امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48374 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس بنیاد مسکن کشور خبرداد؛

تسهیلات 50 میلیون تومانی کم‌بهره و 30 میلیون تومان بلاعوض برای احداث واحد مسکونی در مناطق روستایی

خبرایران : رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه سالانه ۲۰۰هزار واحد در کشور مقاوم‌سازی می‌شود، گفت: برای امسال نیز برای این‌کار ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
تسهیلات 50 میلیون تومانی کم‌بهره و 30 میلیون تومان بلاعوض برای احداث واحد مسکونی در مناطق روستایی

به گزارش خبرایران، علیرضا تابش شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم شورای برنامه‌ریزی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 16 استان کشور تفاهم‌نامه‌ای در راستای احداث مسکن ویژه محرومان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات برای احداث واحد مسکونی در مناطق روستایی 50 میلیون تومان به‌صورت کم‌بهره و 30 میلیون تومان هم به‌صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مقرر شده در طول یک سال این واحدهای مسکونی به بهره‌برداری برسد.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه 20 هزار واحد مسکونی روستایی ویژه محرومان امروز به بهره‌برداری رسید، افزود: در مناطق شهری و در حاشیه سه شهر بزرگ کشور احداث بالغ بر 14 هزار و 500 واحد در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم‌سازی می‌شود، گفت: برای امسال هم 10هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این امر مصوب شده است و سهمیه‌های استانی هم در این راستا به بانک‌ها ابلاغ شد.

تابش در زمینه برچیده‌شدن خانه‌های کپری هم گفت: در این راستا در استان سیستان و بلوچستان 6هزار واحد خانه احداث و حدود 6هزار واحد هم در طرح پیش‌بینی شده است.

وی در زمینه طرح توسعه طرح هادی در روستاها هم اظهار داشت: تاکنون حدود 94 درصد یعنی در حدود 17هزار روستای کشور طرح توسعه طرح هادی اجرا شده که بر اساس برنامه‌ریزی سالانه 4هزار روستای کشور در دستور کار این طرح قرار دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب