امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 50067 تاریخ انتشار: جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ایوالله فرشاد درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

گلیم‌های دستباف را در شهرستان آستارا تولید می کنم

خبرایران : تولیدکننده گلیم‌های دستباف در شهرستان آستارا گفت : تعداد ۸۰۰ نیروی بافنده داریم که به صورت کارگاه‌های خانگی مشغول بکارند، اما متاسفانه به دلیل شرایط موجود، نمی‌توانیم مثل سابق ازآنها حمایت کنیم. پخش و عمده‌فروشی ما به استان‌های مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی است.
گلیم‌های دستباف را در شهرستان آستارا تولید می کنم

ایوالله فرشاد تولیدکننده گلیم‌های دستباف در شهرستان آستارا درگفتگو با خبرایران اظهارداشت : حدود 10 سال است که در شهرستان آستارا به تولید گلیم‌های دستباف مشغول هستم.

وی تصریح کرد : روستای عنبران جدیدا روستای ملی اعلام شده و ۱۰ سال است که به صورت گسترده مشغول فعالیت بوده و در نمایشگاه‌های مختلف نیز شرکت می‌کنم . صاحب فروشگاهی در این زمینه نیز وده و در تعطیلات نوروز تا آخر مهرماه کنار جاده آستارا نمایشگاه برگزار می‌کنیم.

این تولید کننده گلیم‌های دستباف افزود : هم‌اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا بازار افت شدیدی پیدا کرده که امیدواریم در آینده با ریشه‌کن شدن این ویروس به حالت سابق برگردیم.

وی ادامه داد : ما تعداد ۷۰۰، ۸۰۰ نیروی بافنده داریم که به صورت کارگاه‌های خانگی مشغول بکار هستند، اما متاسفانه به دلیل شرایط موجود، نمی‌توانیم مثل سابق از آنها حمایت کنیم. پخش و عمده‌فروشی ما به استان‌های مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی است.

فرشاد درپایان سخنان خود گفت : اداره میراث فرهنگی همواره از ما حمایت لازم را داشته است، همچون حضور ما در این نمایشگاه که هزینه‌ای بابت این حضور پرداخت نکرده‌ایم و ما برای علاقمندان صفحه‌ای در اینستاگرام به نام ( Gilan honar) اختصاص داده‌ایم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب