امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 50481 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رمضانعلی سبحانی‌فر درنشست خبری اعلام کرد؛

پست در ایران همپای صنعت پست دنیا پیش نرفته / هنوز خودپستچی‌گری و مقاومت در برون‌سپاری خدمات دستگاه‌ها به پست رواج دارد / هم اکنون 5 تن بار در شرایط کرونا به خارج از کشور ارسال می‌شود

خبرایران: مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درآستانه روز جهانی پست با تاکید برضرورت تقویت فرهنگ ارسال مراسلات گفت : پست در ایران همپای صنعت پست دنیا پیش نرفته ، زیرا که هنوز خودپستچی‌گری و مقاومت در برون‌سپاری خدمات دستگاه‌ها به پست رواج دارد و قوانین و مقررات از جمله اساسنامه شرکت ملی پست به درستی اجرا نمی‌شود.
پست در ایران همپای صنعت پست دنیا پیش نرفته / هنوز خودپستچی‌گری و مقاومت در برون‌سپاری خدمات دستگاه‌ها به پست رواج دارد / هم اکنون 5 تن بار در شرایط کرونا به خارج از کشور ارسال می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری به مناسبت17 مهر« روز جهانی پست» صبح امروزسه شنبه 15 مهرماه 1399 باحضور«رمضانعلی سبحانی‌فر» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و اصحاب رسانه در شرکت ملی پست ایران برگزار و دراین نشست خبری«رمضانعلی سبحانی‌فر»مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اظهارداشت: در حال حاضر بخشی از خدمات جابجایی کالا و بسته زیر 50 کیلوگرم براساس آنچه قانون‌گزار آن را بسته پستی تعریف کرده، به صورت مستقیم از طریق اتوبوس های مسافربری، قطار، هواپیما و پیک‌های درون شهری جابجا می‌شود، در حالی‌که می‌بایست با نظارت شرکت ملی پست و پس از تایید رعایت استانداردها رهسپار مقصد شود.

 سبحانی‌فرضمن تاکید برضرورت تقویت فرهنگ ارسال مراسلات تصریح کرد: پست در ایران همپای صنعت پست دنیا پیش نرفته است، زیرا که هنوز خودپستچی‌گری و مقاومت در برون‌سپاری خدمات دستگاه‌ها به پست رواج دارد و قوانین و مقررات از جمله اساسنامه شرکت ملی پست به درستی اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به تغییر رویکرد و ماموریت پست در قبول و جابجایی بسته و امانت به جای پاکت و نامه عنوان داشت: همپای این تغییر رویکرد، پست به توسعه و به روز رسانی تجهیزات، امکانات، زیرساخت‌ها و توسعه بستر الکترونیک یکپارچه از قبول تا تحویل مرسولات پرداخته و مصمم به بهره‌گیری بیشتر از تکنولوژی‌های روز است.

سبحانی‌فرتوسعه همکاری با شبکه ریلی کشوررا یادآور وابرازداشت: طی یکی دو ماه اخیر، هماهنگی‌های زیادی با مسئولان راه آهن به منظور تسریع در ارسال مرسولات به شهرهای پرترافیک و بهبود کیفیت خدمات انجام شده است و در حال حاضر بخشی از مرسولات شهرهای اهواز، شیراز، مشهد و تبریز از این طریق به مقصد می‌رسد.

وی به محدودیت‌های موجود ارسال بسته و امانت به خارج از کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های زیادی که در این رابطه انجام شده، هم اکنون حداقل روزی 5 تن بار شامل بسته و امانت به خارج از کشور ارسال می‌شود که امیدوارم این حجم روز به روز بیشتر شود.

معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اقدامات پست در دوران شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: توسعه خدمات جابجایی مرسولات خرید اینترتی و کاهش زمینه مراجعات حضوری مردم را یکی از مهمترین این اقدامات است به طوریکه در حال حاضر ، ۳۰ درصد ترافیک مرسولات را خریدهای اینترنتی شامل می‌شوند.

وی به نقش و جایگاه تاریخی پست در ایران و جهان اشاره و اضافه کرد: پست، یکی از قدیمی‌ترین تشکیلات منظم اداری درایران و جهان است و برخی کارشناسان معتقدند پشت اولین سیستم اطلاع‌رسانی اداری و سازمان‌یافته غیررسمی در گذشته بوده که بعدها به عنوان سازمان رسمی در نظر گرفته شده و قدمت این سازمان به بیش از ۳۰۰۰ سال می‌رسد و مبتکر پست، ایرانیان بودند.

صبحانی فردرپایان سخنان خود درمورد ارسال بسته‌ها به کشور‌های خارجی هم گفت: ما با 192 کشور ارتباط پستی داریم که بعد از شیوع کرونا محدودیت‌هایی در این باره ایجاد شد که هم اکنون ارتباط ما با بیش از 70 کشور مجدد برقرار شده است. ارتباط با بقیه کشور‌ها نیز روز به روز برقرار می‌شود و این مسائل هیچ ارتباطی با تحریم ندارد و هیچ کشوری نمی‌تواند بسته‌های پستی ما را ارسال نکرده و یا برگشت بزند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب