امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47561 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صفر تا صد حق بیمه 1400

خبرایران : اگر به فیش حقوقی خود توجه کنید، درمی‌یابید که هر ماه مبلغی به عنوان حق بیمه از حساب‌تان کسر می‌شود. حال این سوال برای شما پیش می‌آید که این حق بیمه تامین اجتماعی در واقع چیست و به چه منظور از حساب شما کسر می‌گردد؟ فرمول و مبنای محاسبه آن چیست؟
صفر تا صد حق بیمه 1400

به گزارش خبرایران بنابر اعلام بیمه دات کام، این سوالات به علاوه بسیاری از ابهامات دیگری که ممکن است برای شما در این زمینه پیش بیاید، تنها با شناخت ماهیت حق بیمه قابل به پاسخ‌گویی هستند. بنابراین اول با حق بیمه آشنا شده و سپس به پاسخ‌گویی سوالات متداولی که ممکن است به ذهن خطور کند، می‌پردازیم.

همه چیز درباره حق بیمه تامین اجتماعی و نحوه محاسبه آن

طبق ماده ۲ قانون تامین اجتماعی، حق بیمه در واقع مبلغی است که برای استفاده از مزایای بیمه، ماهیانه به سازمان بیمه مربوطه پرداخت می‌شود.

در واقع هر کس باید ۳۰ درصد حقوق خود را به عنوان حق بیمه به سازمان پرداخت کند، اما این ۳۰ درصد بین فرد بیمه شده و کارفرما تقسیم می‌شود؛ به گونه‌ای که فرد بیمه شده تنها ۷ درصد از ۳۰ درصد حقوق، و مابقی آن که ۲۳ درصد حقوق است، توسط کارفرما به بیمه پرداخت می‌شود.

از نظر قانون، مسئول پرداخت بیمه، کارفرما است. بنابراین در صورتی که کارفرما حق بیمه تامین اجتماعی را در زمان تعیین شده به سازمان بیمه پرداخت نکند، مشمول جریمه خواهد شد. کارفرما باید یک نسخه از لیست حقوق کارکنان خود، به همراه لیست حق بیمه خود و کارکنانش را به اداره تامین اجتماعی ارائه دهد.

برای چه پرداخت‌هایی باید حق بیمه بپردازیم؟

حال سوال پیش می‌آید که آیا حق بیمه تامین اجتماعی فقط به صورت ثابت از حقوق ثابت ما کسر می‌شود یا دستمزدهای اضافی مانند اضافه‌کاری، پاداش، حق حضور در جلسه و… نیز در مقدار حق بیمه تاثیر دارند؟ در جواب باید گفت که حق بیمه در بیش‌تر مزایای حقوقی ما تاثیر دارد و به نسبت افزایش می‌یابد. در واقع ما از کارفرما دو نوع مزایای مستمر و غیرمتسمر دریافت می‌کنیم و از هر کدام سهم حق بیمه خود را به سازمان بیمه می‌پردازیم.

چرا حق بیمه را پرداخت می‌کنیم؟

هدف بیمه، ایجاد آرامش و برطرف کردن نگرانی‌ها است. یکی از بهترین راه‌ها برای پیش‌گیری از ضرر و زیان‌های احتمالی، استفاده از خدمات بیمه است. در واقع ما ماهیانه مبلغی به عنوان حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کنیم تا در صورت بروز حادثه، از کار افتادگی و یا بازنشستگی، بیمه خسارات ما را تا حدودی جبران کند.

با حق بیمه تامین اجتماعی ، مستمری  بازنشستگی بگیر

چند نوع بیمه وجود دارد؟ مزایای آن‌ها چیست؟

به طور کلی، بیمه به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای این سه دسته بیمه عبارت‌اند از:

بیمه اشخاص

بیمه اشخاص نظیر بیمه درمان از مهم‌ترین انواع بیمه به شمار می‌رود که اغلب حوادث، بیماری‌ها، از کار افتادگی و در کل تمام حوادثی که امکان وقوع آن وجود دارد را پوشش می‌دهد.

بیمه اموال

هر فردی با توجه به موقعیت شغلی خود، دارای اموال مختلفی است. این اموال شامل خانه، اتومبیل، پول و سرمایه و بسیاری از موارد مشابه می‌‎شود که هر کدام در معرض خطرات خاصی مانند دزدی، آتش‌سوزی، تصادف و… هستند. بیمه اموال نظیر بیمه آتش‌سوزی، بیمه شخص ثالث خودرو ، بیمه بدنه خودرو این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا در صورت وقوع چنین اتفاقات ناگواری، خسارات وارده به شما تا حدودی جبران شود.

بیمه مسئولیت

این نوع بیمه به منظور تنظیم روابط اجتماعی جامعه و شناخت مسئولیت‌های یکدیگر و تامین امنیت حرفه‌ای مشاغل به وجود آمده است. برای مثال بیمه عملیات ساختمانی که زیر مجموعه بیمه مسئولیت است، زیان‌های مالی و جسمانی در حین عملیات ساختمانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و بیمه تابلوهای تبلیغاتی خسارات مالی و جانی ناشی از خطرات احتمالی هنگام نصب و نگه‌داری تابلوهای تبلیغاتی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

خرید حضوری یا آنلاین بیمه ؟

 اگر خواهان ثبت نام یا خرید بیمه‌نامه‌های مختلف از شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی و دولتی  هستید، برای رفاه و آسایش خاطر خود می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری نسبت به این مهم اقدامات اولیه بهره‌مندی از مزایا را با پرداخت حق بیمه عملی سازید. برای این منظور هم به صورت حضوری در نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه‌ای مختلف و هم به صورت اینترنتی در وب سایت‌های معتبر خرید اینترنتی بیمه نظیر بیمه دات کام قادر به انجام این فرآیند هستید.

شما با ورود به این وب سایت خرید اینترنتی بیمه نسبت به خرید، استعلام و مقایسه بیمه مورد نظر خود با سایر بیمه‌های دیگر، جدول محاسبه حق بیمه، هزینه های بیمه و… در بستر اینترنت مطلع می‌گردید. سپس با دید جامع تر و کامل تری دست به خرید بیمه نامه مربوطه بزنید. جدا از صرفه جویی در وقت و انرژی خویش، شما می‌توانید نسبت به این مزایا و اطلاعات کلی با تماس با کارشناسان بیمه دات کام نیز، پیش از خرید بیمه اطلاعات مفیدی را به دست آورید. اطلاعات بیمه‌ای و راهنمایی‌های کارشناسان بیمه به شما در اخذ تصمیم بهتر و مناسب ترکمک می‌کنند.

سامانه bimeh.com نیز در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات به بیمه‌گزاران در بستر خرید اینترنتی بیمه ایجاد شده است. شما می‌توانید با مراجعه هر یک از این صفحات رشته‌های بیمه‌ای مختلف را خریداری نموده و با پرداخت حق بیمه های خود ضمن بهره مندی از پوشش‌های بیمه ای این صنعت بیمه‌، آسودگی خاطر را به خود و خانواده‌تان، سهولت تجربه خرید آنلاین بیمه را در چند دقیقه تجربه نمایید. در نهایت بیمه خریداری شده را رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

منبع مطلب: سایت بیمه دات کام (BIMEH.COM)

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب