امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46645 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ساداتی‌نژاد در مراسم روز درختکاری: سال آینده با کاشت ۲۵۰ میلیون درخت رکورد جدیدی بدست می‌آوریم

خبرایران : وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال آینده با کاشت ۲۵۰ میلیون درخت، رکود جدیدی در پرورش نهال خواهیم داشت.
ساداتی‌نژاد در مراسم روز درختکاری: سال آینده با کاشت ۲۵۰ میلیون درخت رکورد جدیدی بدست می‌آوریم
به گزارش خبرنگارخبرایران از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد با بیان این مطلب امروز دوشنبه در مراسم آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در پیکان‌شهر استان تهران برگزار شد، افزود: در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به منظور ترسیب کربن، سالانه ۲۵۰ میلیون نهال ظرف چهار سال کاشته می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این طرح، مردمی بودن آن است و از این رو از سوی دولت پولی هزینه نمی‌شود.

ساداتی‌نژاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را یک نماد برای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: با توجه به این که دنیا با تغییرات اقلیمی، تولید کرین و شرایط زیست‌محیطی سختی مواجه شده است، از این رو تصمیم گرفته تا سال ۲۰۳۰ یک تریلیون درخت بکارد و در این مسیر مسابقه‌ای میان کشورها شروع شده است.

وی ادامه داد: در این راستا چین کاشت ۸۰ میلیارد اصله، عربستان ۵۰ میلیارد اصله درخت و ترکیه ۸ میلیارد اصله درخت را برنامه‌ریزی و آغاز کرده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ایران جزو ۱۰ کشور نخست تولیدکننده کربن و در عین حال دارای رتبه بین ۴۰ تا۵۰ ترسیب کربن است و بهترین راهکار برای پر کردن این شکاف و جذب کربن، کاشت درخت است.

وی افزود: ما از ابتدای امسال، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را به صورت علمی و فنی شروع کردیم هر چند این طرح مخالفانی هم داشت که عدد یک میلیارد درخت را آرمانی می‌دانستند، چراکه بالاترین حجم تولید نهال در کشور ۳۰ میلیون اصله بود.

ساداتی‌نژاد با بیان این که ظرف ۴۳ سال گذشته ۹۳۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته شده است، گفت: امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی ۴۰ میلیون نهال در سراسر کشور کاشته می‌شود.

وی ابراز داشت: در راستای شفاف‌سازی اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، سامانه‌ای راه‌اندازی شده و هر درخت که کاشته می‌شود با نام شخص و گونه درخت روی نقشه ایران با GPS جاگذاری می‌شود.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب