امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47317 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

افتتاح پنجمین مزرعه خانواده در محله هاشم آباد منطقه15

خبر ایران : پنجمین مزرعه خانواده با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه15 در محله هاشم آباد افتتاح شد.
افتتاح پنجمین مزرعه خانواده در محله هاشم آباد منطقه15
به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، نادر لطفی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: مزرعه محله هاشم آباد در قالب طرح محله پویا به ابتکار شهردار ناحیه 2 و با همکاری مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره فضای سبز در زمینی به مساحت هزار و 600 مترمربع به بهره برداری رسید.
 
به گفته او، این مزرعه خانواده در راستای ارائه خدمات آموزشی فضای سبز و محیط زیستی  به شهروندان، استفاده بهينه از اوقات فراغت شهروندان و نهادينه كردن فرهنگ كاشت و نگهداري گياهان احداث شد.
 
لطفی به اقدامات آماده سازی این مزرعه اشاره کرد و افزود: علف زنی، نخاله کشی، شخم زمین توسط تراکتور، کرت بندی و همچنین فنس کشی در اطراف زمین از جمله این اقدامات است.
 
او گفت: ثبت نام از شهروندان علاقه مند با همکاری شورایاری محله انجام می شود و کلاس های آموزشی اصول کاشت و انواع سبزی های مناسب فصل گرم توسط کارشناسان مرکز به آنان ارائه می شود.
 
لطفی ادامه داد: 70 شهروند در این مزرعه مشغول به کار شده و به هر کدام کرتهای 4 تا 6 متر مربعی داده شده تا انواع سبزی و نشاء صیفی جات  توسط شهروندان کاشته شود. پلاکاردهایی نیز به نام شهروند در محل هر زمین نصب شده است.
 
این گزارش حاکی است؛ روز گذشته مزرعه خانواده با حضور حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، محمدی شهردار منطقه، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست و رئیس فضای سبز افتتاح شد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب