امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49576 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

افتتاح حساب بدون مراجعه به بانک قرض الحسنه مهر ایران

خبرایران : اگر تصمیم به افتتاح حساب بانکی دارید، نیازي نيست در اين شرايط شيوع بيماري کرونا به شعبه بانک مراجعه کنيد، بانك مهر ايران قابليت افتتاح حساب از طريق وب‌سايت و همراه‌بانك را براي شما فراهم كرده است.
افتتاح حساب بدون مراجعه به بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران ، بانکداری الکترونیکی به یکي از الزامات زندگي در عصر فناوري اطلاعات تبديل شده است. امروزه در دنيا و در عصر دولت الكترونيكي تقريباً تمامي امور مالي مردم به صورت اينترنتي انجام مي شود و ديگر نيازي به مراجعه حضوري به بانك يا سازمان مالي براي افتتاح حساب و برخورداري از خدمات بانكي و مالي نيست.

در ایران نیز با گسترش بانکداری الکترونیکي سعي شده انجام امور مالي و بانکي بر بستر اينترنت از طريق وب و موبايل امكان‌پذير شود. در همين راستا بانك مهر ايران در اقدامي نوآورانه شرايط افتتاح حساب بانكي بدون نياز به حضور فيزيكي مشتري به شعب بانك را فراهم كرده است. اين اقدام در شرايط فعلي كه كشورمان مانند تمامي كشورهاي دنيا با ويروس كرونا دست و پنجه نرم مي‌كند، از اهميت ويژه اي برخوردار است. به عبارت ديگر مي‌توان گفت اين اقدام بانك مهر ايران جدا از خدمات مربوط به بانكداري الكترونيكي از قبيل صرفه‌جويي در زمان و هزينه مشتريان، ارايه سرويس به مشترياني كه در مناطق محروم بوده و دسترسي آسان به شعب بانك ندارند و راحتي بيشتر در استفاده از امكانات بانكي براي افراد ناتوان، سهم بسزايي در حفظ سلامتي مردم نيز خواهد داشت.

این خدمت، امکان افتتاح انواع حساب‌های قرض‌الحسنه و جاری با قابلیت پيگيري وضعيت سپرده سفارش شده به مشتري ارائه مي‌دهد و اين توانايي را براي مشتريان ايجاد مي‌کند که بدون نياز به مراجعه به شعب بانک، كارت الكترونيكي شتابي خود را دريافت كنند.

روش افتتاح حساب آنلاین

برای این کار لازم است که مشتری وارد وب‌سایت بانک مهر ايران به آدرس اينترنتي www.qmb.ir شده و از طریق پنجره «بانکداری الکترونیک» و سپس بخش «سامانه‌های آنلاين» گزينه «سامانه افتتاح حساب آنلاين» را انتخاب کند.

اکنون صفحه جدیدی با نام «افتتاح حساب آنلاین» باز می‌شود که مراحل افتتاح حساب را به نمايش مي‌گذارد. براي افتتاح حساب لازم است که مشتري ۶ مرحله را پشت سر بگذارد که انجام آن در مجموع بيش از چند دقيقه زمان نمي برد. در مرحله اول (شروع) لازم است كه مشتري گزينه «ورود مشتريان عادي» را انتخاب كند.
 
مشتری در این قسمت با پر کردن گزینه‌های درخواستي شامل کد ملي، شماره تلفن همراه، تاريخ تولد و ثبت کد امنيتي وارد مرحله بعدي (ثبت مشخصات) مي‌شود و در آنجا نيز با پر کردن بخش‌هاي بعدي مانند محل تولد، شغل، تحصيلات و آدرس محل سكونت، كدي را كه از طريق موبايل برايش پيامك شده وارد كرده و به مرحله بعدي مي‌رود.
 
 
 در این مرحله (انتخاب شعبه) صفحه جدیدی برای مشتري باز مي‌شود و در آن بر اساس اطلاعاتي که در مرحله قبل وارد کرده، به صورت اتوماتيک نام و آدرس چند شعبه بانک نزديك به محل سكونت خود را مشاهده مي‌كند كه با انتخاب يكي از آنها وارد مرحله بعدي مي‌شود.
 
 
 در این بخش (انتخاب حساب) دو انتخاب به مشتری داده می‌شود که یکي «مراجعه حضوري به شعبه» و ديگري «ارسال در محل» است که وي با انتخاب گزينه ارسال در محل مي‌تواند کارت بانكي خود را در محل سكونت يا محل كار از متصدي بانك دريافت كند. همچنين در اين مرحله مشتري بايد يكي از دو گزينه «جاري اشخاص حقيقي» يا «قرض‌الحسنه پس‌انداز» را انتخاب كند كه حداقل موجودي براي حساب جاري ۱۰۰ هزار تومان و براي حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ۵۰ هزار تومان است.
 
 
در مرحله بعد (پرداخت) مشتری باید مبلغ واریزی براي شارژ اوليه حساب خود را از طريق يکي از درگاه‌هاي پرداخت که در اختيارش قرار داده شده، پرداخت کند.
 
 
 
 
پس از انجام این ۶ مرحله، ثبت‌نام مشتری برای افتتاح حساب آنلاین نهايي مي شود و کارمند بانک با هماهنگي‌هاي لازم، درب منزل مشتري حضور يافته و پس از احراز هويت وي، کارت شتابي سپرده افتتاح شده را به وي تحويل مي‌دهد. اين سپرده کليه امكانات حساب‌هاي قرض‌الحسنه بانكي از قبيل ارائه كارت شتابي، خدمات اينترنت‌بانك،  همراه‌بانك، اس.ام.اس بانك و ... را داراست.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب