امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48354 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در راستای بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز انجام شد؛

کاهش چشمگیر چمن کاری در فضای سبز منطقه 15

خبرایران : سطوح چمن کاری در عرصه های فضای سبز منطقه 15 در راستای بهینه سازی مصرف آب کاهش یافت.
کاهش چشمگیر چمن کاری در فضای سبز منطقه 15

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، رضا دقیقی رئیس اداره فضای سبز منطقه با اشاره به اینکه خشکسالی و کم‌ آبی در ایران یک واقعیت اقلیمی است افزود: به منظور مقابله با چالش کم آبی، سطح چمن کاری کاهش یافت و کاشت انواع درخت و درختچه مقاوم با هدف حفظ منابع آبی و استفاده بهینه از این نعمت الهی در دستور کار گرفت.

به گفته او، در این طرح کاهش سطح چمن کاری و کاشت گیاهان مقاوم باعث  صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب ، کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی و بصری نیز شده است.

دقیقی با اشاره به اینکه این اقدام در حاشیه بزرگراه آزادگان، میدان متوسلیان و بوستان آزادگان به اجرا درآمده است افزود: در این راستا 84 هزار متر مربع از مساحت سطوح چمن کاری با کاشت 48 هزار اصله درختچه و 12 هزار اصله درخت کاهش یافت.

رئیس اداره فضای سبز منطقه در پایان تصریح کرد: برنامه ‌ریزی به منظور توسعه فضاهای سبز شهری، نیازمند رعایت معیارها و استانداردهایی است که در گستره زندگی شهرنشینی، با رعایت آنها می توان شهر را سرسبز و زنده نگه داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب