امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4977 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مجمع عمومي عادي ساليانه بانک سينا برگزار شد

مجمع عمومي عادي ساليانه بانك سينا راس ساعت 15 روز دوشنبه 30 تيرماه جاري با حضور 92.73 سهامداران در محل هتل پارسيان استقلال برگزار شد.
مجمع عمومي عادي ساليانه بانک سينا برگزار شد

 به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک سینا، مجمع عمومي عادي ساليانه بانك سينا راس ساعت 15 روز دوشنبه 30 تيرماه جاري با حضور 92.73 سهامداران در محل هتل پارسيان استقلال برگزار شد.

هيئت رئيسه مجمع مركب از آقايان رحمت اله صادقيان (رئيس مجمع)، بهزاد گلكار (ناظر)، مرتضي عالي نسب (ناظر)، حسين فرزان اصل (دبير مجمع) و نمايندگان سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسي بود.

در اين جلسه مديرعامل بانك سينا با اشاره به اهم اقدامات انجام شده و برنامه هاي در دست اجراي بانك، سال 92 را سال حضور فعال بانك سينا در عرصه بانكداري دانست و گفت: بانك سينا در سال 1392 عملكرد مناسبي در جذب سپرده هاي مردمي، اعطاي تسهيلات متنوع در بخش هاي مختلف اقتصادي و ارائه انواع خدمات نوين بانكي داشته به طوري كه مجموع سپرده هاي مشتريان نزد اين بانك با رشد مطلوب 30 درصدي از 81 هزار و 753 ميليارد ريال در سال 91 به 106 هزار و 220 ميليارد ريال در سال 92 افزايش يافته است.

دكتر كوروش پرويزيان در ادامه از افزايش سهم بازاري بانك سينا در سال 92 خبر داد و خاطرنشان كرد: مقايسه سپرده هاي بانك سينا با نظام بانكي كشور حكايت از افزايش سهم بازاري اين بانك از نقدينگي كل كشور دارد.

به گفته وي، عليرغم رقابت سنگين در بازار پول و فراز و فرودهاي اقتصاد و بازار سرمايه كشور، بانك سينا ضمن تكميل چرخه فعاليت هاي بانكي خود در سال 1392 توانست EPS مناسبي را براي سهامداران تامين نمايد و موجبات استقبال خوب سهام بانك در بورس را فراهم نمايد.

دكتر پرويزيان تاكيد كرد: در سال 1392 بيش از 2 ميليارد سهم بانك سينا به ارزش 4.782 ميليارد ريال در 239 روز مورد معامله قرار گرفت و بر پايه معيارهاي قدرت نقد شوندگي، ميزان تأثيرگذاري بانك بر بازار و برتري نسبت هاي مالي، نماد بانك سينا در ميان شركت هاي فعالترين بورس اوراق بهادار در سال ياد شده قرار گرفته است كه اميد مي رود با بهره گيري  از حاصل سرمايه گذاري هاي انجام شده در سال هاي قبل، سودآوري بيشتر بانك را در سال جاري شاهد باشيم.

مديرعامل بانك سينا در بخشي ديگر از سخنان خود به تدوين برنامه ميان مدت توسعه سه ساله چهارم بانك اشاره و تصريح كرد: با پياده سازي اين برنامه كه از سال 92 آغاز و در سال 1394 به پايان مي رسد، انتظار مي رود جايگاه بانك سينا از نظر سودآوري، سهم بازاري، بهره وري نيروي انساني و بانكداري الكترونيك و بين الملل ارتقاء قابل توجهي پيدا كند و زمينه توجه بيشتر به نيازها و ارزش هاي مورد انتظار مشتريان و جلب رضايت آنها بيش از پيش فراهم گردد. وي در پايان ضمن تجليل از اعتماد خانواده بزرگ مشتريان بانك سينا و حمايت هاي سهامداران، تلاش هاي كاركنان و مديران بانك را ستود.

در اين جلسه پس از قرائت گزارش فعاليت هيئت مديره، گزارش عملكرد مالي و سود و زيان بانك سينا مطرح و به تصويب مجمع رسيد. از ديگر مصوبات اين جلسه، تصويب و ابلاغ برنامه و بودجه سال 1393 و تقسيم سود بانك بين صاحبان سهام بود. در اين جلسه مقرر شد مبلغ 687 ريال به هر سهم پرداخت شود.

همچنين اعضاي هيئت مديره بانك سينا از بين سهامداران براي مدت دو سال انتخاب شدند و سازمان حسابرسي به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانوني براي سال مالي 1393، و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمي و كثيرالانتشار تعيين گرديد و مقرر شد كه كليه اخبار و اطلاعات مالي بانك نيز از طريق روزنامه دنياي اقتصاد منتشر شود.

همچنين مقرر بود مجمع عمومي فوق العاده بانك سينا در اين روز برگزار شود كه به دليل به حدنصاب نرسيدن سهامداران، به زمان ديگر و پس از تامين شرايط لازم موكول گرديد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب