امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4747 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازگشت دوباره گرد و خاک/ هوای ۱۰ استان بالای ۴۰ درجه، خوزستان ۵۰ درجه

در روزهای پایانی تیرماه،‌ گرمای هوا در نقاط مختلف ایران بیش از قبل شده است. ضمن اینکه سازمان هواشناسی درباره رسیدن گرد و خاک به استان های غربی و جنوب غربی هشدار داده است.
بازگشت دوباره گرد و خاک/ هوای ۱۰ استان بالای ۴۰ درجه، خوزستان ۵۰ درجه
به گزارش خبر ایران؛ از دو روز پیش سازمان هواشناسی پیش بینی افزایش دما تا روز یکشنبه هفته آینده را کرده بود. اکنون اما هوای خوزستان به اوج خود رسیده است؛ ۵۰ درجه.

این افزایش دما در نقاط دیگر ایران هم اتفاق می افتد به طوریکه فردا دمای ۱۰ استان بالای ۴۰درجه سانتیگراد است و البته خوزستان همچنان با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین استان کشور است. هوای تهران هم به آستانه ۴۰ درجه می رسد.

اما پدیده آزاردهنده این روزها، گرد و خاک است؛ بر اساس نقشه های پی یابی هواشناسی طی دو روز آینده در برخی مناطق شرقی کشور به ویژه زابل در بعضی ساعات، وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک تداوم دارد و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این نواحی می شود.

این شرایط برای استان های غربی هم وجود دارد. البته سوغاتی از عراق. تصاویر ماهواره ای نشان دهنده افزایش سرعت وزش باد و تولید گرد و خاک در عراق است، براین اساس طی دو روز آینده کاهش دید افقی وکیفیت هوا در استانهای واقع در غرب وجنوب غرب کشور پیش بینی می شود. از عصر امروز بتدریج در استان های ایلام و خوزستان و روزهای شنبه و یکشنبه در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر کاهش دید افقی وکیفیت هوا خواهیم داشت.

همچنین به سبب وزش باد نسبتا شدید طی امشب و فردا در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شرایط در برخی ساعات برای باد و گردوخاک و کاهش دید افقی مهیا است.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب