امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48380 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

از سوی گاردین ؛

نامزدهای اولیه جایزه بوکر ۲۰۲۰ معرفی شدند

خبرایران : فهرست نامزدهای اولیه جایزه بوکر درحالی اعلام شد که نام «هیلاری منتل» برنده دو دوره جایزه بوکر نیز در میان سایر نویسندگان به چشم می‌خورد.
نامزدهای اولیه جایزه بوکر ۲۰۲۰ معرفی شدند

به گزارش خبرایران به نقل از گاردین، رمان «آینه و نور» سومین جلد از مجموعه داستان‌های «توماس کرامول» در فهرست نامزدهای اولیه جایزه ادبی بوکر ۲۰۲۰ قرار گرفته تا به این ترتیب «هیلاری منتل» نویسنده مشهور بریتانیایی برای کسب سومین جایزه بوکر با دیگران به رقابت بپردازد.

رمان ۹۰۰ صفحه‌ای «منتل» که با حادثه‌ گردن زدن «آن بویل» در سال ۱۵۳۶ آغاز می‌شود و سال‌های آخر زندگی «توماس کرامول» را روایت می‌کند یکی از ۱۳ رمانی است که برای کسب جایزه ۵۰ هزار پوندی بوکر برگزیده شده است.

«منتل» که پیش از این جایزه بوکر را برای رمان‌های «تالار گرگ» و «مجرمان را بیاورید» کسب کرده بود، یکی از چهار نویسنده‌ای است که موفق به کسب دو جایزه بوکر شده‌ اند. تاکنون هیچ نویسنده‌ای موفق به دریافت سه جایزه بوکر نشده است.

از دیگر نویسندگان فهرست اولیه جایزه بوکر که از میان ۱۶۲ نویسنده انتخاب شده‌اند به «آن تایلر» نویسنده آمریکایی برای «فردی با موهای قرمز در کنار جاده» که داوران از آن به عنوان «داستانی انسانی از رستگاری» یاد کرده‌اند، و «کلوم مک‌کن» نویسنده آمریکایی- ایرلندی برای رمان «بی‌نهایت‌» می‌توان اشاره کرد.

«سیتسی دانگارمبگا» برای «این جسد سزاوار سوگواری»، «مازا منجیست» برای «پادشاه سایه»، «کیلی رید» برای رمان «چه سن جالبی»، «سی پم ژانگ» برای «چقدر از این تپه‌ها طلا است»، «برندون تیلور» برای «زندگی واقعی»، «آونی دوشی» برای «شکر سوخته»، «داگلاس استوارت» برای «شاگی بین»، «دیان کوک» برای «سرزمینی جدید»، «گابریل کروز» برای «کسانی که بودند» و «سوفی وارد» برای «عشق و آزمایشات ذهنی» از دیگر نویسندگان فهرست اولیه جایزه بوکر ۲۰۲۰ بودند.

این جایزه بیش از ۴۰ سال فقط به نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع، انگلیسی‌ها و ایرلندی‌ها تعلق می‌گرفت، اما از سال ۲۰۱۴ با وضع قوانین متفاوت، تمام آثار نوشته‌شده به زبان انگلیسی‌ حق شرکت در آن را پیدا کرده‌اند. زمانی که تصویب شد نویسندگان آمریکایی هم حق شرکت در این رقابت‌ها را دارند، جنجال‌های زیاد به ‌پا شد و برخی به «آمریکایی» شدن این جایزه اعتراض کردند.

فهرست نهایی بوکر ۲۰۲۰ در ۱۵ سپتامبر اعلام خواهد شد و برنده نهایی نیز در ماه نوامبر مشخص خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب