امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48539 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اجرای طرح کاپ به صورت پایلوت در شهرک شاهد منطقه 15

خبرایران : طرح کاپ (کاهش پسماند) به صورت پایلوت در شهرک شاهد ناحیه 2 منطقه 15 اجرا می شود.
اجرای طرح کاپ به صورت پایلوت در شهرک شاهد منطقه 15

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، محمد سالاریان رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام طرح کاپ مدیریت بهینه انواع پسماند های تولیدی با رویکرد جلوگیری از تولید، کاهش تولید، افزایش حداکثری تفکیک در مبدا، استفاده مجدد و بازیافت و به حداقل رسانی سمیت پسماند شهری و کاهش دفن پسماندها با توجه به مسائل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی است.

او اضافه کرد: پیش از اجرای طرح جلسات هم اندیشی با شهردار ناحیه3، مسئولان شهرک شاهد وعوامل اجرایی به منظور هر چه بهر اجرای طرح برگزار شد.

سالاریان افزود: نکات قوت و ضعف اجرای طرح کاپ، برنامه زمان بندی آموزش شهروندان برای انجام طرح، تعداد مخازن مورد نیاز، محل استقرار مخازن خشک و تر در ساختمان های شهرک شاهد در بازدیدهای میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

او اضافه کرد: در این راستا  طرح کاپ به منظور آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جهت بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم با هدف تغیر رفتار و آگاهی از تکنیک های اجتناب از تولید پسماند، تفکیک از مبدا، تغییر عادات در الگوی مصرفی، ترغیب به خرید کالاهای بادوام، استفاده مجدد توسط کارشناسان آمار و اطلاعات بازیافت در شهرک شاهد آغاز به کار کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب