امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4680 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد؛

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان خواستار جلوگیری از تجاوزها علیه کودکان فلسطینی شد

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل، خواستار جلوگیری از تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان شد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان خواستار جلوگیری از تجاوزها علیه کودکان فلسطینی شد
به گزارش خبرایران، علیرضا حاجیان‌زاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نامه، سازمان ملل متحد را نهادی برآمده از اراده و آرزوهای صلح‌طلبانه‌ ملت‌های جهان خوانده و خواستار اقدام‌های شایسته و به‌هنگام آن برای جلوگیری از وقوع جنگ‌های خانمان‌سوز و نسل‌کشی و فجایعی که به‌خصوص علیه کودکان در تمام نقاط جهان رخ می‌دهد، شده است.

وی با یادآوری تعهد دولت‌ها در زمان درگیری‌های مسلحانه بر اساس پیمان‌نامه‌ جهانی حقوق کودک برای مراقبت و حمایت از کودکان و با توجه به پایمال شدن آشکار حق حیات کودکان در حمله‌ی به غزه، نبود هیچ حمایتی از کودکان ساکن آن و سکوت پرسش‌ برانگیز مجامع بین‌المللی، از بان‌ کی‌مون پرسیده است که سازمان‌ملل برای متوقف کردن این نسل‌کشی، چه اقدام پیشگیرانه و مؤثری را سازمان‌دهی کرده ‌است.

مدیرعامل کانون با یادآوری اینکه کشورها و نهادهای بین‌المللی بر اساس پیمان‌نامه‌های جهانی موظفند از حق حیات و آرامش و سلامتی کودکان فارغ از اینکه زندگی آنان به چه بهانه‌ای به خطر می‌افتد، حفاظت و صیانت کنند تصریح کرده است که باید همه‌ تلاش خود را برای حفاظت از کودکان بی‌‌دفاع به‌کار برد و بی‌گمان ادامه‌ این روند و تداوم تهدیدها، آینده‌ زندگی انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی در پایان این نامه از بان‌کی‌مون و سازمان ملل متحد درخواست کرده است با توجه به جایگاه و نقش بین‌المللی ویژه‌ آنان، اقدامات شایسته‌ای را به طور اصولی و به‌ منظور جلوگیری از عمیق‌تر شدن و ادامه‌ی این اقدامات نسل‌سوز سازماندهی کنند.

گفتنی است؛ رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر با حمله‌های موشکی به مناطق مسکونی سرزمین‌های اشغالی و شهر غزه تاکنون صدها نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین را به خاک و خون کشیده است که در این بین تعداد زیادی از زنان، کودکان و نوجوانان ساکن این مناطق نیز قربانی این آتش‌افروزی غیرانسانی شده‌اند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب