امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 50292 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عزیزاله شهبازی اعلام کرد؛

اعمال محدودیت‌های کرونایی در البرز/ احتمال تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز

خبرایران : نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در البرز، ضرورت اعمال محدودیت های یک هفته ای را ایجاد کرد که اگر مردم همراهی نکنند و شرایط بهتر نشود محدودیت های سختگیرانه تری اجرایی می شود.
اعمال محدودیت‌های کرونایی در البرز/ احتمال تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز

به گزارش خبرایران، عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه ۱۰ مهر در خصوص اعمال محدودیت های یک هفته ای برای جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: اکنون البرز در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.
وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی البرز حلقه اتصال ۱۴ استان کشور است، ادامه داد: البرز متراکم ترین استان کشور است و در فصل تابستان نیز شاهد تردد بالای مسافران از سراسر کشور، از راه های این استان بودیم.

شهبازی گفت: در موج اول شیوع کرونا البرز برخلاف استان های همجوار با همراهی مردم و تلاش های کادر پزشکی و مجموعه مسئولان مربوطه در بحران و وضعیت قرمز قرار نگرفت.

وی افزود: ولی اکنون این استان بواسطه حجم بالای تردد و تبادل روزانه جمعیت بین استانی در وضعیت قرمز قرار دارد و بیش از ۶۰۰ نفر در بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: هزار تخت بیمارستانی در البرز برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده و تخت های نقاهتگاهی نیز برای اتصال به شبکه درمان پیش بینی شده است.

وی گفت: درخواست های البرز برای اعمال محدودیت ها جهت جلوگیری از شیوع کرونا به ستاد ملی مقابله با کرونا رسید و پس از موافقت وزیر محترم کشور و وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امروز اجرایی می شود.

شهبازی افزود: تدابیری اندیشیده شده که هماهنگی های لازم جهت اعمال تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز از هفته آینده انجام شود که در صورت موافقت ستاد ملی اجرایی می شود.

وی گفت: برنامه ریزی شد که رستوران های بین راهی از امروز توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، کنترل و نظارت جدی شوند و رستوران های داخل شهری نیز فقط به صورت بیرون بر خدمات ارائه دهند.

محدودیت های یک هفته ای در البرز شامل:

غیرحضوری: دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه ، آموزشگاه های فنی و حرفه ای ، زبانسراها، و سایر آموزشگاه‌ها (کلا بصورت غیر حضوری برگزار گردد)

تعطیل استخرهای سرپوشیده ،سینما ، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلاها ، کتابخانه ها، باشگاه های ورزشی ورزشهای پربرخورد از جمله کشتی ، کاراته و جودو و موارد مشابه، کافه ، قهوه خانه و چایخانه ها، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی ، استخرهای سرپوشیده ، باشگاه های بدنسازی، عدم برگزاری نماز جمعه، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و همایش

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب