امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5086 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی تهران و باکو

نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از 13 مرداد ماه به مدت سه روز برگزار می شود.
برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی تهران و باکو

به گزارش خبرایران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، این اجلاس بنا به دعوت رسمی دولت این کشور و به ریاست دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان در شهر باکو برگزار می شود.

در این سفر دکتر واعظی رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و فرهنگی، با مقامات عالیرتبه جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

همچنین، با توجه به تلاش دولت یازدهم مبنی بر ایجاد و تقویت بسترهای لازم فعالیت هر چه بیشتر بخش خصوصی، روز سوم اجلاس با حضور وزرای مسوول کمیسیون مشترک دو کشور در باکو، نشست شرکتهای بخش خصوصی دو کشور برگزار و انتظار می رود که با حضور نمایندگان بخش خصوصی دو کشور در  این اجلاس شاهد گسترش و تقویت زمینه های روابط این بخش باشیم.

همچنین بدلیل مشارکت استانهای مرزی کشور با این جمهوری حضور و نقش این استانها در این اجلاس بارز خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بدنبال استقرار دولت تدبیر و امید و پس از سفر سال جاری آقای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به کشورمان، که مناسبات دو کشور وارد فاز جدیدی از همکاریهای همه جانبه شد، وی دستور تشکیل کمیسیون مشترک در کشورش را صادر کرد.

از این رو، به نظر می رسد بدنبال پیشرفت نه چندان مطلوب روابط در عرصه های مختلف در گذشته، عزم جدی دولت آذربایجان برای توسعه مناسبات فراهم شده و جمهوری اسلامی ایران با استقبال از این فضا، خواهان گسترش روابط خود با کشور دوست و همسایه که دارای پیوندهای گسترده فرهنگی- تاریخی- مذهبی نیز می باشد، شد.

البته با توجه به مرزهای مشترک، رفت و آمد اتباع دو کشور، تبادل کالا، ظرفیت فراوان اقتصادی در صنعت برق و آب، حمل و نقل و راه آهن، همکاریهای گمرکی، تجارت مرزی، گردشگری، همکاری های فرهنگی و بانکی، انتقال منابع انرژی و نفت و گاز، کشاورزی و بسیاری از موضوعات مشترک ضروری است که این همکاریها مجدداً باز تعریف و با توافق طرفین چارچوب بندی جدیدی به آن داده شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب