امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47395 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در مجمع فوق‌العاده تصویب شد؛

افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی افق کوروش

خبرایران: مجمع فوق‌العاده فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش باهدف افزایش ۲۰۰ درصدی سرمایه این شرکت برگزار شد.
افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی افق کوروش

به گزارش ایسناخبرایران ، بنابر اعلام روابط عمومی شرکت فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای افق کوروش، این مجمع فوق‌العاده با دستور جلسه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه و با حضور ۸۷/۵۵ درصد از سهامداران در محل ساختمان مرکزی گروه صنعتی گلرنگ برگزار شد.

مجمع فوق‌العاده افق کوروش با مجوز سازمان بورس برگزار شد و افزایش سرمایه این شرکت از ۱۰۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۰۰ میلیارد ریال  از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به‌منظور توسعه فروشگاه‌های شرکت و همچنین توسعه ناوگان حمل‌ونقل جهت توزیع بهتر محصولات به تصویب رسید.

امیر خسرو فخریان مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در ابتدای این مراسم طی گزارشی از وضعیت سرمایه این شرکت از ابتدای تأسیس تاکنون گفت: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با سرمایه ۱۰ میلیون تومان  از سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۰ این سرمایه به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ سرمایه این شرکت  به ۵۰ میلیارد تومان رسید، افزود: با آورده نقدی و مطالبات سهامداران در مرحله دوم همان سال سرمایه شرکت  به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

فخریان از خرید کامیونت و توسعه فروشگاه‌ها به‌عنوان اهداف افزایش سرمایه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش یادکرد و ادامه داد: توسعه ناوگان حمل‌ونقل، رشد فروش شرکت را پوشش دهی می‌کند و همچنین تنوع‌بخشی به روش‌های مختلف تأمین خودرو را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بالا بردن کیفیت زنجیره تأمین، مدیریت حداکثری ناوگان حمل‌ونقل و اجرای دقیق استانداردهای مرتبط با آن بر کاهش ضایعات در حمل‌ونقل و ارائه خدمات باکیفیت اثرگذار است،  ادامه داد: خرید کامیونت ریسک تأمین خودرو با توجه به نوسانات فصلی و حوادث غیرمترقبه را کاهش می‌دهد.

فخریان در خصوص افزایش تعداد فروشگاه‌های افق کوروش نیز بیان کرد: رشد تعداد فروشگاه برافزایش فروش کل و کاهش نسبت هزینه‌های ثابت به‌کل هزینه‌ها و افزایش سودآوری تأثیر مثبت خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل افق کوروش، برآوردهای انجام‌شده نشان می‌دهد افزایش تعداد کامیونت‌ها و فروشگاه‌ها در سال جاری رشد فروش هزار میلیارد تومانی و در سال ۱۴۰۰ رشد ۲ هزار میلیارد تومانی  را به دنبال خواهد داشت. به‌بیان‌دیگر نتیجه تحقق این اقدام سودآوری ۱۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری و  ۱۹۷ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

در این مجمع علی ابراهیمی با عنوان رئیس، مسعود گودرزی و هادی قانعی به‌عنوان ناظر و کوروش دامغانی دبیر جلسه و همچنین نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی حضور داشتند و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار به‌صورت آنلاین بر برگزاری این مراسم نظارت داشت.

این جلسه به‌صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام، کانال آپارات و وب‌سایت رسمی این شرکت برای سایر سهامداران نمایش داده شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب