امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46262 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روابط عمومی منطقه22، خبر داد؛

بیش از 40 پروژه تفریحی و گردشگری در منطقه تا نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد

خبرایران : شهرداری منطقه۲۲ تلاش می‌کند ظرفیت ها را افزایش دهد و به رونق گردشگری در منطقه کمک کند. در همین زمینه نیمه نخست سال قرار است بیش از 40 پروژه این منطقه رونمایی شود که بخش مهمی از این طرح های آماده بهره برداری به توسعه و ساخت نقاط گردشگری جدید اختصاص دارد.
بیش از 40 پروژه تفریحی و گردشگری در منطقه تا نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد
شهرداری منطقه۲۲  تلاش می‌کند ظرفیت ها را افزایش دهد و به رونق گردشگری در منطقه کمک کند. در همین زمینه نیمه نخست سال قرار است بیش از 40 پروژه این منطقه رونمایی شود که بخش مهمی از این طرح های آماده بهره برداری به توسعه و ساخت نقاط گردشگری جدید اختصاص دارد.
 
«بوستان آسمان» بر فراز آسمان
بوستان آسمان نزدیک به 16 هزار مترمربع وسعت دارد. این بوستان با مشارکت بخش خصوصی و با کمک حق‌السهم‌های شهروندان مجتمع آسمان با هزینه ای بالغ بر 5میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. بوستان آسمان محوطه هایی مثل زمین بازی و وسایل ورزشی دارد. علاوه بر این قسمت ها بخشی هم برای انجام بازی‌های محلی در این بوستان ساخته شده است. ایجاد فضای سبز‏ و مبلمان و دیگر مدل‌های شهری از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری برای راه اندازی این بوستان به شمار می رود. این فعالیت ها تا پایان فصل بهار به اتمام خواهد رسید و ساکنان این مجتمع می توانند از آن استفاده کنند.
 
پیاده روی در ارتفاعات تیناز
«دیارگاه تیناز»‍ حد فاصل بوستان آبشار و لتمال کن در مسیری کوهستانی واقع شده است. این پروژه با هدف حمایت از ورزش پیاده روی، استفاده از دوچرخه برای ارتقای سلامت و حضور شهروندان در نقاط دیدنی حریم شهر اجرا می شود. عملیات عمرانی «دیارگاه تیناز» به طول ۴کیلومتر و با طراحی ویژه و استفاده از مصالح طبیعی در حال اجراست و نیمه نخست سال به بهره برداری می رسد. همچنین این مسیر کوهستانی یکی از نقاط چشم نواز شهر محسوب می شود. زیرا از این نقطه کوهستان می توان نشان های خاص شهر مانند برج میلاد، میدان آزادی، دریاچه شهدای خلیج‌فارس و... را دید. همچنین در این مسیر از آثار حجمی و نمادهای بصری طبیعی متعددی مانند آب، آبشار و مبلمان شهری از جنس سنگ استفاده شده است.
 
بزرگترین رینگ دوچرخه سواری خاورمیانه
منطقه۲۲ در مقایسه با سایر مناطق شهر تهران بیشترین مسیر دوچرخه سواری را دارد و به زودی با بهره برداری از مسیر دوچرخه سواری استادیوم آزادی که ۸/۸کیلومتر وسعت دارد، همه رینگ های دوچرخه سواری منطقه به هم متصل می شود تا عنوان بزرگترین رینگ دوچرخه سواری خاورمیانه را از آن خود کند. استفاده از دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان منطقه به سرمایه زیادی نیاز ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه می تواند به سیستم حمل و نقل عمومی کمک کند. شاید به همین دلیل است که شهرداری منطقه 22 بین فعالیت های عمرانی و خدماتی خود در منطقه، توسعه و ساخت مسیرهای متعدد دوچرخه سواری را گنجانده است. بهره برداری از بزرگترین رینگ دوچرخه سواری خاورمیانه در اطراف ورزشگاه آزادی در نیمه نخست سال هم به همین منظور در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه قرار گرفته است. اکنون بیش از 32 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۲۲ ایجاد شده که با اجرای مسیر دوچرخه سواری استادیوم آزادی به 41 کیلومتر افزایش پیدا می کند. با اجرای این طرح رینگ استادیوم آزادی به رینگ‌های ایستگاه مترو چیتگر، حاشیه آزادگان، خرگوش دره، صدرا و دریاچه شهدای خلیج فارس متصل می شود. اگر متراژ این مسیر را با سرانه استاندارد مسیر دوچرخه سواری در مناطق شهر تهران مقایسه کنید اکنون سرانه‌ منطقه ۲۲ از حد استاندارد بسیار بیشتر است. این اقدام می تواند کاهش معضلات ترافیک، حمل و نقل، آلودگی هوا و کاهش سفرهای درون منطقه ای را به دنبال داشته باشد.
 
ساخت دریاچه طبیعی در مسیر رودخانه کن
ساماندهی مسیر روخانه کن از جمله اقداماتی است که شهرداری منطقه این روزها با جدیت آن را دنبال می کند و تصمیمات مهم دیگری هم برای این بخش از منطقه در ادامه این فعالیت پیش بینی کرده است. رودخانه کن یکی از شاخه‌های رودخانه کرج است و از دامنه قله ۳ هزار و ۹۳۳ متری توچال در شمال شهر تهران سرچشمه می‌گیرد. برای ساماندهی مسیل کن برنامه‌ریزی شده است که با  همکاری معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ، دریاچه ای در این مسیر به بهره برداری برسد. به همین علت این دریاچه طبیعی در ادامه مسیر رودخانه کن و در بخش شمالی بزرگراه شهید همت ساخته می شود. دریاچه طبیعی کن نزدیک به ۴و نیم هکتار مساحت دارد و برای پرکردن آن از آبی که از بالادست وارد مسیر کن می‌شود استفاده خواهد شد. این محدوده از مسیل کن در طرح جامع به عنوان فضای تفرجگاهی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل بعد از اتمام فعالیت های عمرانی و فنی، عملیات ساخت بخش هایی مثل پهلوگاه، مسیر پیاده‌روی و آماده سازی فضای سبز در محدوده این دریاچه توسط معاونت خدمات شهری منطقه آغاز می شود. با ساماندهی و انجام عملیات عمرانی در این محدوده می توان این رودخانه را به یکی از نقاط گردشگری شهر تهران تبدیل کرد.  
 
دومین دهکده مهربانی
دومین دهکده مهربانی (پناهگاه سگ های بدون صاحب) منطقه ۲۲ به همت شهرداری منطقه در وردآورد به بهره برداری می رسد. منطقه ‌۲۲ برای سگ‌های بدون صاحب به عنوان منطقه امن نامگذاری شده است. زیرساخت‌های نخستین دهکده مهربانی در این منطقه طی روزهای پایانی سال گذشته و با توجه به اقدامات شهرداری منطقه و دریافت مجوز شامل داروخانه، کلینیک و فضای نگهداری ساخته و تجهیز شده و به بهره برداری رسیده. این مکان بیش از ۵ هزار مترمربع مساحت دارد و به پناهگاهی برای قریب به ۵۰۰ قلاده سگ تبدیل شده. همچنین قرار است دومین محل نگهداری از سگ های بدون صاحب در فضای دیگری به وسعت ۹هزار مترمربع در محدوده وردآورد ساخته شود. این پناهگاه هم مانند دهکده مهربانی به امکاناتی شامل داروخانه و کلینیک مجهز است و می تواند نیازهای درمانی حیوانات را رفع ‌کند.
 
ساخت 4بوستان محلی تا پایان فصل بهار
بیست و دومین تکه پایتخت در مقایسه با سایر منطقه های شهر تهران از جنگل و فضای سبز بسیاری برخوردار است و همچنان توسعه و گسترش فضای سبز به عنوان یکی از مهمترین اولویت های شهرداری منطقه22 محسوب می شود . در همین زمینه تا پایان فصل بهار 4 بوستان در محله های منطقه از جمله محله کوهک در ناحیه 2، محله دریاچه واقع در خیابان میرکمالی در ناحیه 4 و 2بوستان هم در ناحیه 3 و شهرک الهیه غرب ساخته می شود و به بهره برداری می رسد. خاکبرداری، آب پاشی، تحکیم پهنه، نصب المان ها، نصب سنگ فرش، نخاله برداری، کفپوش زمین بازی و ساخت معابر بوستان از جمله کارهای انجام شده برای ساخت بوستان هاست. همچنین این بوستان ها دارای امکانات مناسب تفریحی و زیست محیطی مانند ست وسایل بازی کودکان، ست بدنسازی، آلاچیق، نیمکت، مخازن زباله و فضای سبز برای استفاده کودکان و سایر شهروندان است.
 
باغ میوه «ناز طبیعت»
قرار است در ضلع غربی چیتگر در میان درختان همیشه سبز این محدوده از منطقه 22، باغی از درختان میوه به بهره برداری برسد. این باغ میوه حدود یک هکتار وسعت دارد و بیش از 350 اصله درخت در آن کاشته شده است. با افتتاح این باغ، شهروندان در کنار سایر بخش های متنوع و زیبای این محدوده مانند باغ راز هستی و دریاچه شهدای خلیج فارس می توانند به تماشای شکوفه دهی درختان آلبالو، گیلاس و دیگر میوه ها بنشینند. علاوه بر این درختان میوه، بیش از هزار و صد اصله درخت سرو نقره ای هم در این فضا کاشته شده است. به واسطه موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، ظرفیت های بسیاری در منطقه22 وجود دارد که می تواند نقش بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان داشته باشد. به همین دلیل حفظ، نگهداری و توسعه بوستان های محله ای و جنگلی، کاشت گل، گیاه و درخت و ساماندهی وضعیت فضاهای موجود برای مدیران شهری این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
 طرح‌های بهارانه
معاونت های مختلف شهرداری منطقه 22 برای نیمه نخست سال و به ویژه فصل بهار عملیات های متعددی را پیش بینی کرده و در حال اجرای آنهاست. انجام اصلاحات هندسی در تقاطع بلوارهای مظفر و جوزانی، میدان ساحل و دوربرگردان چوگان، نصب چراغ هوشمند بلوار شهید اردستانی  - شهید همدانی و مسقف سازی پایانه مترو وردآورد از جمله فعالیت های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه در این فصل است. همچنین ساخت معابر نسیم7،9 و دسترسی نسیم16 به بزرگراه آزادگان و رینگ جنوبی مروارید شهر، ساخت پیاده رو نسیم 16 غربی و شرقی  و روکش آسفالت معابر زاگرس، الوند و خادمین و روکش مکانیزه معابر تهران، همدانی، اردستانی، کوهک، علوم و فنون، ضلع غربی استادیوم، ساخت و روکش آسفالت معابر شاهد و شاهدهای3، 8، 9، 10، شاهین و ساخت پیاده رو تندرستی هم از دیگر پروژه های در دست اقدام معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب