امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46937 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در جلسه مطالعه و بررسی توسعه و احداث اسکان اضطراری قطب گردشگری پایتخت، مطرح شد؛

نقش منطقه22 در مدیریت بحران پایتخت

خبرایران : ئیس جمعیت هلال احمر استان تهران تاکید کرد: برخی از مناطق تهران مکان اسکان اضطراری ندارند و منطقه22 پشتیبان آنان در زمان بحران است و باید نگاه ویژه به منطقه22 داشته باشیم.
 نقش منطقه22 در مدیریت بحران پایتخت
به گزارش خبرایران از  روابط عمومی منطقه22، جلسه مطالعه و بررسی در خصوص توسعه و احداث اسکان اضطراری در منطقه با حضور محمد حسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران، شاهین فتحی رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران، صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران و علی نوذرپور شهردار منطقه22 در دفتر شهردار منطقه برگزار شد.
 
شهردار منطقه22 در این جلسه با تاکید بر اسکان اضطراری در زمان بحران، گفت: منطقه22 پشتیبان سایر مناطق در زمان بحران است و این موضوع در طرح تفصیلی جدید منطقه تثبیت شده و مسولیت ما را در زمان بحران چند برابر است.
 
نوذرپور با اشاره به مسولیت های فرامنطقه ی منطقه22 در زمان بحران، افزود: لازم است با کمک و استفاده از تجربیات شما به یه یک برنامه علمی و اجرایی برای اسکان اضطراری در زمان بحران در منطقه22 برسیم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در موضوع اسکان اضطراری در زمان بحران در منطقه انجام شده است، ادامه داد: لازم است امکانات و تجهیزات موجود منطقه به صورت ویژه تجهیزتر شود تادر زمان بحران مشکل خاصی نداشته باشیم.
در ادامه این جلسه شاهین فتحی رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه باید یک برنامه جامع برای زمان بحران داشته باشیم، گفت: سه ده  برای اینکه در زمان بحران چه کنیم بحث و بررسی شده و تصمیماتی هم گرفته شد اما در میان راه رها شد و این نشانه خوبی نیست.
 
فتحی با بیان اینکه در حال حاضر 1050 نقطه برای اسکان اضطراری در زمان بحران در تهران شناسایی شده است، افزود: این نقاط سرباز و  فقط دارای سکو است .
 
وی در همین خصوص ادامه داد: تجهیزات کامل برای زمان بحران در سوله های در اطراف تهران جانمایی شده است و پیشنهاد می دهم که به کمک دیگر سازمان ها این تجهیزات در داخل تهران دپو شود تا در زمان بحران در دسترس تر باشد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه مانورهای خوبی برای آمادگی در زمان بحران انجام شده است، خاطرنشان شد: برخی از مناطق تهران مکان اسکان اضطراری ندارند و منطقه22 پشتیبان آنان در زمان بحران است و باید نگاه ویژه به منطقه22 داشته باشیم.
 
در ادامه این جلسه صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه، استراتژی و سیاست خاصی برای زمان بحران باید طراحی شود، گفت: بعد از تعیین سیاستهای اجرایی زمان بحران باید حتما به تایید سازمان های بالادست به مانند استانداری تهران، وزارت کشور و ... برسد و بعد به ما ابلاغ شود که در غیر این صورت باز موضوع جدی نخواهد یود.
روزبهانی با بیان اینکه در مناطق 13،22 و 1 امکانات و تجهیزات خوبی برای زمان بحران وجود دارد در عین حال ، افزود: لازم است امکانات تکمیل تر شود و تجهیزات ویژه به مانند نانوایی سیار، موتور دیزل ژنراتور و ... افزایش یابد.
در ادامه این جلسه محمد حسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران با قدردانی از دغدغه مدیریت ارشد منطقه22 نسبت به موضوع بحران، طی سخنانی گفت: مدیریت شهری وظیفه قانونی برای زمان بحران ندارد و تنها به دلیل مسولیت اجتماعی خود اقداماتی را انجام می دهد که در همین راستا حساسیت ها و به فکر بودن بیش از حد مدیریت شهری منطقه22 برای زمان بحران قابل قدردانی است.
بوچانی با اشاره به عدم وجود مقررات یکپارچه و استاندارد در زمان وقوع حوادث و بحران، تاکید کرد: باید یک مدل مطلوب ارائه و به تمام مناطق برای اجرای در زمان بحران ابلاغ شود.
وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های مطالعاتی مرکز در خصوص اسکان اضطراری و تأثیر آن در اداره بحران خاطرنشان کرد: مطالعات و پژوهش های خوبی در اختیار ما است که اعتقاد داریم هر کدام از این مطالعات به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، برای هدایت صحیح معضلات زمان بحران مؤثر است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب