امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون عملیات سازمان امداد نجات هلال احمرخبرداد؛

دربند و اتوبان تهران قم رکورددار بیشترین حوادث / کاهش 7 درصدی عملیات‌ها نسبت به سال گذشته / بیشترین حوادث جاده‌ای دراستان‌های اصفهان، مازندران و تهران

ناصر چرخ‌ساز معاون عملیات سازمان امداد نجات هلال احمرتعداد عملیات‌های جاده‌ای انسان را 2531 مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد کاهش داشته است و طبق آمار استان‌های اصفهان، مازندران و تهران به ترتیب دارای بیشترین حوادث جاده‌ای بودند.
دربند و اتوبان تهران قم رکورددار بیشترین حوادث / کاهش 7 درصدی عملیات‌ها نسبت به سال گذشته / بیشترین حوادث جاده‌ای دراستان‌های اصفهان، مازندران و تهران

به گزارش خبرنگار خبرایران،  نشست خبری آغاز مرحله دوم طرح امداد نجات تابستانه ظهر امروز با حضور «ناصر چرخ‌ساز» معاون عملیات سازمان امداد نجات هلال احمر و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «ناصر چرخ‌ساز» با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح امداد نجات تابستانه اظهارداشت: 4944 عملیات توسط امدادگران هلال احمر از نیمه دوم خرداد تا امروز انجام شده که 3380 مورد از این عملیات‌ها به صورت درخواستی و 1560 مورد به صورت مناسبتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این عملیات‌ها به 32 هزار و 668 حادثه‌ دیده امدادرسانی شد و 4763 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و همچنین 15 هزار و 807 نفر در این حوادث مصدوم شده بودند که 3804 مورد آنها توسط هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد نجات هلال احمر تعداد عملیات‌های جاده‌ای انسان را 2531 مورد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد کاهش داشته است و طبق آمار استان‌های اصفهان، مازندران و تهران به ترتیب دارای بیشترین حوادث جاده‌ای بودند.

چرخ‌ساز اتوبان تهران - قم را پرحادثه‌ترین محور کشور عنوان کرد و گفت: بعد از اتوبان تهران - قم، آزاد راه ساوه - تهران، جاده سلماس به ارومیه و جاده کرج به چالوس دارای بیشترین حوادث جاده‌ای بوده است.

معاون عملیات سازمان امداد نجات هلال احمر در مورد عملیات‌های کوهستان نیز گفت:‌ این عملیات‌ها نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش داشته و استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و مازندران دارای بیشترین حوادث کوهستان بودند. ضمن اینکه ارتفاعات دربند در تهران در زمینه حوادث کوهستان رکورددار محسوب می‌شوند.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه‌های میان سازمان امداد و نجات و سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور و وزارت بهداشت خبر داد و گفت: طبق تفاهمنامه منعقد شده با سازمان حمل و نقل جاده‌ای امکان استفاده امکانات از آنها برای ما فراهم شده و ما می‌توانیم از تمام دوربین‌های جاده‌ای استفاده کنیم. این اقدامات موجب می‌شود تا میانگین حضور ما سر صحنه‌های حوادث کاهش یابد.

چرخ‌ساز در مورد تفاهمنامه با وزارت بهداشت، گفت: طبق این تفاهمنامه سازمان امداد و نجات به نیروهای اورژانس کشور بحث رهاسازی و نجات را آموزش می‌دهد و نیروهای اورژانس نیز به امدادگران ما فوریت‌های پزشکی و ردگیری را آموزش خواهند داد.

وی در مورد اجرای طرح آموزش امداد و نجات سگ‌های خانگی گفت: جلسه‌‌ای با استانداری تهران داشتیم تا پس از برطرف شدن موانع سر راه این طرح ما بتوانیم بار دیگر از توان داوطلبی مردم استفاده کنیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب