امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 471 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آغاز توليد سه محصول جديد در ايران خودرو ديزل

خبرايران: توليد وانت پيكاپ دو كابين، كشنده A7 و كاميون آريا در شركت ايران خودرو ديزل بعدازظهر چهارشنبه با حضور رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس، جمعي از مديران ارشد وزارت صنعت معدن و تجارت، مديرعامل و مديران ارشد گروه صنعتي ايران خودرو آغاز شد.
آغاز توليد سه محصول جديد در ايران خودرو ديزل

به گزارش خبرنگار خبرايران ، در مراسم آغاز بهره برداري از اين خطوط توليد، مهندس مهدي يونسيان، مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل و سپس مهندس رضا رحماني، رئيس كميسيون صنايع سخنراني كردند و سپس سه خط توليد محصولات تجاري گروه صنعتي ايران خودرو افتتاح شد.

براساس اين گزارش پيكاپ جديد ايران خودرو ديزل از استاندارد سطح آلايندگی يورو 4 برخوردار است. اين خودرو كه در دو تيپ ديزلی و بنزينی به بازار عرضه خواهد شد، با بهره گيري از موتور 2800 سی.‌سی پر قدرت 164 اسب بخاری در تيپ ديزلی و موتور 2400 سی‌سی 138 اسب بخاری در تيپ بنزينی، از قابليت چهار چرخ محرک نيز برخوردار است.پيکاپ ايران خودرو ديزل از سيستم ترمز دو مداره هيدروليک برخوردار و به سيستم‌های ترمز  EBD و ABS مجهز است.كاميون كشنده A7 نيز برترين فناوري‌هاي روز دنيا و استاندارد سطح آلايندگي يورو 4 را در اختيار دارد. اين كشنده علاوه بر ظاهري زيبا، داراي موتوري قدرتمند با توان 420 اسب بخار و سيستم سوخت رساني پيشرفته Common Rail است.کاميون «آريا» نيز در دو تيپ باری و کمپرسی توليد و روانه بازار خواهد شد. قدرت موتور کاميون آريا 220 اسب بخار با حجم موتور 11.6 ليتر است که به سيستم تعليق پيشرفته نيز مجهز است.ميزان ساخت داخل كاميون آريا 70 درصد است.

خودروسازي به طور اعم و ايران خودرو به طور اخص مزيت بزرگي براي اقتصاد كشور محسوب مي‌شود كه علاوه بر تاثير در اشتغال زايي، توسعه مناطق مختلف كشور را به همراه داشته است. رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ضمن بيان اين مطلب گفت: اقدامات و اراده ايران خودرو در جهت توسعه محصولات، موجب تحول خودروسازي كشور خواهد شد.رضا رحماني از مقوله حمايت از توليد داخلي به عنوان يك ضرورت و الزام نام برد و اظهار كرد: مجلس و دولت موظف به حمايت از توليد داخلي و ملي نه در شعار بلکه در عمل هستند.رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس كه در مراسم راه اندازي خط توليد سه محصول ايران خودرو ديزل سخنراني مي كرد، مشكل اصلي توليد در حوزه خودروسازي را كمبود نقدينگي دانست و گفت: نياز خودروسازان به نقدينگي نسبت به گذشته افزايش داشته و منابع موجود پاسخ‌گوي نياز آنان نيست.وي اظهار كرد: در سال 90  خودرو سازي ايران رتبه 13 جهاني را در زمينه توليد كسب كرده بود، اما مشكلاتي كه از سال گذشته تحميل شد، موجب از دست دادن آن موقعيت شد كه اميدواريم با مديريت فعلي گروه صنعتي ايران خودرو، به هدف تعيين شده در چشم‌انداز 1404 مبني بر توليد سالانه سه ميليون دستگاه خودرو با اختصاص يك سوم آن براي صادرات دست يابيم و موجب رشد و بهبود جايگاه خودروسازي كشور در سطح جهان شويم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب