امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4886 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

درمراسم رونمایی از لوازم التحریر جدید شکرستان مطرح شد؛

حجت‌الاسلام خاموشی: نوشت افزار تنها دفترچه نیست/ باید بر همه اشیای اطرافمان فارسی نوشته شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این كه نوشت افزار دغدغه مسئولین فرهنگی است، گفت: نوشت افزار تنها دفترچه نیست. باید بر همه اشیای اطرافمان فارسی نوشته شود باید فارسی بخوانیم و فارسی ببینیم.توصیه می كنم در این زمینه توسعه بیشتری صورت پذیرد.
حجت‌الاسلام خاموشی: نوشت افزار تنها دفترچه نیست/ باید بر همه اشیای اطرافمان فارسی نوشته شود

به گزارش خبرایران؛ مراسم رونمایی از لوازم التحریر شکرستان و معرفی محصولات جدید عصر دیروز با حضور «حجت‌الاسلام خاموشی» رییس سازمان تبلیغات اسلامی، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «محمد سرشار» رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، «سید عباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر ارشاد در هتل فردوسی تهران برگزار شد.

دراین مراسم «حجت‌الاسلام خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با مبارك خواندن تقارن ماه رمضان با رونمایی از تولیدات شكرستان و محصولات جدید گفت: كار خوب فرهنگی با نگاهی برگرفته از ایمان صورت می گیرد و امیدوارم كه مدیران شركت آزاده این مسیر را ادامه دهند چرا كه در یك نبرد اقتصادی گام گذاشته اند.

حجت الاسلام خاموشی با بیان این كه نوابغ این مملكت در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، تصریح كرد: آنها توقع فرهنگی پویا و بالنده را دارند كه وارد خانه، مدرسه و دانشگاه ها شود.

وی فهم نفوذ فرهنگ های بیگانه در كشور را در بررسی كالاهای فرهنگی شان دانست و گفت: این كه چرا كالاهایی با فرهنگ های بیگانه در كشور ما رواج دارد و مردم از آنها استقبال می كنند تنها دو مفهوم دارد: اول این كه شاید كالای مشابه داخلی برای جایگزینی نداریم و دوم، مدیران فرهنگی بیگانه برای نفوذ به این مرز و بوم در حال تلاش بی وقفه هستند.

حجت الاسلام خاموشی با تشریح سرعت انتقال نمادها و المان های بیگانه در جهان، تاكید كرد: ضریب نفوذ در دنیا بسیار بالا رفته است. ما نیز باید فرهنگ بومی، ایرانی و اسلامی خود را در جهان معاصر بالنده كنیم و ظریب نفوذ آن را بالا ببریم و به سمت كیفی سازی و افزایش حجم تولید برای اقناع مخاطب حركت كنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به موفقیت های رمان های دفاع مقدس در حوزه هنری، گفت: در سال های گذشته سرعت فتح بازار را در رمان شاهد بودیم و اكنون باید به فكر تولید محصولات جانبی و توسعه حوزه های فرهنگی در داستان و رمان دفاع مقدس باشیم.

وی با توصیه به صاحبان صنایع لوازم التحریر برای ورود به عرصه محصولات، فرهنگی ایرانی بیان داشت: بدانید شما تجار نقش تاریخی در توسعه فرهنگ اسلامی امروز دارید.نسل آینده با تلاش های ما می تواند فرهنگ را تحویل بگیرد. اگر این اقبال صورت بگیرد، هنرمندان نیز برای تولید آثار هنری متنوع تر با انگیزه و تلاش بیشتر اقدام خواهند كرد.

این مدیر فرهنگی كشور با بیان این كه سهم ما در تولید محصولات جانبی بسیار كم بود، گفت: ما همه موارد را به بخش خصوصی سپردیم و تنها سعی بنده به عنوان نهاد دولتی در راستای تبلیغ كار و نظارت و پیگیری موارد حقوقی مانند كپی و موارد اینچنین است. نهاد های دولتی نباید جای بخش خصوصی را بگیرد. ما تنها باید حمایت كنیم و بخش خصوصی باید با تمام قوت خود بیاید و به كمك بازار رقابتی و تنوع محصول بازار را مدیریت كند. ما ماهیت سودآوری نداریم و معتقدیم جریان فرهنگی را باید به دست مردم داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این كه نوشت افزار دغدغه  مسئولین فرهنگی است اضافه كرد: نوشت افزار تنها دفترچه نیست. باید بر همه اشیای اطرافمان فارسی نوشته شود باید فارسی بخوانیم و فارسی ببینیم.توصیه می كنم در این زمینه توسعه بیشتری صورت پذیرد.

این مسئول فرهنگی كشور با تاكید بر كیفی سازی و تولید كالایی قابل رقابت، گفت: باید نسبتی بین كیفی سازی و قیمت تمام شده رعایت شود تا تولیدات ما خارج از مرزها هم با محصولات دیگر قابل رقابت باشند.

وی در پایان با تبریك به توید كنندگان شركت آزاده كه دغدغه رهبری را برای تولید محصول فرهنگی ایرانی برآورده كردند اظهار داشت: سرمایه بیت المال و سرمایه بخش خصوصی می تواند ما را به هدفی كه مد نظر رهبری است كه همان ایجاد تمدن اسلامی است، برساند.

وی همچنین از تلاش های تیم تولید شكرستان و حوزه هنری كودك و نوجوان تشكر كرد و ابراز امیدواری كرد با توجه به تحویل بخشی از تولیدات جدید تیم شكرستان به صدا و سیما، به زودی شاهد پخش آنها در سیمای جمهوری اسلامی باشیم.

علی حدیدی از اعضای هیئت مدیره موسسه آزاده كه سال گذشته نیز با انتشار محصولات شكرستان در قالب نوشت افزار در بازار فرهنگی ایران حضور داشت، اظهار كرد: آنچه كه تولیدات آزاده و برند شكرستان را در میان سایر نوشت افزارهای موجود در بازار ایران موفق كرده است در قدم اول استفاده از بهترین مواد خام موجود در بازار برای تولید این محصولات بوده است. این مواد اولیه همه چیز را از مركب انتشار تا طرح‌هایی كه با حوزه هنری به آن رسیدیم شامل می‌شود.

به گفته این فعال فرهنگی، تبلیغات رسانه‌ها نیز در این طی طریق نقش قابل توجهی در معرفی محصولات شكرستان داشت كه امید می رود در ادامه مسیر نیز این همراهی وجود داشته باشد.

وی با بیان این كه در طی یك سال گذشته سعی كردیم با طراحی و تنوع محصولات تولیدات را ارتقا دهیم اما این مهم نیازمند حمایت است، گفت: ما حدود 60 عنوان كارهای كارتونی داشتیم كه باید تنوع آن را در تولید محصولات محصولات داشته باشیم و فراهم كنیم.

مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهر كتاب در ادامه این مراسم تولیدات شكرستان و موسسه آزاده را در حد استانداردهای جهانی توصیف كرد و ادامه داد: من می‌خواهم خطر بزرگی را در اینجا به آقای حدیدی گوشزد كنم و آن حمایت دولت‌ها و سازمان‌ها از تولیدات آنهاست؛ چرا كه وقتی این حمایت‌ها وجود داشته باشد شاید منجر به این شود كه با پشت گرمی حضور آنها بخواهیم از كیفیت محصول بكاهیم كه امیدوارم این دوستان گرفتارش نشوند.این حمایت‌ها در همه جای دنیا و در موارد متعددی منجر به ایجاد آفاتی می‌شود، اما نباید از نگاه دور بماند. حركت موسسه آزاده پسندیده است و به معنای واقعی باید برای مخاطب هم لذیذ باشد و او بتواند به راحتی از آن بهره ببرد.

فیروزان در ادامه به مشكل توزیع این نوشت‌افزارها اشاره و خاطرنشان كرد: این موضوع را شنیده‌ام كه در توزیع با مشكلاتی مواجه بوده‌اند اما باید این مهم رفع شود.

به گفته مدیرعامل موسسه شهر كتاب، این مفهوم به معنای افزایش در كمیت‌هاست. اگر در اعداد رشد داشته باشیم به آن رشد می گوییم. اما توسعه ممكن است در افزایش اعداد نباشد. توسعه مفهومی است كه به معنای افزایش در كیفیت زندگی است و به همین خاطر توسعه را مفهومی می دانیم كه با سبك زندگی به عنوان یكی از اساسی ترین استراتژی های كشور در ارتباط است. روزگاری در دنیا اقتصاد تولید بر مبنای كالامحوری جریان داشت و تولیدكننده حتی رنگ كالا را به مصرف كننده دیكته می‌كرد. پس از آن و در دوره‌ای نوبت به «مشتری محوری» رسید و امروزه دوره «ارزش محوری» است و این ارزش‌ها هستند كه بازارسازی می‌كنند.

وی گفت: كار آقای حدید و موسسه آزاده به ارزش‌ها رو آورده‌اند. آنها در تلاشند مبلغ فرهنگ ایرانی باشند و طبیعتا این ماركتینگ می‌تواند مبلغ فرهنگی ملی باشد.

همچنین در این مراسم سیاوش زرین آبادی تهیه‌كننده انیمیشن پهلوانان در جملاتی كوتاه گفت: بسیاری سوال می‌كنند كه چرا سراغ ساخت این مجموعه رفتم، من در چند سال گذشته به فكر ساختن یك مجموعه برای تلویزیون بودم، شاهد بودم كه فرزندانم چگونه با اشتیاق به قهرمانان انیمیشن‌های خارجی علاقه دارند و با آنها انس می‌گیرند. این مسئله جای خالی حضور پهلوانان ایرانی را در این عرصه برایم نمایان ساخت. اما مجموعه انیمیشن پهلوانان بر مبنای مقدورات بودجه صدا و سیما ساخته شد.

 

 

بنابراین گزارش در این مراسم  از تازه ترین محصولات شکرستان رونمایی شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب