امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48119 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

گلیتال مرکز گلدان و گیاهان آپارتمانی گران‌قیمت در تهران

خبرایران: کشاندن طبیعت به خانه‌ها از هزاران سال پیش در میان ایرانی‌ها مرسوم بود.
گلیتال مرکز گلدان و گیاهان آپارتمانی گران‌قیمت در تهران

به گزارش خبرایران بنابر اعلام گلیتال، امروزه کشاندن طبیعت به خانه، شکل جدیدی به خود گرفته و خرید گلدان‌ و گیاه آپارتمانی نه‌تنها در حوزه گیاهان و دکوراسیون بلکه به قلمرو سبک زندگی نیز راه‌یافته است. فروش گل و گیاه از بازارهای گل شروع می‌شود و در گل‌فروشی‌ها به پایان می‌رسند. نگهداری گل و گیاه تبدیل به ترند شده و ایرانی‌ها علاقه زیادی به پرورش آن‌ها دارند. حتی افرادی هم که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، به تأثیرگذاری و زیبایی آن‌ها واقف هستند.

قیمت این محصول‌ها هم به دنبال سایر اقلام گران شده و تشخیص کیفیت خوب نیز برای مردم سخت شده است. برخی گیاهان حتی با رقم چند ده میلیون تومان‌ هم معامله می‌شوند. ما در این مطلب به چند گیاه نسبتاً گران و زیبای موجود در بازار شهر می‌پردازیم.

گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی گران‌قیمت به‌حساب می‌آید و قیمت هر نوع آن بستگی به‌اندازه آن دارد. این گیاه از کشورهایی مثل هلند و از طریق مرز عراق و ترکیه به شکل قاچاق وارد می‌شود البته درصد قابل‌توجهی از آن نیز در شمال کشور تولید می‌گردد.

این گیاه زیبا با نام زبان مادر شوهر یا شمشیری نیز شناخته می‌شود. معمولاً هیچ‌وقت پژمرده یا خراب نمی‌شود. به همین دلیل نگهداری آن در آپارتمان یا منزل راحت بوده و بسیار باصرفه می‌باشد. بد نیست بدانید که این گیاه جزء پرطاقت‌ترین گیاهان آپارتمانی به‌حساب می‌آید.

مشخصات ظاهری سانسوریا

برگ‌های سانسوریا، شمشیری شکل و مستقیم بوده، به همین خاطر به آن گیاه شمشیری هم گفته می‌شود. مدل‌های پاکوتاه آن نیز وجود دارد. در این مدل، برگ‌ها به‌طور مستقیم از خاک خارج می‌شوند.

کاج مطبق

کاج مطبق یا کاج آندز نیز یکی از گیاهان آپارتمانی گران‌قیمت به‌حساب می‌آید. ارتفاع این کاج در حیات‌وحش تا 60 متر نیز می‌رسد.

تنها عاملی که می‌تواند چوب آن را آلوده و خراب کند، پوسیدگی است. حشرات لکه‌ای از جمله آفت‌های این گیاه است. موجوداتی که با مومی سفید به روی برگ‌ها و درختان این گیاه می‌نشینند. معمولاً به‌سختی حرکت می‌نمایند و غالبا با دود آلوده می‌شوند. مبارزه با آن‌ها فقط به‌وسیله سموم و آفت‌کش‌ها می‌باشد.

گیاه بن سای جنسینگ

گیاه بن سای جنسینگ نیز جزء گیاهان آپارتمانی گران‌قیمت می‌باشد. به‌ طوری‌ که در این روزگار طبقه خاصی از جامعه قادر به خریداری آن هستند. این گیاه نسبت به بیماری‌های قارچی بسیار حساس می‌باشد. برای پیشگیری از بیماری‌های آن بایستی از سم‌های قارچ‌کش ریشه، تنه و برگ‌ها استفاده نمود.

گیاه اریکا

گیاه اریکا جزء گیاهان آپارتمانی گران‌قیمت به‌حساب می‌آید. این گیاه یکی از بهترین گیاهانی است که میتوان آن را داخل منزل نگهداری نمود. اریکا خاصیت تصفیه‌کنندگی را دارد و می‌تواند سموم مضر محیط مثل هیدروکربن و تولوئن را نابود کند. این گیاه به‌عنوان مرطوب‌کننده‌ی طبیعی هوا شناخته می‌شود؛ و جز گیاهانی است که ناسا قدرت تصفیه‌کنندگی آن را تائید کرد. همین خبر کافی بود تا قیمت آن در بازار چند برابر شود.

گیاه آرالیا

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی گران‌قیمت، گیاه آرالیا است. این گیاه نسبت به نور کم مقاوم می‌باشد. نگهداری آن آسان است. این گیاه اگرچه نور زیاد را دوست دارد؛ اما شما می‌توانید آن را در نیم آفتاب و نیم‌سایه نیز نگهداری نمایید. این گیاه شرقی جلوه یک باغ ژاپنی را در خانه به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل گلدان سایز بزرگ آن‌هم قیمت یک ماشین مدل‌پایین است.

گیاه فیکوس آفریقایی

فیکوس آفریقایی نیز در زمره‌ی گیاهان آپارتمانی گران‌قیمت است. برگ‌های این گیاه، سبز رنگ و جذاب می‌باشد، به همین علت برای فضاهای بزرگ بسیار مناسب می‌باشد. چنانچه از فیکوس آفریقایی به‌خوبی مراقبت نمایید، خیلی خوب رشد می‌کند و بلندیش هم می‌تواند به بیش از 2 متر برسد. فیکوس آفریقایی به نور غیرمستقیم و زیاد احتیاج دارد. برای همین منظور بایستی آن را مقابل یک پنجره آفتاب‌گیر بگذارید تا بتواند در طی روز نور را به‌طور کافی جذب نماید. نور مستقیم می‌تواند باعث سوختگی و خشک شدن لبه‌های آن بشود. گیاه را بعد از هرچند ماه بچرخانید، چرا که بایستی نور به‌طور مساوی به تمام برگ‌ها برسد. همچنین هفته‌ای یک‌دفعه برگ‌ها را با دستمال مرطوب تمیز نمایید تا گرد و غبار آن از بین برود.

گیاهان دیگری مانند شامادورا، اورتانسیا، نخل کنتیا، سیکاس هستند به حدی گران‌قیمت هستند قطعا برای قشر زیادی از جامعه هزینه کردن برای یک گیاه در این محدوده تبدیل به یک رویا شده است.

در این بازار عجیب یک وبسایت جذاب وجود دارد که خرید گل و گیاه را برای همه آسان کرده است. گلیتال یک گل‌فروشی آنلاین گل و گیاه است که امکان سفارش و خرید اینترنتی را برای شما فراهم می‌کند. شما در گلیتال علاوه بر خرید گل و گیاه می‌توانید اطلاعات ارزشمندی درباره گل و گیاه، نحوه نگهداری، کاربرد هر گیاه و اثر هر کدام کسب کنید. گلیتال محصولات را به‌صورت رایگان برای شما یا مخاطبتان ارسال می‌کند و تمام گل‌ها و گیاهان را بدون واسطه و به‌طور مستقیم از مزرعه و گلخانه برای شما تهیه می‌کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب