امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47500 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۲۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وکیل نادری ارائه دهنده مشاوره حقوقی و وکالت در دادگستری

خبرایران: از زمانی که بشر تصمیم گرفت به زندگی اجتماعی روی بیاورد و جوامع را تشکیل دهد نیازمند قوانین ساختاری در تشکیل و برقراری نظم در این اجتماع بوده، به‌ مرورزمان با گسترش جوامع و ایجاد روابط اجتماعی بیشتر نیاز به قوانین تخصصی‌تر و پیچیده‌تر احساس و به‌ناچار قوانین مربوطه در این زمینه تنظیم مورد احترام افراد اجتماع قرار گرفت.
وکیل نادری ارائه دهنده مشاوره حقوقی و وکالت در دادگستری

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام وکیل نادری، کشور ما نیز با سابقه چندین هزارساله تمدن دارای فرهنگ بسیار غنی و قوانین بسیار متعددی هست که با افزایش روابط‌های اجتماعی و پیشرفت جامعه قوانین جدیدی نیز تصویب و به مرحله اجرا درآمدهاست.

همین امر نیاز به داشتن مشاوره حقوقی و بهره‌مندی از اطلاعات وکیل دادگستری جهت اطلاع از آخرین قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه امری حیاتی و ضروری هست.

نیاز به مشاوره حقوقی

امروزه وکالت دادگستری صرفاً یک شغل نبوده بلکه نیازی ضروری در جهت حفظ نظم جامعه است، درگذشته مراجعه به مشاور حقوقی و یا انتخاب وکیل دادگستری صرفاً مربوط به صاحبان کسب‌وکار و افراد دارای روابط کاری بسیار زیاد بوده است، اما امروز داشتن مشاور حقوقی و بهره‌مندی از خدمات وکیل پایه‌یک دادگستری جزو ضروریات زندگی اجتماعی است مانند آموزش، درمان و حمایت اجتماعی، امور حقوقی نیز به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های حیاتی حفظ جامعه به شمار می‌رود.

الزامی شدن داشتن وکیل دادگستری

در علم حقوق مانند علم پزشکی پیشگیری بهتر از درمان هست مراد از پیشگیری قبل از درمان در امور حقوقی مواردی است که افراد قبل از ایجاد مشکل حقوقی با پیش‌بینی و آینده‌نگری از بروز آن جلوگیری به عمل می‌آورند مواردی نیز به‌عنوان پیشگیری توسط قانون‌گذار به تصویب می‌رسد مانند آن که قانون‌گذار طرفین انجام معاملات خرید و فروش مسکن را موظف کند شخصی را به‌عنوان وکیل خود قرارداد را مطالعه نماید و ایرادات موجود را برطرف نمایند.

بدیهی است با الزام افراد انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی هرچند در ابتدا هزینه‌ای اضافه بر آن‌ها تحمیل می‌شود اما این هزینه مانند چتر حمایتی از ورود خسارت‌های بیشتر و تضییع حقوق افراد جلوگیری خواهد نمود در بسیاری از جوامع داشتن وکیل دادگستری در انجام معاملات و یا حضور در محاکم الزامی بوده و طرفین موظف‌اند یا از طریق وکلای دولتی و یا وکلای خصوصی دعاوی خود را در محاکم مطرح نمایند و یا معاملات خود را به انجام برسانند.

انتخاب وکیل متخصص

بخش دیگری از اختلافات فی‌مابین افراد جامعه شکایات کیفری بوده از جمله پرتعدادترین جرائم مطروحه می‌توان به جرم

۱- کلاه‌برداری (تصاحب نمودن اموال و دارایی دیگری با استفاده از اقدامات متقلبانه که فرد مالباخته را متمایل به پرداخت وجه یا تحویل دارایی نماید)

۲-جعل و استفاده از سند مجعول (تغییر و تحریف نوشته و امضای دیگران به‌قصد سوءاستفاده از آن)

۳- سرقت (برداشتن اموال دیگری به‌صورت مخفیانه)

۴- شرب خمر (نوشیدن و استفاده از مواد الکلی یا مشابه آن‌که باعث مستی شود)

۵- خرید و فروش مواد مخدر (حمل و نگهداری مواد مخدر نیز جرم بوده که مطابق قانون مستحق مجازات است)

۶- انتقال مال غیر (واگذار کردن عین مال و یا منافع مال دیگری به افراد)

و مواردی ازاین‌دست اشاره نمود بدیهی است مراجعه به وکیل متخصص و باتجربه می‌تواند احقاق حق برای افراد جامعه تضمین نماید.

برخی از وکلای دادگستری به‌عنوان وکیل ملکی شناخته‌شده‌اند چرا که صرفاً به‌صورت تخصصی در خصوص یک موضوع پرونده فعالیت می‌نمایند.

برخی دیگر به‌عنوان وکیل مواد مخدر شناخته می‌شوند چرا که صرفاً در این زمینه تخصص داشته و از تجربه لازم در این قبیل پرونده‌ها را برخوردار هستند.

تخصصی بودن اعاده دادرسی

همان‌طور که می‌دانیم اعاده دادرسی از جمله طرق اعتراضی است که به‌عنوان آخرین مرحله‌ی اعتراضی شناخته می‌شود و در واقع به‌عنوان طرق فوق‌العاده اعتراض مشهور است.

بدیهی است برای احقاق حق در این مرحله می‌بایست در انتخاب وکیل دقت بیشتری کرد هرچند تمام وکلای پایه‌ یک دادگستری از معلومات کافی جهت دفاع از حقوق شما بهره‌مند هستند اما تخصص کاری در این زمینه بسیار مهم بوده و می‌تواند روند کل پرونده را تغییر دهد.

وکیل اعاده دادرسی کیفری

اعاده دادرسی در پرونده‌های کیفری نیازمند تخصص، مهارت و تجربه ارزشمند هست چراکه اعاده دادرسی آخرین امکان احقاق حق هست بعد از پذیرش اعاده دادرسی حکم برائت صادر نخواهد شد بلکه پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارجاع گردیده که در این مرحله مجدد به موضوع اتهام در چهارچوب پذیرش اعاده دادرسی رسیدگی می‌گردد.

مرجع صالح در رسیدگی به اعاده دادرسی کیفری، دیوان عالی کشور بوده و مطابق ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری موارد اعاده دادرسی محدود هست.

نمونه‌های مشابه پذیرش اعاده دادرسی در سایت حقوقی وکیل نادری به آدرس اینترنتی www.vakilnaderi.com موجود بوده که جهت دسترسی به آن و مطالعه بیشتر می‌توانید مراجعه کنید.

وکیل اعاده دادرسی حقوقی

اعاده دادرسی در پرونده‌های حقوقی با اعاده دادرسی کیفری کاملاً متفاوت بوده حتی مرجع رسیدگی‌کننده در این خصوص نیز متفاوت است اما نکته قابل‌ توجه آن است که اعاده دادرسی در پرونده‌های حقوقی مقید به زمان بوده فلذا سرعت عمل در این راه اعتراض بسیار با اهمیت هست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب