امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46302 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وبینار «استراتژی‌های سرمایه‌گذاری سال ٩٩» با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد

خبرابران : وبینار «تحلیل وضعیت اقتصاد در شرایط فعلی و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در سال ٩٩» با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد.
وبینار «استراتژی‌های سرمایه‌گذاری سال ٩٩» با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد
به گزارش خبرایران از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، هفتمین سمینار «تحلیل وضعیت اقتصاد در شرایط فعلی و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در سال ٩٩» به صورت ویدئوکنفرانس (وبینار) با حمایت بانک صادرات ایران توسط گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف برگزار شد.
در این وبینار، وضعیت عمومی اقتصاد ایران و بررسی آن در شرایط فعلی با سخنرانی حسین عبده تبریزی دبیرکل اسبق سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
عبده تبریزی در این وبینار با اشاره به اینکه میزان تورم انتظاری سال ٩٩ از منظر اغلب اقتصاددانان کشور حداقل ٣٠ درصد است، تاثیرات بیماری کرونا بر اقتصاد کشور را مورد تحلیل قرار داد و گفت: تا پیش از بروز این بیماری، انتظار برای نرخ رشد صفر و حتی منفی برای اقتصاد کشور مطرح بوده و اکنون با توجه به هزینه‌های این بیماری بر اقتصاد کشور، ارقام کلانی به میزان ٧٥ هزار میلیارد تومان از طریق دولت و بانک‌ها برای تامین هزینه‌های مختلف و حمایت از مردم، صندوق‌های بیمه بیکاری، بنگاه‌های اقتصادی، بهداشت و درمان و تسهیلات به مردم و ... تخصیص یافته و از این رو  تورم انتظاری همچنان در کشور بالای ٣٠ درصد در سال ٩٩ خواهد بود.
وی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به اقدامات بانک مرکزی در خصوص گردش پول، نرخ تورم ارقام پایین‌تری را تجربه کند.
عبده تبریزی رویکرد مقامات ارشد کشور به بازار سرمایه را مثبت ارزیابی کرد و در عین حال با تشریح برخی نقاط مثبت و منفی این بازار، به تازه‌واردان این بازار توصیه کرد تا از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای در امان ماندن از خطرات احتمالی بازار استفاده کنند.
تحولات بازار ارز و طلا نیز در این وبینار توسط میثم رادپور، تحلیل‌گر بازارهای مالی مورد تحلیل قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پس از بحران سال ٢٠٠٧ در آمریکا نرخ بهره کاهش و بازارهای سهام و وضعیت کار و اشتغال با افزایش قابل توجهی روبرو شده بودند، اظهار کرد: اقتصاد آمریکا با بروز کرونا و حجم بسیار زیاد نقدینگی به دلیل عدم اعتماد به بازار سهام و در حد صفر ماندن نرخ بهره و کاهش شدید نرخ بهره اوراق قرضه ١٠ ساله آمریکا تا حد شش دهم درصد، منتظر یک تورم بسیار شدید است.
وی با تجزیه تحلیل وضعیت اقتصاد آمریکا و بررسی نظریه مقداری پول، قیمت جهانی طلا را جذاب‌ترین مورد سرمایه‌گذاری در دنیا عنوان کرد و هفت برابر شدن سرمایه‌ بانک مرکزی آمریکا را یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت طلا در آینده عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه نیز صنایع برتر بورسی را در این وب‌کنفرانس مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
کورش شمس با بیان اینکه نرخ بهره حقیقی در کشور منفی شده و هر زمان که این اتفاق رخ داده، بهترین شرایط برای رشد بازار سرمایه فراهم شده است، تاکید کرد: شرکت‌های بازار سرمایه طی سال‌های اخیر با تحریم‌ها به خوبی کنار آمده‌اند و خود را با این اتفاق تطبیق داده‌اند که چشم‌انداز بازار را مثبت کرده است.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته ٣٠ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس شد این در حالی است که تنها در فروردین و ١٠ روز اول اردیبهشت امسال برابر همین میزان نیز وارد بورس شده که با ورود ETFهای جدید شرایط بهتری برای بازار فراهم خواهد شد و کیک بازار سرمایه در بین همه خانواده‌های کشور توزیع خواهد شد.
بانک صادرات ایران در راستای عمل به مسئولیت‌ اجتماعی و کمک به ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری، حمایت از تشکل‌های علمی و  دانشگاهی در حوزه‌های تخصصی پول و مالی را نیز در دستور کار خود دارد و حمایت از این وبینار بر اساس این استراتژی صورت گرفت.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب