امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4723 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیدتقی نوربخش در مراسم گرامیداشت روز تأمین‌اجتماعی اعلام کرد؛

اعتمادسازی با شرکای اجتماعی مهمترین اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به نقش و تأثیر فراوان این سازمان بر ایجاد همبستگی و تحکیم امنیت ملی تأکید کرد و گفت: تأمین‌اجتماعی در بازتوزیع ثروت و افزایش عدالت اجتماعی نیز مؤثر است.
اعتمادسازی با شرکای اجتماعی مهمترین اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش درهمایشی که همزمان با هفتمین روز از هفته تامین اجتماعی با عنوان تامین اجتماعی، رسانه و پاسخگویی برگزار شد، باز توزیع ثروت را از جمله نتایج مستتر در خدمات تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: افرادی که بهره بیشتری از منابع عمومی دارند به نسبت بیشتری در راه رفاه اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، ولی خروجی آن به صورت مساوی توزیع می‌شود.

وی ایجاد همبستگی اجتماعی و ملی را از دیگر نتایج بیمه‌های اجتماعی برشمرد و افزود: سرمایه‌گذاری سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در سازمان باعث تشریک مساعی و اشتراک هرچه بیشتر این سه بخش می‌شود.

نوربخش با تأکید بر تأثیرگذاری سازمان‌های بیمه‌گر بر اقتصاد ملی گفت: این‌گونه سازمان‌ها باید برای ایفای تعهدات به نسل آینده سرمایه‌گذاری کنند و درصورت وجود جهت‌گیری صحیح می‌تواند به اقتصاد ملی نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه تجربه جهانی نیز نشان می‌دهد که بهترین واسطه عبور از اقتصاد دولتی به خصوصی صندوق‌های بیمه‌ای هستند، اظهار داشت: همانگونه که در بسیاری کشورهای توسعه یافته نیز مشاهده می‌شود، بهترین مسیر برای خصوصی‌سازی سازمان‌های بیمه‌ای هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بهترین مکانیزم را برای ایجاد امنیت اجتماعی بیمه‌های اجتماعی دانست که با مشارکت مردم و دولت اجرایی می‌شود.در قانون اساسی نیز به این موضوع دقت شده و تفکیک بخش حمایتی، بیمه‌ای و امدادی در اصل 29 مورد توجه است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به منابع و مصارف و محاسبات بیمه‌ای باید همواره در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، گفت: در 2 دولت گذشته تکالیف متعددی به این مجموعه تحمیل شد که بسیاری از تکالیف محول شده، بیشتر جنبه حمایتی دارند. خلق ارزش‌های نامناسب با مأموریت سازمان و ادبیات نامتجانس با مأموریت نیز طی این سال‌ها به وجود آمد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه طی 6 ماه 5000 میلیارد تومان کسری بودجه در سال گذشته جبران شد، گفت: منابع قابل جبران است، اما تخریب ارزش‌ها قابل جبران نیست.

نوربخش با اشاره به بازدید روز گذشته از کوره‌پزخانه‌های اطراف تهران گفت: این بازدید به این دلیل انجام شد که مدیران سازمان درک کنند که این منابع درواقع لقمه نان کارگرانی است که از اقشار فقیر این کشور هستند و خدماتی هم که داده می‌شود برای همین افراد است.

وی با یادآوری اینکه بیش از 56 درصد مستمری‌بگیران و 30 درصد بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی حقوق حداقلی دارند، ادامه داد: در چنین سازمانی که این مشکلات را دارد، نیازمند مدیریت جهادی است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در سازمان تأمین‌اجتماعی به دلیل تابعیت از قواعد مربوط به اعداد بزرگ، مشکل کمتری وجود دارد، گفت: اگر این سازمان ابعاد کوچکتری داشت با فاجعه ملی روبه‌رو می‌شدیم.

نوربخش یکی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی را تبیین مسائل سازمان برشمرد و گفت: باید وضعیت فعلی سازمان را برای مسئولین و مردم تبیین کارشناسی کنیم. ولابی سازمان باید کارشناسی باشد، چرا که لابی سیاسی ناپایدار است و ما در این ماه‌ها سعی کردیم که لابی کارشناسی انجام دهیم.

وی پشتوانه اصی سازمان تأمین‌اجتماعی را اعتماد 39 میلیون نفر مردم کشور دانست و گفت: اعتماد مجلس و دولت و جامعه به سازمان آسیب دیده بود و تلاش ما نیز درجهت احیاء این اعتماد است که علاوه بر پرداخت بدهی‌ها و افزایش خدمات این موضوع مهمترین دستاورد سازمان است.

دکتر نوربخش در هفته تأمین‌اجتماعی از کارکنان این سازمان تشکر کرد و گفت: ایجاد رضایتمندی در بیمه‌شدگان و بازنشستگان تنها با جلب رضایت کارکنان امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به کسری بودجه 5هزار میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی در سال گذشته، گفت: اگر برای تأمین کسری بودجه سازمان براساس مصوباتی که وجود داشت 5هزار میلیارد تومان از سرمایه سازمان در بورس عرضه می‌شود، تعادل اقتصاد کشور به هم می‌خورد.

دکتر نوربخش دور کردن سازمان از مسائل پوپولیستی را از مهمترین اولویت‌های خود برشمرد و گفت: طومارهای آنچنانی در شأن و جایگاه سازمان تأمین‌اجتماعی نیست. شأن سازمان تأمین‌اجتماعی درون‌زا و کارشناسی است.تبدیل بنگاه‌های اقتصادی به حیات خلوت و استفاده از منابع برای افراد غیر بیمه‌شده در شأن سازمان نیست.

دکتر نوربخش انحلال مؤسسه عالی پژوهش و معاونت فرهنگی را از کارهای نادرست گذشته برشمرد و گفت: مؤسسه عالی پژوهش در این هفته احیا شده است.

وی برقراری ارتباط صحیح با جامعه را از اولویت‌های تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: درحال‌حاضر در بهترین شرایط تعامل با شرکای اجتماعی هستیم و اعتمادسازی در این حوزه مهمترین کاری است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برنامه استراتژیک سازمان شرایط نامطلوبی موجود را به نحو صحیح اصلاح کنیم. درحال‌‌حاضر برنامه راهبردی سازمان درحال تدوین است و ما از همه مدیران و کارشناسان درخواست همکاری داریم. بودجه مبتنی بر عملکرد سازمان نیز درحال تدوین است.

دکتر نوربخش اجرای برنامه‌هایی از قبیل نظام ارجاع، حذف فرانشیز و HIS را از مهمترین اولویت‌های حوزه درمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: در بخش بیمه‌ای طرح پرونده‌های الکترونیک درحال اجرا است که با اجرای آن 30 هزار مترمربع بایگانی حذف می‌شود و شرایط برای تحول در خدمات بیمه‌ای نیز فراهم می‌شود.

وی رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات کارکنان تأمین‌اجتماعی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: آزمون استخدامی تأمین‌اجتماعی 31 مرداد برگزار می‌شود و حدود 3هزار همکار جدید جذب می‌شود.

دکتر نوربخش اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های صورت گرفته این سازمان به جایگاه اصلی خود بازگردد که جایگاه بالا و بسیار ارزشمندی است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پشتیبانی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر کرد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب