امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48399 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

احراز هویت آنلاین در سامانه سجام از طریق اپلیکيشن همراه بانک «مهريران»

خبرایران: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای برنامه های وزیر امور اقتصادي و دارايي مبني بر توسعه بانکداري ديجيتال و تحقق بانکداري هوشمند در کشور و برنامه هاي ستاد توسعه فناوري‌هاي اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، در سال هاي گذشته و به ويژه سال قبل زيرساخت هاي سخت افزاري و نرم افزاري خود در حوزه بانكداري هوشمند را با سرعت توسعه داده است.
احراز هویت آنلاین در سامانه سجام از طریق اپلیکيشن همراه بانک «مهريران»

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در ۲ سال گذشته برنامه های گسترده ای در اين راستا توسط بانک مهر ايران صورت گرفته که بسياري از آنها براي اولين بار در کشور توسط اين بانك انجام شده است.
حذف کاغذ از فرایند عملیات اجرایی شعب بانک، ديجيتال نمودن فرم ها و به طبع آن راه اندازي بايگاني ديجيتال، توسعه زيرساخت هاي لازم براي احراز هويت قطعي مشتريان و بالا بردن ضريب اطمينان عملکرد در اين حوزه، راه اندازي سامانه هاي غير حضوري مانند: افتتاح حساب و درخواست تسهيلات به صورت آنلاين، سرويس حتساب معدل حساب مشتريان و ...، اتصال به سامانه هاي احراز هويت مانند: سامانه ثبت احوال کشور و همچنين پكيج كردن تمامي اين سرويس ها در قالب سامانه جامع مديريت يكپارچه «ميعاد» همگي از مهمترين اقدامات بانك مهر ايران در حوزه بانكداري هوشمند است.
یکی از مهمترین زیرساخت هايي که بانک براي تحقق و اجراي آن بيش از يکسال تلاش مي كند، موضوع «احراز هويت» به صورت آنلاين و غير حضوري است كه خوشبختانه اين امكان براي اولين بار به صورت جامع و كامل در بانك قرض الحسنه مهرايران در بستر وب و همراه بانك مهريران محيا شده است.
در این راستا و برای کمک به سازمان ها و نهادهای گوناگون، این آمادگي و توانايي به منظور احراز هويت هموطنان به صورت کاملا آنلاين در بانک مهر ايران وجود دارد و در اولين مرحله باتوجه به اهميت موضوع احراز هويت متقاضيان دريافت كد بورسي «سجام» با همكاري شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار محقق شده است.
با توجه به افزایش تعداد متقاضیان دریافت کد بورسی و سهامداري طي ماه هاي اخير و مشکلات مربوط به مراجعه حضوري اين متقاضيان در دوران کرونا به دفاتر کارگزاري و پيشخوان دولت، اين احساس نياز براي راه اندازي سامانه احراز هويت غير حضوري در شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار پديد آمد تا مكانيزمي براي كاهش مراجعات حضوري طراحي شود.
بانک مهرایران نیز در راستای مسئولیت هاي اجتماعي خود، در اين حوزه همکاري کرد؛ براي اين منظور، هموطنان مي توانند با مراجعه به سايت بانک قرض الحسنه مهرايران به نشاني www.qmb.ir نسبت به نصب و راه اندازي اپليكيشن همراه بانك «مهريران» اقدام كنند. همچنين دسترسي به اين فرايند در بخش احراز هويت الكترونيك سايت سجام به آدرس: https://sejam.qmb.ir/sejam نيز امكان پذير است.
از این طریق احراز هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام مي‌شود. البته از آنجا که اپراتور چک کننده نهايي به صورت آفلاين است، كمي زمان براي تاييد نهايي از سوي اين اپراتور صرف مي‌شود.
طی کردن این فرآیند چند دقیقه‌اي باعث مي‌شود ديگر نيازي به مراجعات حضوري نباشد اين در حالي است که فراگيري بيماري کرونا هنوز تمام نشده است.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب