیل نیست. و سوم به مشخصات فنی کارتریج دقت کنید، مانند تعداد صفحاتی که می تواند چاپ کند و نیز درجه کیفی محصول.

و اما کارتریج ایرانی:

امروزه با تلاش صنعتگران ایرانی ما توانسته ایم در کشور اقدام به تولید کارتریج ایرانی نماییم. هر چند این صنعت هنوز کاملا بومی نشده است و همچنان نیازمند واردات مواد اولیه از سایر کشورهاست اما خوشبختانه درصد بالایی از این تولید در ایران صورت می گیرد.

سه قطعه اساسی از سایر کشورها وارد می شود که علت آن را هم شرح خواهیم داد. اول پودر تونر که فرمول دقیق و حساسی دارد و چنانچه ترکیبات آن از نظر کیفی مناسب نباشند چاپ نهایی بی کیفیت خواهد بود

دوم درام که هنوز تکنولوژی آن در ایران موجود نیست و سوم چیپ مخصوصی که در ایران زیر ساخت های کافی برای تولید آن وجود ندارد اما با تلاش شبانه روزی صنعتگران و تولید کنندگان داخلی به زودی همه موارد فوق نیز به ایران منتقل خواهد شد و از واردات این اقلام نیز بی نیاز خواهیم بود.

اما آیا کارتریج های تولید شده با برندهای ایرانی از کیفیت لازم برخوردار هستند یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال خدمت شما عرض کنیم که باید به جعبه محصول دقت کنید و ببینید کارتریجی که خریداری می نمایید در کدام دسته کیفیتی قرار می گیرد.

درجه کیفی A که برای خود تولید کننده اصلی است. درجه کیفی B ، C  و D  هم برای شرکت هایی ست که در خارج از ایران تحت لیسانس تولیدکنندگان اصلی فعالیت می کنند و درجات بعدی برای سایر تولیدکنندگان است.

شرکت مهر گستر ماد ایرانیان خاورمیانه از جمله تولیدکنندگان ایرانی است که محصولات خود را با درجه کیفی E تولید و روانه بازار مصرف می کند و تمام محصولات خود را با ضمانت نامه ۳ ساله ارائه می دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب