امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46968 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پس از ٤ ماه تعطیلی در نمایشگاه های بین المللی تهران صورتگرفت؛

نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کروناافتتاح شد/ 150 شرکت داخلی و دانش بنیان آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند

نخستین نمایشگاه سال جاری با عنوان جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا امروز با حضور دکتر بهمن حسین زاده، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی افتتاح شد.
نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کروناافتتاح شد/ 150 شرکت داخلی و دانش بنیان آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند
به گزارش خبرایران، نخستین نمایشگاه سال جاری با عنوان جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا" امروز شنبه ۲۴ خردادماه ۱۳۹۹ با حضور دکتر بهمن حسین زاده، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی افتتاح ودر این دکتربهمن حسین زاده با اشاره به تعطیلی ٤ماهه نمایشگاه بین المللی، اظهار داشت: این نمایشگاه با مجوز ستاد ملی کرونا و با رعایت ٤ پروتکل بهداشتی، برگزار می شود و 150 شرکت داخلی و دانش بنیان از امروز به مدت چهار روز آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.
وی با تأکید بر اینکه بازدید از این نمایشگاه  برای عموم آزاد نیست، اظهار داشت: به دلیل رعایت فاصله گذاری، بازدید از این نمایشگاه  تنها شامل متخصصینی  می شود که کارت دعوت ارائه دهند.
وی ادامه داد:  علاوه بر متخصصین، از رایزنان بازرگانی و سفرای کشورهایی که در ایران حضور دارند نیز دعوت شده تا از دستاوردهای ایران در این زمینه دیدن کنند.
مدیر عامل شرکت  سهامی نمایشگاه های بین المللی با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه به صورت مجازی نیز امکانپذیر است، افزود: این نمایشگاه می تواند نقش بسزایی در توسعه صادرات و بازارهای داخلی داشته باشد. بنابراین سعی شده در آن، دستاوردهای تمامی شرکت‌های  داخلی و نیز ارتش و سپاه هم در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.
حسین زاده با بیان اینکه ارتش یک سالن جداگانه برای ارائه دستاوردهای خود در این نمایشگاه دارد، گفت:‌ برای شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شده، تا بتوانند با کمترین هزینه دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار دهند.
وی در پاسخ به این  پرسش مبنی بر تداوم برگزاری نمایشگاهها در کشور گفت: بر اساس جلسه ای که هفته گذشته (20 خرداد ماه) با حضور نمایندگانی از کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد کرونا،‌ معاون وزیر بهداشت و .. برگزار گردید، قرار شد  تمامی نمایشگاه های سال جاری طبق تقویم نمایشگاهی، بدون حضور مردم برگزار شود.
وی ادامه داد:  بر همین منوال، نمایشگاه بعدی با عنوان "نمایشگاه درب و پنچره" در 12 تیر ماه برگزار می شود.
به گفته این مقام مسئول،  از آنجایی که صنعت نمایشگاهی دارای 33 هزار نفر شاغل است، نمی توان آن را تعطیل کرد بنابراین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت های صنعت نمایشگاهی از سر گرفته شود.
وی در پایان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری  مبنی بر حمایت از تولید داخل و نامگذاری سال جاری با عنوان  سال جهش تولید، اظهار داشت:‌ بر اساس دستور سرپرست وزارت صنعت قرار است نمایشگاه "ساخت داخل" در نیمه نخست تیرماه سال جاری با هدف حمایت از کالاهای داخلی که پیش ازاین از خارج وارد می شد، ‌برگزار شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی ایران،  آمادگی کامل را برای برپایی نمایشگاه  یاد شده دارد و حتی قرار است غرفه‌هایی که برای نمایشگاه "جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا"  برپا شده جمع آوری نشود تا از همین غرفه‌ها برای نمایشگاه نامبرده استفاده شود.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب