امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4885 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست مطبوعاتی «غزه تنها نیست»/2؛

افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع غزه و حماسه آفرینی‌های مردم در روز قدس می شود/ بیدارباش خیل عظیم هنرمندان جوان توسط جامعه دانشگاهی و هنری کشور

رسول اولیاء زاده» مدیر خانه عکاسان حوزه هنری گفت: روز چهارشنبه یکم مرداد نمایشگاه عکسی افتتاح و عکس‌هایی از فجایع غزه و راهپیمایی و حماسه آفرینی‌های مردم کشورمان در روز قدس به نمایش درخواهد آمد.
 افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع غزه و حماسه آفرینی‌های مردم در روز قدس می شود/ بیدارباش خیل عظیم هنرمندان جوان توسط جامعه دانشگاهی و هنری کشور

به گزارش خبرنگار خبرایران،‌ نشست خبری گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه صبح امروز با حضور «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «رحمت امینی» رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، «علیرضا قزوه» مدیر آفرینش های ادبی حوزه هنری، «مرتضی گودرزی دیباج» رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، «رسول اولیاء زاده» مدیر خانه عکاسان حوزه هنری ،« ناصر فیض» مدیر دفتر طنز حوزه هنری  و اصحاب رسانه در سالن مهر برگزار  و دراین نشست خبری « رحمت امینی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به این که هنرهای نمایشی سریع‌ترین تاثیر را از زمانه خود می‌گیرد، اظهار کرد: هنرهای نمایشی نسبت به دیگر هنرها می‌تواند سریع‌تر و بهتر محتوا و مضمون جامعه بین‌الملل را در معرض نمایش قرار دهد.

امینی درباره برنامه ویژه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در همایش «غزه تنها نیست» گفت: فردا چهارشنبه 1 مردادماه نمایش خیابانی از ساعت 18 اجرا خواهد شد؛ این نمایش توسط امیرحسین شفیعی که از جوانان سرآمد هنر نمایش خیابانی است در محوطه حوزه هنری  اجرا می شود و اعتقاد دارم که هنرمندان به دو گونه قادرند در مقابل فجایع انسانی که در جهان رخ می‌دهد واکنش نشان دهند، هنرمندان شهیر جامعه که مردم به آنها اعتماد دارند با سخن‌های خودشان اهمیت فجایعی مانند غزه را خاطرنشان می‌‌کنند که البته این فاجعه‌ای بسیار مشهود است و حتی شبکه‌هایی مانند بی بی سی نیز نمی‌تواند عمق این فاجعه را نشان دهد.

وی تصریح کرد: هنرمندان از فجایع جهان و مظلومیت مردمی همچون غزه تاثیر می‌گیرند و در طول زمان آثاری با این محوریت خلق می‌کنند همان طور که جنگ تحمیلی به پایان رسیده، اما هنوز خاطراتش بازگو می‌شود و تئاتر نیز همیشه مخالف جنگ افروزی کمک‌های مختلف بوده است.

 

اولیازاده: نمایشگاه عکس با موضوع غزه و حماسه آفرینی‌های مردم در روز قدس افتتاح می شود

 

رسول اولیازاده، مدیر خانه عکاسان حوزه هنری هم در ادامه این نشست خبری در حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: می‌بینیم که این اتفاق دقیقا هم زمان با جام جهانی رخ می‌دهد و به قدری رسانه‌های جهانی درگیر آن ماجرا بودند که این اتفاق به شکل کم رنگی نشان داده شد. درضمن خطاب به مردم جهان به همین حرف امام حسین(ع) تاکید می کنم که «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید». پس در مقابل این جنایات ساکت ننشینید.

اولیازاده همچنین با تاکید بر این‌که باید به وظیفه انسانی و الهی خودمان واقف باشیم و آن را انجام دهیم، گفت: در همین رابطه در حوزه هنری برنامه‌های خاصی برگزار خواهیم کرد و به عنوان مثال قرار است روز چهارشنبه یکم مرداد نمایشگاه عکسی افتتاح شود که شامل عکس‌هایی از فجایع غزه و راهپیمایی و حماسه آفرینی‌های مردم کشورمان در روز قدس است.

 

گودرزی دیباج: جامعه دانشگاهی و هنری کشور به خیل عظیم هنرمندان جوان بیدارباش بدهند

 

درادامه این نشست خبری «مرتضی گودرزی دیباج» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری دیگر سخنران  این مراسم با تاکید بر این که بخش مهمی از تکلیفی که بر دوش هنرمندان آزادی خواه است به اهالی رسانه نیز مربوط می شود، گفت: معتقدم ضمن این‌که هنرمندان امروز ما و به ویژه هنرمندان مسلمان ایرانی باید روحیه متعهدانه و انسان مدارانه خود را نشان دهند، اهالی رسانه نیز وظیفه سنگینی بر دوش دارند. در حال حاضر جنگ رسانه‌ای در جهان رخ داده است و رسانه‌های کشور نیز یک طرف این جنگ هستند. حضور رسانه‌های آمریکایی در کشورهایی همچون فلسطین باعث شده واقعیت‌ها از چشم جهانیان پوشیده بماند و چنین شرایطی آزمایش جدی برای اهالی رسانه کشور است.

گودرزی دیباج ادامه داد: از جامعه دانشگاهی و هنری کشور انتظار دارم که به خیل عظیم هنرمندان جوان بیدارباش بدهند و آن‌ها را راهنمایی کنند. نکته دیگر این‌که دغدغه جدی هنرهای تجسمی از ابتدای انقلاب خلق آثار در رابطه با فلسطین بوده است و طراحی و اجرای میدان فلسطین نیز بیشتر از یک ربع قرن پیش توسط هنرمندان مرتبط با حوزه هنری صورت گرفته است. طی این سال‌ها بخش عظیمی از آثار با مضمون مظلومیت مردم فلسطین ساخته شده است.

وی درباره همایش «غزه تنها نیست» که چهارشنبه یکم مرداد در حوزه هنری برگزار می‌شود، بیان کرد: در این همایش نمایشگاه آثار تجسمی و کاریکاتور با مضمون غزه و مظلومیت مردم فلسطین برپا خواهیم کرد. البته اعتقاد دارم پس از روز قدس و راهپیمایی با شکوه مردم کشورمان اسرائیل برنامه هایش را تعطیل نمی کند و ما نیز نباید به این همایش بسنده کنیم و کارگاه ها و نمایشگا‌‌ه‌های مختلفی در طول سال برگزار کنیم.

 

قزوه : آثارهنرمندان کشورمان با مضمون مظلومیت مردم فلسطین در جشنواره های جهانی حضور داشته اند

 

درادامه این نشست «علیرضا قزوه » مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری هم با بیان این که این روزها غزه در شرایط خوبی به سر نمی برد عنوان کرد: دردناکی این وضعیت را هنرمندان کشور با گوشت و خون خود حس می‌کنند و وظیفه ایمانی خود می‌دانند نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند.، البته برای ما عادت شده است که هر سال در آستانه روز جهانی قدس حملات اسرائیل به نوار غزه و فلسطین را ببینیم. برایمان عادت شده که هر وقت جام جهانی است و صحبت از توپ می‌شود حرکت توپ‌ها و تانک‌ها را به روی کودکان و زنان فلسطینی ببینیم و گویا اسرائیل به خیال خود می‌خواهد مسلمانان را تحقیر کند در حالی که امام خمینی (ره) به ما یاد داد وحدت داشته باشیم.

وی درباره برنامه همایش «غزه تنها نیست» اضافه کرد: در این برنامه بیانیه‌ای را در قالب پارچه نوشته‌ای بزرگ در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهیم و هنرمندان این پارچه نوشته را امضا می‌کنند و در نهایت این نوشته ترجمه می‌شود و به سازمان‌های بین‌المللی صلح ارسال می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی حوزه شعر تاکید کرد: در بعد بین‌المللی نیز در کشورمان فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است و همایش‌های شعر بین‌المللی و نمایشگاه‌های تجسمی بین‌المللی برپا شده است و هنرمندان بسیاری از کشورمان با آثاری با مضمون مظلومیت مردم فلسطین در جشنواره های جهانی حضور داشته اند.

بنابراین گزارش؛ گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان «غزه تنها نیست» چهارشنبه یک مرداد ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری با امضای بیانه‌ای در محکومیت جنایات رژیم غاصب فلسطین توسط هنرمندان برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب