امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49581 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد باباکردی اعلام کرد؛

برخی شرکت‌های بیمه‌ای شناورهای چوبی را به دلیل ایمنی پایین بیمه نمی‌کنند/ راه‌اندازی یک سامانه مشترک بین بیمه‌گران و سازمان بنادر/ نوسازی و بهسازی شناورهای صیادی گامی موثر در بهبود شرایط بیمه‌ای شناورهای صیادی است

خبرایران : مدیربیمه‌های مهندسی وسرپرست بیمه‌های مسئولیت شرکت بیمه تعاون درخصوص بیمه های صیادی گفت: بدون شک حل مشکل بیمه ای اعضای صنف صیادان با راه‌اندازی یک سامانه مشترک بین بیمه‌گران و سازمان بنادرو همچنین نوسازی و بهسازی شناورهای صیادی گامی موثر در بهبود شرایط بیمه‌ای شناورهای صیادی خواهد بود.
برخی شرکت‌های بیمه‌ای شناورهای چوبی را به دلیل ایمنی پایین بیمه نمی‌کنند/ راه‌اندازی یک سامانه مشترک بین بیمه‌گران و سازمان بنادر/ نوسازی و بهسازی شناورهای صیادی گامی موثر در بهبود شرایط بیمه‌ای شناورهای صیادی است

محمد باباکردی مدیربیمه‌های مهندسی وسرپرست بیمه‌های مسئولیت شرکت بیمه تعاون و دبیرکارگروه تخصصی مهندسی سندیکای بیمه گران درخصوص بیمه های شناورهای صیادی در گفت‌وگویی با چابک آنلاین اظهارداشت: مشکل اصلی در خصوص شناورهای صیادی این است که در زمان بروز خسارت به دلیل آنکه شناور را به صورت کامل بیمه نکرده‌اند خسارت آنها نیز به صورت کامل جبران نمی‌شود

باباکردی تصریح کرد: چالش کم بیمه‌شده‌گی در تمام رشته‌های بیمه‌ای وجود دارد،حتی در بین بیمه‌گذارانی که از اطلاعات بیمه‌ای و تمکن مالی خوبی هم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ممکن است مالکین شناورهای صیادی اطلاعات بیمه‌ای کافی نداشته باشند و ارزش شناوها را بروز بیمه نکرده باشند.

باباکردی تاکید کرد: فرسوده بودن بسیاری از شناورهای صیادی(لنج و قایق) به حدی است که ممکن است برخی از شرکت‌های بیمه‌ای این شناورها را بیمه نکنند وافزود که از سوی دیگر،بدنه بسیاری از این لنج‌ها و قایق‌ها چوبی بوده وبرخی از شرکت‌های بیمه‌ای شناورهای چوبی را به دلیل ایمنی پایین، بیمه نمی‌کنند.

مدیربیمه‌های مهندسی و سرپرست بیمه‌های مسئولیت شرکت بیمه تعاون، به حوادث ماه‌های اخیر شناورهای صیادی اشاره کرد و افزود: حوادثی که برای شناورها صیادی اتفاق می‌افتداتفاقا کم نیست اما شاید به دلیل اینکه ارزش کمتری نسبت به شناورها و کشتی‌های بزرگ دارند، حوادث آنها کمتر بازتاب پیدا کند.

وی ریسک شناورهای صیادی را به دلیل فرسوده بودن این شناورها ریسک مناسبی ندانست و ابرازداشت: اگراتحادیه مربوطه به دنبال تسهیلاتی برای بهسازی ونوسازی این ناوگان باشد خودبه‌خود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

دبیرکارگروه تخصصی مهندسی سندیکای بیمه گران در واکنش به این نکته که اتحادیه صیادی به‌دنبال آن است که همه شناورها بتوانند از یک شرکت بیمه‌ای، بیمه‌نامه تهیه کنند، گفت: مشکل اصلی این است که این شناورها ریسک نامناسبی دارند و هر بیمه‌گری که بخواهد اینها را بیمه کند ریسک همان است یعنی با این کیفیتی که این لنج‌های صیادی دارند بیمه کردن آنها خیلی به صرفه نیست.

باباکردی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی شناورهای صیادی شاید اینکه یک بیمه‌گر بخواهد این ریسک را به صورت تجمیع شده پوشش دهد چندان مناسب نباشد زیرا یک حجم انبوهی از ریسک نامناسب را بیمه کرده که برای بیمه‌گر مطلوب نیست.

مدیربیمه‌های مهندسی و سرپرست بیمه‌های مسئولیت شرکت بیمه تعاون خاطرنشان کرد: در صورتی که لنج ها و قایق‌های صیادی نوسازی شوند خواه ناخواه حق بیمه آنها پایین‌تر می‌آید و برای آنها هم منطقی‌تر است.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که قایق های صیادی به‌علت ساختار بدنه‌ای و خطرناک بودن سوخت مصرفی یعنی بنزین همواره در معرض خطر وحادثه هستند.

باباکردی درپایان سخنان خود گفت : بدون شک حل مشکل بیمه ای اعضای صنف صیادان با راه‌اندازی یک سامانه مشترک بین بیمه‌گران و سازمان بنادرکه درآن اطلاعات مربوط به نقل و انتقال مالکیت شناورها، اطلاعات مالکین و سوابق خسارتی مالک و شناور وجود داشته باشد، تا حدود بسیاری رفع می‌شود. ازآن‌گذشته، اگر اتحادیه صیادی به نوسازی و بهسازی شناورهای صیادی اهتمام جدی تری کند، می‌توان گفت گامی موثر در بهبود شرایط بیمه‌ای شناورهای صیادی برداشته شده است

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب