امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46444 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۳:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صدرالدین علیپور اعلام کرد؛

هیچ یک از ۱۸ هزار کارگر پسماند به کرونا مبتلا نشدند

خبرایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، تقریبا از ۱۰ اسفندماه سال گذشته و حتی پیش از این تاریخ، تجربیات و پروتکل های بهداشتی مربوط به مدیریت پسماند در این شرایط را مطالعه کردیم و با سازمان بهداشت جهانی ارتباط گرفتیم.
هیچ یک از ۱۸ هزار کارگر پسماند به کرونا مبتلا نشدند
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، تقریبا از ۱۰ اسفندماه سال گذشته و حتی پیش از این تاریخ، تجربیات و پروتکل های بهداشتی مربوط به مدیریت پسماند در این شرایط را مطالعه کردیم و با سازمان بهداشت جهانی ارتباط گرفتیم. 
وی ادامه داد: به محض شیوع ویروس در کشور یک مقدار زودتر از بقیه شهرها خطوط پردازش هفتگانه در ارادکوه را تعطیل کردیم و کارگران را با پرداخت حقوق و عیدی به مرخصی فرستادیم.  
علیپور افزود: در اوج شیوع ویروس کرونا میزان پسماندهای بیمارستانی از روزانه ۷۰ تن به ۱۰۰ تن و حتی بالاتر رسید.برای جمع آوری پسماند ۶ تا ۷ بیمارستان کرونایی که مرجع بستری بیماران بودند خودروهای ویژه ای در نظر گرفتیم و پسماندهای عفونی و کرونایی آن ها را در مکان مجزایی در سایت پسماندهای پزشکی دفن کردیم. 
وی تاکید کرد: از آن جا که مراکز تفکیک پسماند در مناطق برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، در اسفندماه سال گذشته روزانه حدود ۷ هزار تن پسماند را جمع آوری، منتقل و دفن می کردیم.تاکنون در میان کارگران پسماند موردی از ابتلا یا مرگ بر اثر کرونا نداشتیم که این امر نشان می دهد عملکرد ما قابل قبول و دفاع است. 
علیپور افزود: از مردم می خواهیم با کاهش مواد دورریز و اسراف و پرهیز از استفاده از وسایل یک بار مصرف، پسماند کم تری تولید کنند تا این دوره به اتمام برسد و سلامت و امنیت روانی لازم به جامعه برگردد
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب