امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4644 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خلاقیت روز افزون در تکنولوژی Mobile Print سامسونگ

Near Field Communication) NFC) یا ارتباط حوزه‌ نزدیک، یک فناوری ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در مجاورت یکدیگر است که کاربردهای زیادی دارد. با استفاده از این تکنولوژی، بسیاری از فرایندها به راحتی و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
خلاقیت روز افزون در تکنولوژی Mobile Print سامسونگ

: به گزارش خبرایران

NFC (Near Field Communication) یا ارتباط حوزه‌ نزدیک، یک فناوری ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در مجاورت یکدیگر است که کاربردهای زیادی دارد. با استفاده از این تکنولوژی، بسیاری از فرایندها به راحتی و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. به عنوان مثال تماس دادن کارت‌های بانکی یا گوشی‌ها به دستگاه‌های کارت‌خوان‌، کارت‌های حضوروغیاب یا مترو از رایج‌ترین کاربردهای این فناوری هستند. همچنین تبادل عکس‌، فیلم‌ و فایل‌های صوتی بین دو دستگاه مجهز به NFC که یکی از آن‌ها فرستنده و دیگری گیرنده محسوب می‌شود نیز از کاربردهای این فناوری در دنیای گجت‌های امروزی است. یکی دیگر از کاربردهای مهم ارتباط حوزه نزدیک یا همان ان‌اف‌سی (NFC)، در عرصه‌ چاپ است. با راه یافتن موبایل‌ها و تبلت‌های پیشرفته به زندگی و کار افراد، این تکنولوژی دست‌خوش تحولات عظیمی شد و امروزه از آن به عنوان یک راه‌حل مهم در صنعت چاپ یاد می‌شود که سامسونگ پیشرو در این عرصه است.

سامسونگ الكترونيك در سال 2009 براي اولين بار طراحي راهکارهاي چاپ از طریق موبايل را آغاز کرد. هدف سامسونگ تسهيل و ارتقاء فرایند چاپ توسط تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌هاي مشابه بود؛ تا افرادي كه از تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها استفاده مي‌كنند بتوانند اسناد مختلف مثل ايميل، عكس يا حتي تصوير ذخیره شده روی دستگاه خود را مستقيما از دستگاه موبايل یا تبلت و بدون هيچگونه فرآيند پيچيده‌ای چاپ کنند.

 

گام 1: چاپ از طريق کلید اصلي چاپ روي دستگاه‌هاي سري گلكسي

 

اولين گام در تحقق اين فرایند، با سري گلكسي سامسونگ آغاز شد. گروه تحقیق و توسعه بخش چاپگرهای سامسونگ، کلید‌های «چاپ» را روي دستگاه گلكسي تب (مدل 2010)، گلكسي اس2، اس3، اس4، نوت و نوت 2 تعبيه كردند. هنگامي كه این کلید لمس می‌شد، دستگاه به صورت خودكار به جستجوي هر چاپگر سامسونگ كه در مجاورت آن بود مي‌پرداخت. با این روش كاربران به گزينه‌هاي مختلفي همچون تعداد نسخه‌هاي موردنظر برای چاپ، كاغذ و ابعاد تصوير كنترل داشتند. به این ترتیب هر سندي از يك دستگاه كه با چاپگر سازگاري داشت مثل تصاوير، ايميل‌ها، تصوير صفحه نمايش از صفحات اينترنت يا برنامه‌هاي كاربردي همچون S-memo و S-note قابل چاپ بود.

سامسونگ با این دستاورد به چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده‌ خود در Mobile Print دست يافت اما نیاز به اصلاحات و تغییرات بیشتری احساس می‌شد. با وجود اين‌كه مراحل پيچيده‌اي همچون نصب برنامه‌هاي راه‌اندازي اختصاصي حذف شده بود، با این حال كاربران باید آدرس دستگاه‌هاي چاپگر را به صورت دستي جستجو مي‌كردند.

 

گام 2: گسترش امكانات چاپ از طريق نرم‌افزار  Mobile Printسامسونگ

 

گروه پرینتر سامسونگ در نظر داشت تا کارکردهای مفیدی برای کابران خلق کند و آن ساخت نرم‌افزار چاپ موبايل (Mobile Print) بود كه در Google Play و  iOS App ارائه مي‌شد. اين برنامه تحقق وعده چاپ موبايل در هر مكان را بيش از پيش به اجرايي شدن نزديك كرد.

با اين برنامه كاربردي، افراد توانستند گونه‌هاي مختلفي از محتوا را از فايل‌هاي Microsoft Office و PDF گرفته تا شبكه‌هاي اجتماعي از جمله فيسبوك، توييتر و اسناد گوگل درايو را ساده‌تر از گذشته از دستگاه موبايل خود چاپ كنند. علاوه بر آن، نرم‌افزار Mobile Print گزينه‌هايي همچون ابعاد تصوير، ابعاد كاغذ، نوع كاغذ، تعداد نسخه‌ها، چاپ دو رو و ساير گزينه‌هاي پيشرفته كه در كامپيوترهاي شخصي ارائه مي‌شدند را در اختيار كاربر قرار داد.

 

نوآورانه بودن نرم‌افزار چاپ موبايل سامسونگ توسط Buyers Laboratory LLC (BLI) به رسميت شناخته شد و این فناوری در سال 2012 موفق به كسب جايزه BLI شد. «دن ديجياكوموDan DiGiacomo » سردبير BLI در يادداشتي در این باره گفته است: «با تغيير رويه كارمندان سيار كه بيش از پیش به‌ جای استفاده از كامپيوترهاي مستقر در محل كار به استفاده از تلفن‌هاي هوشمند مي‌پردازند، نرم‌افزارهاي كاربردي همچون Mobile Print سامسونگ بيش از پيش اهميت يافته است و به عنوان يك ابزار گردش كار ضرورت پیدا کرده است. وجه تمايز Mobile Print سامسونگ با رقبا در ارائه مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي فوق العاده است كه استفاده و هدايت آنها نیز ساده است.»

 

بر اساس نتايج نظرسنجي‌هاي انجام شده از مشتريان در سال 2012، چاپگرهاي سامسونگ بالاترين امتياز را از نظر راحتی کار با  Mobile Print در مقايسه با رقبا به‌دست آوردند. به طوری که تا به امروز حدود یک ميليون و 600 هزار كاربر اين نرم‌افزار را دانلود كردند.

 

گام 3: چاپ ساده شد، " پرینت با یک اشاره"

 

در اقدام موفق دیگری گروه راه‌حل‌هاي چاپ سامسونگ براي تحقق واقعي مفهوم چاپ مستقيم، تركيبي از فناوري‌های ارتباط حوزه نزديك (NFC: Near Field Communication) و Wi-Fi Direct را ارائه کرد. فناوری NFC به هر دستگاهي اجازه می‌دهد به دستگاه‌های هوشمند ديگري كه در شعاع چهار سانتي‌متري آن قرار دارد، صرفاً از طریق تماس متصل شود. فناوري Wi-Fi Direct نیز امكان تبادل سريع داده بين دو دستگاه به هم متصل را فراهم مي‌كند. اين فناوري‌ها پيش از اين در سري گلكسي S اجرا شده بود، ولي اين بار باید با يكديگر تركيب شوند تا براي دستگاه‌هاي چاپگر و تلفن‌هاي هوشمند مورد استفاده قرار گيرند.

 

كاربران با استفاده از این تکنولوژی می‌توانستند دستگاه‌هاي موبايل خود را بدون هيچ ‌نوع تنظيمات بي‌سيم به دستگاه چاپگر متصل كنند. نرم‌افزار Mobile Print نیز از طريق فروشگاه Google Play و يا فروشگاه App قابل دانلود شد طیف وسیعی از کاربران بتوانند از طريق فناوري NFC به راحتی چاپ کنند.

 

این موضوع اساس ساخت سری Xpress C410W سامسونگ قرار گرفت که در واقع اولين چاپگرهاي ليزر رنگي و چند ‌كاره‌ای هستند كه توانایی پشتیبانی از فناوري NFC را دارند. چاپگرهای ليزری رنگي مدل C410W و MFP ليزر رنگي مدل C460W و MFP ليزری رنگي C460FW از این خانواده هستد. اين سري براي كاربران خانگي، كسب‌و‌كارهاي كوچك و كسب‌و‌كارهاي خانگي (SOHO) طراحي شده است.

سري C410W به سادگی نصب می‌شود و به صورت بي‌سيم براي چاپ سريع، راحت و ايمن انواع اسناد، محتويات سايت و ايميل‌ها به دستگاه‌هاي موبايل متصل مي‌شود.

 

در سال 2014 مدل‌هاي جديد چاپگرهاي مجهز به فناوري NFC، يعني چاپگر ليزری رنگي سری Xpress C1860 و چاپگر تك‌رنگ ليزري سری Xpress M2885 رونمایی شد. اين چاپگرها کسب و کارهای کوچک و متوسط را هدف قرار داده كه نيازمند چاپ حجم زيادي از محتويات چاپي و سازگاري با انواع تجهيزات فناوري اطلاعات هستند.

 

سامسونگ توانست بر اساس چاپگرهاي مجهز به فناوري NFC، در سال 2013 مدل‌های سريع‌تر و پيشرفته‌تری را که مخصوص دفتر‌های کوچک و متوسط طراحي شده‌اند، توليد كند. چاپگرهاي مجهز به فناوري NFC اين امكان را فراهم می کنند تا فعالان كسب‌وكار فعالیت‌های چاپی خود را به صورت يكپارچه انجام دهند.

 

گام 4: طرح راه‌حل‌هاي  Mobile Printپيشرفته براي آينده

 

پس از توسعه موفقيت‌آميز نرم‌افزارهاي سازگار با فناوري NFC و چاپگرهاي مجهز به فناوري NFC، سامسونگ مفهوم جديد Cloud Print را با عنوان "Samsung Cloud Print" مطرح کرد. این راه‌حل جديد از Cloud Print و تعدادی از چاپگرهاي مجهز به فناوري NFC تشكيل شده است كه نه تنها استفاده از آنها ساده‌تر، بلكه از ايمني بيشتري نيز برخوردار هستند.

 

نرم‌افزار Cloud Print سامسونگ با پلت‌فرم KNOX سامسونگ که یک سيستم امنيت موبايل است و توسط سامسونگ براي ارائه امنيت پيشرفته طراحي شده، سازگار است. به این ترتیب اطلاعات كاربرانی كه از تجهيزات KNOX برخوردار نيستند از طريق رمزنگاري بر روي داده‌ها محافظت خواهد شد. كاربران مي‌توانند Cloud Print را از طريق فهرست مخاطبان كه روي دستگاه‌هاي موبايل آنها ذخيره شده استفاده و به اشتراك بگذارند و حداكثر تا 20 دستگاه چاپگر را به آن متصل كنند.

 

باتوجه به اهمیت روزافزون دستگاه‌هاي هوشمند در زندگي امروزی، راه‌حل‌هايي كه بتوانند باعث صرفه‌جويي در وقت و بهبود تجربه كاربري شوند بیش از پیش احساس می‌شود. تلاش‌هايي همچون نرم‌افزار Mobile Print سامسونگ و NFC، نمونه‌هايي هستند كه ثابت مي‌كنند چگونه راه‌حل‌هاي فناوري نوآورانه مي‌تواند باعث راحت‌تر شدن زندگي و کسب‌و‌کار شوند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب