امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 50276 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی محمد سعادتی درنشست خبری اعلام کرد؛

هفته تهران امسال پخته‌تر از گذشته برگزار می‌شود/ درهفته تهران نیم نگاهی به تأثیر قیام عاشورا و ایام محرم و صفرونسبت آن با تهران تاریخی می پردازیم/ برگزاری مسابقه مجازی «مشق تهران» ویژه کودکان/ برگزاری تور دوچرخه‌سواری / گشت با اتوبوس دوطبقه

خبرایران : شهردار منطقه ۱۲ درخصوص برنامه‌های هفته تهران گفت: برنامه‌های آنلاین و مجازی که با قابلیت دسترسی و حضور شهروندان برنامه‌ریزی شده و کمک می‌کند تا شهروندان بیشتری بدون نگرانی از کرونا دنبال کننده باشند.
هفته تهران امسال پخته‌تر از گذشته برگزار می‌شود/ درهفته تهران نیم نگاهی به تأثیر قیام عاشورا و ایام محرم و صفرونسبت آن با تهران تاریخی می پردازیم/ برگزاری مسابقه مجازی «مشق تهران» ویژه کودکان/ برگزاری تور دوچرخه‌سواری / گشت با اتوبوس دوطبقه

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «شهرداری منطقه 12 تهران به مناسبت هفته تهران و معرفی برنامه‌های این هفته » بعدازظهرامروز چهارشنبه 9 مهرماه 1399 با حضور«علی محمد سعادتی » شهردار منطقه ۱۲ تهران و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 12 برگزار و دراین نشست خبری «علی محمد سعادتی » شهردار منطقه ۱۲ تهران اظهارداشت: هر سال هفته تهران پخته‌تر از گذشته برگزار می‌شود و صرفاً متمرکز در یک حوزه نیست.

شهردار منطقه ۱۲ تصریح کرد : نقش ما در منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاریخی تهران در برگزاری این هفته پررنگ‌تر است، و با یک برنامه مدون پیش می‌رویم.

وی با اشاره به تقارن این ایام با ایام عزاداری صفر خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته تهران هم به مساله آگاهی تهران توجه می‌کند و بیشتر با زمینه‌ای چیده شده که موضوع سوگواری حضرت اباعبدالله در تاریخ تهران بازنمایی کنیم.

سعادتی عنوان داشت : درهفته تهران نیم نگاهی به تأثیر قیام عاشورا و ایام محرم و صفر و نسبت آن با تهران تاریخی است که در حوزه‌های گردشگری و تاریخی مدنظر قرار گرفته و ریشه‌های تاریخی و مذهبی ما مرور خواهد شد و به این ترتیب هویت مذهبی در کنار هویت تاریخی تهران به نسل جدید معرفی می‌شود.

وی درخصوص برنامه‌های هفته تهران هم ابرازداشت: برنامه‌های آنلاین و مجازی که با قابلیت دسترسی و حضور شهروندان برنامه‌ریزی شده و کمک می‌کند تا شهروندان بیشتری بدون نگرانی از کرونا دنبال کننده باشند.

سعادتی اضافه کرد: گردشگری مذهبی از ۱۲ مهر به صورت آنلاین شروع می‌شود و به مرور آئین‌های محرم و صفر در تهران از طریق شبکه‌های مجازی ارائه می‌شود و راوی متخصص یک به یک وقایع و رسوم بازار تهران را ارائه می‌کند.

وی افزود : ما مراسم آنلاین دیگری نیز در ۱۳ مهرماه در کاخ گلستان خواهیم داشت که در این مراسم روایت تعزیه اجرا می شود. ضمن اینکه ۱۴ مهرماه در روز سوم در حسینه عرب‌ها آئین رسوم سایر اقوام را در تهران بررسی می‌کنیم.

سعادتی تصریح کرد: ۱۵ مهرماه در حسینیه سادات اخوی با موضوع تکیه‌ها و حسینه های تاریخی را معرفی خواهیم کرد و روز ۱۲ مهرماه در محل موزه ارتباطات مراسم تحلیل از فعالان گردشگری خواهیم داشت. همچنین ۱۲ مهرماه نشست تخصصی تقدیر از فعالان رسانه که مرتبط با تهران شناسی در محل باغ نگارستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد : تعزیه برای اولین بار سال گذشته با مضمون قائم مقام در محل باغ نگارستان برگزار و امسال هم در مدرسه دارالفنون در ۱۴ و ۱۵ مهرمان مراسم تعزیه با روایت شهادت امیرکبیر می‌پردازد. از دیگر برنامه‌های این دوره، برگزاری یک دوره‌های تاریخی بلد محله است که افرادی به عنوان تور لیدر محلی آموزش می‌بییند که به افزایش حس تعلق محلی کمک کننده است.

شهردار منطقه 12 درمورد احیا و معرفی بناها و ابنیه در تهران، تاکید کرد : با حمایت شورای اسلامی شهر تهران منزل آیت الله طالقانی که به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از خانه موزه‌های دیگر تهران معرفی کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: همچنین منزل دکتر نفیسی که ثبت آثار ملی رسیده به عنوان خانه موزه‌ها و مراکز دیگر اضافه کنیم. درخصوص وضعیت خانه پروین هم مؤسسه فرهنگی ایکوم در خانه پروین اعتصامی در حال فعالیت می باشد. 

سعادتی درپایان سخنان خود گفت : تقدیر از سرآمدان معرفی گردشگری تهران در روز یکشنبه ۱۳ مهر ماه در محل موزه ارتباطات، تقدیر از روزنامه‌نگاران فعال در حوزه تهران‌شناسی در روز شنبه ۱۲ مهر ماه، برگزاری مسابقه مجازی با عنوان «مشق تهران» ویژه کودکان در روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهر از طریق صفحه اینستاگرام، اجرای ویژه برنامه کودک توسط موزه پمپ بنزین در روز ۱۶ مهر، برگزاری ۲ تور دوچرخه‌سواری یکی در ۸ مهر ماه از کاخ گلستان و دیگری ۱۳ مهر ماه از میدان تجریش تا بازار تهران، گشت با اتوبوس دوطبقه در روز ۱۳ مهر ماه و تولید محتوا با محوریت شعار مکتب تهران با ۷ مضمون متفاوت از دیگر برنامه‌های هفته تهران است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب