امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 50214 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین امور ایثارگران و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

خبرایران : امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در حاشیه برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین امور ایثارگران و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
به گزارش خبرایران ، امروز دوشنبه هفتم مهرماه ۱۳۹۹ ، در حاشیه برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، تفاهم‌نامه همکاری بین امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به امضا رسید.

همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های مورد توافق طرفین به منظور حمایت از تولید بازی‌های فاخر در حوزه فرهنگ ایثار و دفاع مقدس و مقاومت، ارائه جایگزین‌های مناسب از طریق ترویج و تقویت بازی‌های رایانه‌ای دارای مضامین فرهنگی مناسب و اشاعه سبک زندگی و هویت اسلامی-ایرانی از طریق این بازی‌ها و همچنین ایجاد هماهنگی ملی برای تقویت روحیه ایثار و شهادت از مهمترین موضوعات این تفاهم‌نامه است.

از بستر بازی‌های رایانه‌ای برای فرهنگ‌سازی استفاده کنیم
محمدرضا سوقندی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران پس از امضای این تفاهم‌نامه، گفت: غرفه بازی‌های رایانه‌ای، با نوآوری‌ها و بازی‌هایی که ارائه داده، غرفه پرجاذبه‌ای است.

وی ادامه داد: یکی از مفاد این تفاهم‌نامه، آموزش و توانمندسازی است. ما استعدادهای زیادی در نهادها، موسسات، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، انجمن‌ها، فرزندان شهدا و ایثارگران و تشکل‌هایی همچون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داریم. نسل جوان به این حوزه و بازی‌های رایانه‌ای علاقه‌مند هستند، بنابراین باید از این بستر برای فرهنگ‌سازی استفاده کنیم و آموزه‌های دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت را به جامعه به‌ویژه نسل جوان منتقل کنیم.
سوقندی بیان کرد: امیدواریم آثار امضای این تفاهم‌نامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به برکت خون شهیدان در آینده بیشتر و درخشان‌تر ببینیم. امیدواریم این بازی‌ها پس از این در نمایشگاه‌ها و فضای مجازی بیشتر و آسان‌تر در دسترس نسل جوان قرار گیرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، همچنین گفت: امروز دیگر  بازی فقط مخصوص کودکان و نوجوانان و کارکرد آن فقط سرگرمی نیست، بلکه بازی امروزه کارکردهایی همچون آموزش، توانمندسازی، خلاقیت و دانش دارد. امیدواریم این اهداف با هم‌افزایی محقق شوند. 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب