امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49658 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛

تاخیر در معرفی وزیر صمت ما را نگران می کند/ انتخاب سیاسی مجلس را قانع نمی کند

خبرایران : در روزهای اخیر خبرها و گمانه زنی های زیادی برای معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت دست به دست می شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت که عهده دار بخش های مهم اقتصادی کشور است در چند ماه اخیر توسط سرپرست هدایت می شود، اما مجلس از تاخیر معرفی وزیر برای کسب رای اعتماد نگران است.
تاخیر در معرفی وزیر صمت ما را نگران می کند/ انتخاب سیاسی مجلس را قانع نمی کند

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با « صنعت کار» و با اشاره به معرفی وزیر صمت، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت حاصل چند وزارتخانه مهم است. درواقع بخش عمده ای از فعالیت های کشور در این حوزه خلاصه می شود.

وی ادامه داد: معدن، تجارت، اصناف، تنظیم بازار و… از حوزه های مربوط به این وزارتخانه هستند و اگر در این میان تنها به ۲ موضوع اقتصادی مهم اشاره داشته باشیم متوجه می شویم هیچ وزارتخانه ای مانند وزارت صمت اهمیت ندارد. در کنار این موضوع شاهد گستردگی ماموریت ها و اقدامات آن نیز هستیم.

فیروزی با تاکید دوباره بر اهمیت این وزارتخانه تصریح کرد: متاسفانه در ۴ ماه اخیر وزارت صمت تنها با سرپرست هدایت می شود که این موضوع تاثیر بدی بر بازار داشته و برخی سواستفاده ها رخ داده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حقیقت این طور تلقی می شود که دولت برنامه ای برای این وزارتخانه ندارد. درواقع با توجه به گستردگی دامنه فعالیت های این وزارتخانه احساس بر آن است که معیشت مردم مهم نیست، البته امیدوار هستم این نتیجه درست نباشد.

فیروزی با اشاره به معرفی مدرس خیابانی به عنوان وزیر صمت از سوی دولت، اظهار کرد: آقای مدرس خیابانی به چند دلیل موفق به کسب رای اعتماد نشد. یکی از این موارد عدم همراهی رییس جمهور در جلسه رای اعتماد بود. موضوع دیگر گله هایی از دوران قائم مقامی وی در وزارت صمت بود. موارد دست به دست هم دادند تا آقای مدرس خیابانی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشود.

وی افزود: در حال حاضر انتظار مجلس شورای اسلامی بر آن است که شخصی از بدنه وزارتخانه به عنوان وزیر معرفی شود. اگر شخصی در این مدت کوتاه باقی مانده از دولت تدبیر و امید، از بیرون وزارتخانه معرفی شود باید زمانی زیادی را جهت شناخت مسائل صرف کند، درنتیجه نمی تواند عملکرد موفقی از خود بجای گذارد. این در حالی است که وزارت صمت افراد توانمندی دارد که می توانند سکان هدایت این وزارتخانه را به دست بگیرند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برخی گمانه زنی ها به جهت معرفی محسن مهرعلیزاده به عنوان وزیر صمت، تصریح کرد: آقای مهرعلیزاده مسئولیت های مهمی بر عهده داشتند و در حال حاضر در اتاق بازرگانی فعالیت دارند اما شناخت کافی از وزارت صمت ندارند.

به گفته فیروزی، اگر انتخاب وزیر صمت با نگاه سیاسی انجام شود، بی تردید قانع شدن نمایندگان مجلس کار سختی خواهد بود. از سویی دیگر چنین اتفاقی پیامدهای منفی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه دارد.

وی ادامه داد: اینکه هنوز زمانی برای معرفی وزیر صمت مشخص نشده، ما را نگران می کند. از سویی دیگر متاسفانه نه در انتخاب آقای مدرس خیابانی و نه برای گزینه های جدید هیچ رایزنی با مجلس از سوی دولت انجام نشده است. در حالی که مرسوم است دولت و مجلس جلسات مشورتی داشته تا بهترین گزینه معرفی شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب