امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4836 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسین چمنی خبرداد؛

اعلام آمادگی صنایع شیر ایران برای تبدیل فروشگاه‌های لبنیات سنتی غیربهداشتی به سالم

مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران گفت: شرکت صنایع شیر ایران«پگاه» آمادگی دارد تا در قالب تفاهم‌نامه‌ای با توزیع‌کنندگان لبنیات فله‌ای، محصولات لبنی سالم و بهداشتی را تحویل مراکز فروش آن‌ها دهد
اعلام آمادگی صنایع شیر ایران برای تبدیل فروشگاه‌های لبنیات سنتی غیربهداشتی به سالم

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران پگاه، مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر پیرو شکایت رسمی انجمن صنایع لبنی پاستوریزه از اتحادیه لبنیات‌فروشان سنتی گفت: علت پیگیری شکایت رسمی انجمن، تهمت‌های ناروایی است که به صنایع لبنی وارد شده و باعث تشویش اذهان عمومی فراهم شده است. با توجه به آنکه عرضه شیر و فرآورده‌های فله‌ای و سنتی نتیجه‌ای جز اشاعه بیماری‌ها ازجمله تب مالت ندارد، سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت، عرضه و فروش این محصولات را ممنوع اعلام کرده است.

حسین چمنی افزود: به‌دلیل عدم نظارت کافی از سوی ارگآن‌های ذی‌ربط، شاهد تأسیس فروشگاه‌های مختلف پر زرق و برق فرآورده‌های لبنی سنتی در سراسر کشور هستیم که هیچکدام آن‌ها مجوزی از دستگاه‌های نظارتی ندارند. جالب اینجاست که مسئول این صنف که بدون هیچ‌گونه نظارتی به عرضه فرآورده‌های خام و غیربهداشتی مشغول است، صنایع تبدیلی تحت نظارت و با نام ونشان کشور را متهم کرده است!

وی با بیان این که توزیع شیر فله‌ای و سنتی نتیجه‌ای جز به مخاطره انداختن سلامتی مردم به همراه ندارد و مردم به اشتباه تصور می‌کنند این فرآورده‌ها ارزان‌تر از انواع پاستوریزه آن‌ها است، ادامه داد: هزینه‌هایی که مصرف محصولات لبنی سنتی به مردم و جامعه تقبل می‌کند، بسیار بالاست. بنابراین شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) پیشنهاد می‌کند که این فروشندگان در عرضه فله‌ای و غیربهداشتی محصولات تجدید نظر داشته باشند.

وی در عین حال تصریح کرد: این شرکت آمادگی دارد که عرضه‌کنندگان فرآورده‌های لبنی سنتی و فله‌ای را در قالب تعاونی یا هر نوع ساختار پیشنهادی دیگر سازماندهی و با تأمین فرآورده‌های بهداشتی، آنان نیز فرآورده‌‌های سالم و مطمئن را به مردم عرضه کنند، بدین‌ترتیب هم از نگرانی بیکاری فروشندگان این محصولات جلوگیری می‌شود و هم از گسترش بیماری‌هایی چون تب مالت که هرساله هزینه‌های سنگینی را به جامعه تحمیل می‌کند، کاسته خواهد شد.

 

صرف ده‌ها میلیارد تومان هزینه درمانی برای فرآورده‌های ناسالم سنتی

 

مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) یادآور شد: در حال حاضر شرکت پگاه 106 هزار واحد صنفی را تحت پوشش دارد، در حالی که فروشندگان محصولات لبنی سنتی بیش از پنج‌هزار واحد در کل کشور نیستند.

چمنی تأکید کرد: لذا پگاه آمادگی دارد تا در قالب تفاهم‌نامه‌ای مشترک، شبکه‌ها و تعاونی‌های محصولات سنتی وارد عمل شده و محصول سالم توزیع کنند.

وی با بیان این که سالانه میلیاردها تومان صرف هزینه‌های درمان می‌شود که باید تلاش شود تا این هزینه‌ها از جامعه حذف شود، گفت: شیر نقش عظیمی در تأمین سلامت مردم دارد و مصرف فرآورده‌‌های سالم به نفع مصرف‌کننده و جامعه است.

وی در پایان خواستار اعمال قانون از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شد.

منبع : فود پرس

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب