امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47502 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

یگانه سفیران دانش، پلی برای رسیدن به تحصیل در ایتالیا / آزمون پزشکی کشور ایتالیا (آیمت IMAT)

خبرایران: رشته پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا به دنبال پذیرش آن هستند. نیاز روزمره دنیا به علم روز پزشکی باعث شده که این رشته در صدر پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در ایتالیا قرار گیرد.
یگانه سفیران دانش، پلی برای رسیدن به تحصیل در ایتالیا / آزمون پزشکی کشور ایتالیا (آیمت IMAT)

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام یگانه سفیران دانش،  بسیاری علاقه‌مندان تحصیل در ایتالیا که دوستدار رشته‌های پزشکی (پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی) هستند برای آزمون آیمت (IMAT) نیازمند دانستن یک سری اطلاعات در مورد این آزمون هستند. از جمله این موارد می‌توان به تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون آیمت، شانس قبولی در آزمون، کتاب‌های آزمون، سطح آزمون آیمت، نمره قبولی در آزمون آیمت و ... اشاره کرد.

۱. تعداد شرکت‌کنندگان آزمون IMAT (آیمت):

در مورد شرکت‌کنندگان آزمون پزشکی ایتالیا   نمی‌توان نظر دقیقی را ارائه کرد زیرا این اطلاعات انحصاراً در اختیار دولت و وزارت علوم کشور ایتالیا است. اما می‌توان گفت که تعداد شرکت‌کنندگان آزمون IMAT (آیمت) در هرسال، درصدی بیشتر از سال قبل آن است. برای مثلاً تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون آیمت ۲۰۱۹ یعنی سال گذشته، از تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون آیمت سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۸ بیشتر بوده است. این آمار در مورد تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون IMAT از کشور ایران نیز صدق می‌کند و هر ساله به تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون IMAT افزوده می‌شود.

۲. شانس قبولی در آزمون IMAT (آیمت):

محاسبه شانس قبولی در آزمون IMAT (آیمت) نیازمند یک سری فاکتورهاست. شانس قبولی در آزمون را نمی‌توان برای افراد مختلف یکسان دانست. عواملی مانند عدم استرس در هنگام آزمون، در اختیار داشتن منابع استاندارد (کتاب‌های آزمون IMAT)، برنامه‌ریزی درسی درست برای آزمون، تقویت زبان انگلیسی و ... . مجموع عوامل فوق در کنار یکدیگر باعث افزایش شانس قبولی در آزمون IMAT خواهد شد. سطح آزمون IMAT (آیمت) و سؤالات آن خیلی سخت نبوده و دانشجویان می‌توانند با تهیه یک برنامه مفید درسی و مشاوره‌های موسسه یگانه سفیران دانش شانس قبولی آزمون IMAT (آیمت) را برای خود بالا ببرند.

۳. سطح آزمون IMAT (آیمت):

سطح آزمون IMAT (آیمت) یکی از مواردی است که دانشجویان عزیز متقاضی تحصیل در ایتالیا علاقه‌مند به دانستن آن هستند. سطح آزمون IMAT را می‌توان به‌طورکلی نه خیلی آسان و نه خیلی سخت دانست. سطح آزمون IMAT (آیمت) به شکلی طراحی‌ شده که دانشجویان قادر خواهند بود با مقداری تلاش و مطالعه و استفاده از کتاب‌های آزمون IMAT نمره قبولی را به دست آورده و شانس قبولی در آزمون را برای خود بالا ببرند. سطح آزمون آیمت را می‌توان از کنکور کشور ایران ساده‌تر دانست و همین امر باعث شده که تعداد شرکت‌کنندگان آزمون IMAT (آیمت) از کشور ایران هرسال افزایش داشته باشد.

۵. نمره قبولی در آزمون IMAT:

نمره قبولی در آزمون IMAT (آیمت) برای دانشگاه‌های مختلف باهم متفاوت است. همانطور که مستحضر هستید دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا برای رشته پزشکی می‌بایست قبل از آزمون یک دانشگاه را برای خود انتخاب نموده و پس از آزمون IMAT نیز نمره آزمون آیمت آن‌ها فقط برای همان یک دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد همچنین فقط با افرادی رقابت خواهند کرد که آن دانشگاه خاص را انتخاب کرده باشند. به‌طور مثال اگر از ۱۰۰۰ نفر که برای آزمون آیمت ثبت‌نام کرده‌اند ۵۰ نفر دانشگاه میلان را انتخاب کرده باشند، رقابت فقط بین همین ۵۰ نفر خواهد بود (برای دانشگاه میلان).

البته باید گفت که دانشگاه‌های برای قبولی حداقل یا حداکثر نمره‌ای را تعیین نکرده‌اند و برای هر دانشگاه بالاترین نمره‌های آزمون آن سال مورد پذیرش قرار می‌گیرند. حال برخی دانشگاه‌ها که دارای رتبه علمی و رنکینگ بالاتری هستند به دلیل کثرت شرکت‌کنندگان طبعتا دارای نمره قبولی در آزمون IMAT (آیمت) بالاتری هستند و دانشگاه‌هایی و رتبه و درجه علمی پایین‌تر خودبه‌خود دارای کف نمره پایین‌تری می‌شوند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب