امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48822 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اجرای موفقیت آمیز طرح کاپ مستلزم آموزش ، آگاهی و مشارکت شهروندان

خبرایران : جابر انصاری سرپرست خدمات شهری شهرداری منطقه 16، اظهار داشت: با کار زیر ساختی و اصولی در نظر داریم این طرح را در مسیر صحیح قرار داده تا با کاهش پسماند و کسب نتایج مثبت بتوانیم فرهنگ تفکیک پسماند در محدوده را افزایش دهیم.
اجرای موفقیت آمیز طرح کاپ مستلزم آموزش ، آگاهی و مشارکت شهروندان
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 16، جلسه ای با حضور جابر انصاری سرپرست خدمات شهری منطقه ، دکتر شیرزادی فعال محیط زیست و نماینده سازمان مدیریت پسماند (مدیر عامل شرکت بازیافت کرمانشاه)، کلانتری مسئول اجرای تفکیک پسماند در ساختمان های سطح شهر تهران، شهرداران نواحی ، مدیر اداره پسماند منطقه ، مدیر اداره آموزش های شهروندی منطقه و ... برگزار شد و آموزش خانه به خانه، تبلیغات محیطی، نصب پوستر آموزشی در 85 بلوک، جلسات تشریحی طرح، مشارکت دبیران شورایاری، کد گذاری و تحویل مخازن، تبلیغات و آموزش در فضای مجازی، پسماندهای خشک، آمار کاهش مخازن 1100 لیتری مکانیزه و ... از جمله موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.
 
کلانتری مسئول اجرای تفکیک پسماند در ساختمان های سطح شهر تهران ، به آموزش و آگاهی شهروندان تاکید کرد و گفت: اجرای موفقیت آمیز طرح کاپ نیازمند آموزش تک تک شهروندان و مشارکت هر چه بیشتر آنها است، با آموزش اصولی شهروندان در مناطق پایلوت و به کارگیری روش های اصلاحی ، می توانیم برای کاهش تولید پسماند از داخل خانه ها گام برداریم.
 
وی افزود: طبق فرمایش شهردار محترم تهران مبنی بر جمع آوری 50 درصد از مخازن تا خرداد ماه 1400، باید تا پایان سال کل منطقه 16 تحت پوشش طرح کاپ قرار گیرد، برای رسیدن به اهداف نهایی طرح کاپ چند گام از قبیل آموزش شهروندان ، کم شدن مخازن از معابر ، مدیریت مناسب جمع آوری پسماند و جانمایی و نصب مخازن زباله داخل مجتمع های مسکونی ، اداری و تجاری در نظر گرفته شده که می تواند رسیدن به اهداف را تسهیل کند .
 
دکتر شیرزادی نماینده سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به تجربه موفق کشور های پیشرفته در زمینه کاهش پسماند مانند آلمان، افزود: نگاه نخست در مدیریت پسماند ، نظرسنجی از شهروندان و بعد کاهش تولید پسماند است که در تمام دنیا وجود دارد که به صورت تدریجی پسماند های حجیم و قابل بازیافت را جدا سازی و به مواد اولیه تبدیل کنیم .
 
جابر انصاری معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 16، در پایان جلسه ضمن جمع بندی موارد مطرح شده گفت: نصب پوستر آموزشی در 85 بلوک و تهیه بروشور برای 800 خانوار انجام شده، جلسات تشریحی طرح کاپ بصورت مستمر و منظم برگزار می شود، کد گذاری و تحویل مخازن آبی انجام شده، تبلیغات و آموزش در فضای مجازی محلات نه گانه صورت می گیرد، پسماندهای خشک بصورت منظم و مستمر جمع آوری می شود، آموزش های خانه به خانه با حضور کارشناسان آمار و اطلاع رسانی اداره مدیریت پسماند و کارشناسان محیط زیست انجام می شود تا کنون 640 نفر آموزش دیده و ضریب نفوذ در خانواده ها 95 درصد می باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: این برنامه با یک بسته اجرایی مشخص در بعد فرهنگ سازی عمومی، آموزش عوامل اجرایی، تغییر شکل مخازن به رویه قابل تفکیک، درگیر کردن ساختمان های مجتمع های مسکونی به سیستم تفکیک پسماند از مبدا و انتقال پسماند، گرفتن شیرآبه و تبدیل زباله تر به کمپوست و در نهایت فرستادن پسماند غیرقابل استفاده به زباله سوز عمل می کند، امیدواریم با مشارکت شهروندان در این راه مهم با موفقیت گام برداریم.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب