امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49535 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

انتقاد رییس کل نظام پزشکی از بازگشایی «حضوری» مدارس؛

نگران مسئولیتها و تبعات وعواقب ناشی از بازگشایی و حضور فیزکی دانش آموزان در مدارس هستم

خبرایران : رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش بازنگری در ابلاغیه اخیر این وزارتخانه درباره بازگشایی حضوری مدارس را خواستار شد و بر لزوم اهتمام بیشتر به استفاده از آموزش در فضای مجازی و از راه دور در شرایط کرونا تاکید کرد.
نگران مسئولیتها و تبعات وعواقب ناشی از بازگشایی و حضور فیزکی دانش آموزان در مدارس هستم

به گزارش خبرایران، دکتر محمدرضا ظفرقندی در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شرایط قرمز و هشدار استانها و تاکید آموزش و پرورش بر بازگشایی حضوری مدارس در همه سطوح و نگرانی خانواده ها و جامعه پزشکی آورده است: علت این تصمیم غیرمنتظره هر چه هست با شرایط خطیر بیماری کرونا و سلامت دانش آموزان و خانواده آن ها سازگاری ندارد و یقینا موجب تحمیل بیماران بیشتر بر جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان خواهد شد.

شما بخوبی واقفید که در شرایط حضور دانش آموزان در مدرسه ها بخصوص در پایه دبستان علیرغم ابلاغ بخشنامه ها، امکان عملی و مطمئن رعایت اصول سه گانه محافظتی و بهداشتی (شفا) میسر نیست.»

وی در بخش دیگری از این نامه آورده است: «موارد ذکر شده در بخشنامه ابلاغی معاون جنابعالی هم از جهات متعدد غیر علمی و دارای تناقض است. اکثر موارد تسری بیماری در دوره بدون علامت (کمون) است و لذا عدم حضور دانش آموزان در ایام علامتدار حلال مشکل انتقال بیماری نیست. عدم حضور مراقب بهداشتی در بسیاری از مدارس و نیز عدم آمادگی خانواده ها و مدارس برای تنظیم برنامه های ابلاغی در مورد بازگشایی حضوری و رفت و آمد دانش آموزان  و... نیز مزید برعلت است.

لازم بذکر است اکثر کشورهایی که در کنترل این بیماری شرایط بسیار بهتری از ایران دارند و حتی مرگ ومیر ناشی از کرونا در آن کشورها کمتر از یکصدم موارد در کشور ما است، هنوز در مورد بازگشایی حضوری مدارس تامل و احتیاط می کنند. »

بنابر گزارش روابط عمومی نظام پزشکی، در بخش دیگری از نامه ظفرقندی آمده است: «جناب اقای وزیر از نظر علوم اپیدمیولوژی و بهداشت در شرایط همه گیری بیماریهای واگیر اولین محل هایی که باید تعطیل شوند مدارس و آخرین محلهایی که بازگشایی می‌شوند مدارس هستند.

اینجانب بعنوان فردی که سالها در مدارس کشور تدریس کرده و افتخار معلمی داشته و با شرایط واقعی مدارس و تجمع دانش آموزان آشنا هستم و امروز به عنوان نماینده جامعه خدوم پزشکی کشور و به منظور حفظ سلامت مردم و عبور از شرایط بحرانی موجود، ضمن اعلام نگرانی و هشدار در مورد عواقب این تصمیم و مسئولیتها و تبعات ناشی از آن، بطور جد درخواست بازنگری در ابلاغیه اخیر و اهتمام بیشتر به استفاده از آموزش در فضای مجازی و از راه دور  را دارم.
امید است با در نظر گرفتن راهبرد اولویت سلامت دانش آموزان و مردم بر امور دیگر و شرایط خطیر پیش رو بخصوص در فصل پاییز تصمیم صحیح و مبتنی بر تجربیات علمی مد نظر و عمل قرار گیرد.»

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب