امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47779 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حمید رحمتی در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

دلال ها دردوران کرونا هم به صنف پوشاک رحم نکردند/ چرا باید پارچه را از دلال بخریم/ سلامت مردم در دوران کرونا و تحریم برای دلالان زالو صفت مهم نیست/ رییس جمهور نگاه ویژه ای به صنف پوشاک داشته باشند/ ماسک به وفور و با قیمت پایین در مترو عرضه می شود

خبرایران: تولید کننده باسابقه کشورمان با گلایه از کمبود پارچه برای تولید ماسک در دوران کرونا گفت: متاسفانه در تولید ماسک یک سری شرایط از جمله کمبود پارچه همکاران من را به شدت اذیت کرد ودر بازار کم شد ، تاجایی که همکاران من مجبور شدند برای بر طرف کردن کمبود پارچه از دلال خریداری کنند.
دلال ها دردوران کرونا هم به صنف پوشاک رحم نکردند/ چرا باید پارچه را از دلال بخریم/ سلامت مردم در دوران کرونا و تحریم برای دلالان زالو صفت مهم نیست/ رییس جمهور نگاه ویژه ای به صنف پوشاک داشته باشند/ ماسک به وفور و با قیمت پایین در مترو عرضه می شود

حمید رحمتی تولید کننده و فروشنده باسابقه پوشاک کشورمان در گفتگو با خبرایران اظهارداشت:  از شروع کرونا به فضل خدا و یاری آقا امام زمان (عج)  به دستور مقام معظم رهبری پا به تولید ماسک طبق فرمایشات ایشان گذاشتیم و همواره در خدمت دولت بودیم و تمام تلاش خودمان را کردیم که بتوانیم دراین راستا به هم وطنان و هم شهریان خودمان کمک کنیم. بنده ازطرف اتحادیه پوشاک و وزارت صمت مامور شدم که در خصوص کمبود ماسک تمام تلاش خودمان را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بیش از چند میلیون عدد ماسک دراین مدت توسط همکاران من در صنف پوشاک برای هم وطنان عزیز کشورمان تولید شد. این تولید در ابتدای راه به شکل کارگاهی بود ورفته رفته به شکل صنعتی شده و کیفیت محصولات بالاتر و بهترشد. ضمن اینکه همواره دراین راه تلاشمان کمک به هموطنان عزیز کشورمان و همچنین کمک به پزشکان و پرستاران کشورمان به عنوان مدافعان سلامت کشور بود، تا در راه مبارزه با ویروس کرونا قدمی برداشته باشیم.

رحمتی ادامه داد: در ابتدای آغاز بیماری کرونا شورو هیجان زیادی در همکاران من در صنف پوشاک برای تولید ماسک و مبارزه با بیماری کرونا حاکم بود و با مشکل مواد اولیه مبارزه کردیم، و به لطف خدا به نقطه ای رسیدیم که نیاز کشور تا حدودی برطرف شد.اما متاسفانه دراین مسیر با مشکلات زیادی  مواجه شدیم وحمایت های لازم از ما نشد.ضمن اینکه تولید کنندگان ما هم بیش از ظرفیت نیاز در ان مقطع ماسک تولید کردند. تاجایی که بدون حمایت های لازم این تولید باعث سرخوردگی آنها شد.

وی عنوان داشت: تعداد زیادی ماسک 95 nوn98 تولید شد و با تغییر شریط آب و هوایی این ماسک روی دست تولید کنندگان پوشاک ماند و این امر باعث ضرر و زیان به دوستان صنف پوشاک شد. ولی با حمایت و کمک اتحادیه این مشکل نیز برطرف و ضرر و زیان ها جبران شد.

رحمتی تاکید کرد: حاج آقا شیرازی رییس اتحادیه پوشاک و ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت بی تاثیرنبود. همچنین تشکر ویژه ازجمشید گلپور که از اول بحث کرونا همواره در کنار این کارگروه قرار گرفت و حضور دلسوزان ایشان توان ما را برای تولید و غلبه بر مشکلات چند برابر شد و این خستگی ما برطرف شد.

وی افزود: تشکروِیژه ازجناب آقای مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت دارم. با ایشان چند جلسه داشتم و از ایشان آموختم که خستگی در دوران جهاد هیچ معنایی ندارد و ما می توانیم به جهاد ادامه داده و با غلبه بر مشکلات به مسیرخودمان ادامه دهیم.

رحمتی با گلایه از کمبود پارچه برای تولید ماسک در دوران کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه در تولید ماسک یک سری شرایط از جمله کمبود پارچه همکاران من را به شدت اذیت کرد ودر بازار کم شد ، تاجایی که همکاران من مجبور شدند برای بر طرف کردن کمبود پارچه از دلال خریداری کنند. این در صورتی است که کارخانه های داخلی به وفور پارچه تولید می کنند. چرا باید کش 30 هزار تومنی امروزدر بازار بالای 140 هزار تومان شده باشد . که این جای فکرو اندیشه دارد که چرا این اتفاق افتاده است. مگر چقدر مواد اولیه گران شده است.

وی با اشاره به نقش دلال ها در بازار پوشاک ابرازداشت: متاسفانه دلال ها عین زالو عمل می کنند و سلامت مردم و کشورمان در این شرایط تحریم و بیماری کرونا اصلا برایشان هم نیست. درصورتی که باید ملی فکر کنیم و الان وقت بیزنس و سود هنگفت نیست. الان وقت رشد ورسیدن به پله های بالاتر با دلالی نیست. کمی ملی تر فکر کنیم.

رحمتی افزود: دلگیرم که چرا دراین شرایط  مدیریتی نبوده که چلوی گران شدن پارچه و کش را بگیرد. تا ماسک یک بار مصرف گران شود. درصورتی که از سر صدقه امام زمان در کشورمان  همه چیز به وفور و فراوانی وجود دارد. چرا مدیریتی نیست.

این تولید کننده پوشاک اضافه کرد: امروزخوشبختانه با تدبیر اتحادیه و همچنین من به عنوان نماینده این اتحادیه درتمام ایستگاههای مترو تهران ماسک به قیمت نصف بهای داروخانه ها عرضه می شود. هرعدد ماسک سه لایه  به قیمت 1500 تومن عرضه می شود. ما با برگزاری جلسات منظم با جناب آقای مناف هاشمی مدیرعامل مترو تهران و مهندس نوبخت رییس برنامه و بودجه کشور فضایی فراهم کنیم که پولی از سبد قشر ضعیف جامعه که از مترو استفاده می کنند کم نشود. ما توانستیم قیمت ماسک را پایین نگه داریم و این جای شکردارد. بنابراین ما در سایر بخش ها هم می توانیم با مدیریت بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم و از بحرانهایی که دلال ها ایجاد می کنند، جلوگیری کنیم. .

وی ادامه داد: وقتی که دولت قدرت دارد و جناب وزیر صمت به عنوان فردی کاربلد و کاردان حضور دارند ومی توانند با هم کمک کنند تا مشکلات برطرف شود. امیدوارم این مدیران دلسوزکمک کنند تا مواد اولیه ،مانند کش و پارچه به سهولت دست تولید کننده برسد.

وی درپایان سخنان خود گفت: همکاران من در اتحادیه پوشاک ثابت کردند که دولت ومدیران می توانند روی آنها وهمچنین سایر سندیکاها و اتحادیه حساب کنند واز هیچ همکاری دریغ نمی کنند. خواهشمندم که دولت مردان ما این نکته مهم را درنظر داشته باشند که در دوران کرونایی بزرگترین لطمه و زیان به صنف پوشاک وارد شد و دلسوزانه به این صنف نگاه کنند. هما گونه که دولت وقتی از ما در خصوص تولید ماسک کمک خواست عاشقانه پا در میدان گذاشتیم و از هیچ کمک و تلاشی دریغ نکردیم. خواهشمندم ریاست محترم جمهور هم نگاه ویژه ای به صنف پوشاک داشته باشند. در پایان از همه همکارانم در اتحادیه صنف پوشاک که کمک کردند از این آزمون سربلند بیرون آمدیم.  تقدیر و تشکر می کنم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب