امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4847 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عرضه ۱۰۰۰ عنوان كتاب الكترونیک توسط انتشارات سوره مهر

مسئول بخش سوره مهر الكترونیک با اشاره به اینكه قرار است كه تا پایان سال جاری تمامی آثار منتشر شده طی این مدت به صورت الكترونیك تولید شود گفت: سوره مهر الكترونیك تا پایان سال جاری تعداد 1000 عنوان اثر با موضوعات مختلف در حوزه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با این سیاق عرضه خواهد كرد.
عرضه ۱۰۰۰ عنوان كتاب الكترونیک توسط انتشارات سوره مهر

به گزارش خبرایران از حوزه هنری، امین نادری، مسئول بخش سوره مهر الكترونیك، با اشاره به برنامه‌های این بخش تا پایان سال جاری گفت: از سال 90 ضرورت ورود به نشر دیجیتال برای انتشارات سوره مهر مشخص شد. از همین تاریخ، فعالیت برای رسیدن به مجموعه‌ای از كتاب‌های نشر دیجیتال آغاز شد. در گام نخست چهار مرحله پیش روی ما قرار داشت: محتوا، آماده‌سازی، عرضه آثار، تبلیغ  و بهره‌گیری از  فضای سخت‌افزاری.

وی ادامه داد: انتشارات سوره مهر از این جهت كه خود تأمین‌كننده محتوا بود، در گام نخست مشكلی نداشت و برای تأمین دیگر حوزه‌ها با نهادها و مؤسسات مختلف وارد گفت‌وگو شد. در این مسیر از همكاری با نشر آفاق، ژوبین و ... بهره برد كه عمده كار آنها آماده‌سازی و برای ما تولید محتوا بود. در سال گذشته تعداد 150 اثر با این فرمت آماده شد. سوره مهر الكترونیك همچنین در سال جاری تعداد 350 عنوان كتاب الكترونیك از آنچه تاكنون منتشر كرده بود را برای بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران آماده و عرضه كرد.

نادری یادآور شد: استقبال از این بخش چه در زمان برپایی نمایشگاه و چه بعد از آن از سوی مخاطبان قابل توجه بود. دلیل آن هم این است كه مخاطبان می‌توانند با صرف هزینه كمتری به كتاب‌های مورد علاقه خود دست یابند. در كنار این، كتاب دیجیتال حجمی برای مخاطبان ندارد. علاوه براین، دسترسی به آن برای همیشه ممكن خواهد بود. كتاب‌هایی مانند «دا»، «پایی كه جا ماند»، «لشكر خوبان» و... كه بیشترین مخاطب را در چند سال اخیر به خود اختصاص داده بودند، با بیشترین استقبال مواجه شدند.

مسئول بخش سوره مهر الكترونیك افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است كه تا پایان سال جاری تمامی آثار منتشر شده طی این مدت را به صورت الكترونیك تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم. بنا بر برآورد این بخش، سوره مهر الكترونیك تا پایان سال جاری تعداد 1000 عنوان اثر با موضوعات مختلف در حوزه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با این سیاق عرضه خواهد كرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب