امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46176 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۵:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با کسب گواهینامه کیفیت از موسسه SGS سوئیس ؛

هتل سنتی بزرگ مهر یزد، نماد زیبایی، تاریخ و فرهنگ در ایران

خبرایران : هتل سنتی مهر در ساختمان تاریخی و خشتی معروف به زرگر یزدی در دوره قاجاریه احداث شده‌ و دومین هتل در ایران می‌باشد که موفق به کسب گواهینامه کیفیت از موسسه SGS سوئیس شده‌است.
هتل سنتی بزرگ مهر یزد، نماد زیبایی، تاریخ و فرهنگ در ایران

هتل سنتی مهر : 250 سال قدمت، ویژگی بسیار مهمی برای یک هتل محسوب می‌شود. هتل سنتی مهر یزد با داشتن چنین قدمتی، برای مهمانان و مسافران شهر یزد جذابیت ویژه‌ای دارد. از سال 1384 هم که مرمت‌های اساسی ایجاد شد و به بهره‌برداری رسید، تلاش شد اصالت تاریخی و معماری سنتی آن حفظ شود.
هتل مهر یزد را با نام خانه زرگر یزدی هم می‌شناسند. تصور کنید در هتلی اقامت خواهید کرد که با داشتن معماری اصیل قاجاری، 2 بادگیر که نماد شهر یزد هستند، 3 عدد حیاط که هرکدام در معماری ایرانی فلسفه خاص خود را دارند و البته، فضای صمیمی و روح نوازش، حسابی شما را سر ذوق خواهد آورد.

میراث یک خانواده زرگر:
در ایران قدیم، تاجرانی را که در صنعت طلا و جواهرات فعالیت می‌کردند، زرگر می‌نامیدند. حدود 250 سال پیش، خانواده‌ای که با نام زرگر یزدی شناخته می‌شدند و در این حرفه نیز فعالیت می‌کردند، تصمیم به تاسیس این خانه گرفتند.
از همان موقع هم، این خانه را به زیبایی و معماری هنرمندانه‌اش می‌شناختند. اکنون، این زیبایی حس نوستالژیکی به خود گرفته و اقامتی هرچند کوتاه در هتل مهر یزد را به تجربه‌ای لذت بخش تبدیل می‌سازد.
هتل مهر یزد، اولین هتل ایرانی است که جایزه افتخار را از سازمان جهانی یونسکو اخذ کرده است. ضمنا، دومین هتلی می‌باشد که گواهینامه استاندارد SGS را بدست آورده است. این دو مورد، ضمن داشتن اهمیت فراوان در صنعت هتلداری، به خوبی نشان دهنده کیفیت بالای هتل سنتی مهر یزد هستند.

آدرس:

 
یزد، میدان امیر چخماق، خیابان قیام، کوچه لب خندق ، هتل سنتی مهر یزد

راه_دسترسی:
میدان امیر چخماق، میدانی تاریخی در شهر یزد است و بدلیل وجود یک مجتمع تجاری به همین نام  و فروشگاه‌های مشهور در آن حوالی، عبور و مرور فراوانی در آن میدان جریان دارد. با توجه به این مساله، پیدا کردن میدان امیر چخماق ساده می‌باشد.
این میدان به دو خیابان وصل می‌شود: خیابان سلمان فارسی و خیابان قیام. برای رسیدن به هتل مهر یزد باید وارد خیابان قیام شده و پس از گذر از موزه آب یزد، بانک ملت و بانک رفاه، وارد خیابان فرعی بازار خان شوید.
هتل سنتی مهر یزد را چند متر جلوتر خواهید یافت. مسجد فرط نیز در همان منطقه قرار دارد. این خیابان فرعی عرض مناسبی دارد و برای راندن ماشین در آنجا مشکلی نخواهید داشت.
اما اگر با ماشین شخصی نرفته باشید، با تاکسی‌های سطح شهر هم می‌توانید خود را به خیابان قیام رسانده و ابتدای بازارخان پیاده شوید.
موقعیت جغرافیایی هتل مهر یزد بسیار عالی است. تعدادی رستوران، فروشگاه و موزه در آن منطقه وجود دارند. همچنین، دسترسی خوبی به چند بانک خواهید داشت.

ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز

ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز
 

 

مشخصات کلی اقامتگاه:

هتل مهر یزد یا همان خانه زرگر یزدی، بنایی یک طبقه با 23 اتاق می‌باشد. اتاق‌ها از نظر گنجایش تنوع خوبی دارند و یک تخته، دو تخته (دوبل و توئین)، سه تخته، چهار تخته و همچنین، اتاق‌های VIP هستند.
هر اتاق امکانات خوبی را در اختیار مهمانان می‌گذارند از جمله: تلویزیون LCD ، یخچال، سشوار، آشپزخانه، صندوق امانات، دمپایی، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی، سیستم گرمایشی شوفاژ، کولر گازی و تلفن.
اتاق‌های VIP  نیز امکانات بیشتری دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی اشاره کرد.
دسترسی به اتاق‌ها برای عموم افراد، حتی سالمندان و افراد ناتوان، آسان می‌باشد. شاید این دسته از مهمانان برای رفتن به پشت بام به مشکل بربخورند و نتوانند از چشم انداز بسیار زیبای آنجا بهره‌مند شوند. اما؛ اقامت در هتل سنتی مهر یزد و رفت و آمد به اتاق‌ها و حیاط‌ها به راحتی صورت می‌گیرد.
تمام اتاق‌های هتل مهر یزد نیز دارای سرویس تخت خواب هستند و از نظر بهداشتی، استاندارد لازم را دارند.

هتل مهر یزد سه حیاط با نام‌های اندرونی، بیرونی و نارنجستان دارد. کسانی که با معماری ایرانی آشنایی دارند، به خوبی ارزش نارنجستان را می‌دانند. عموم مسافران هم از حضور در این سه حیاط لذت می‌برند و آنها را جزو مزایای هتل سنتی مهر یزد می‌دانند.

 

نقاط قوت:
  • موقعیت جغرافیایی عالی در سطح شهر و نزدیکی به مراکز مهم گردشگری و تجاری
  • آدرس سرراست و دسترسی راحت
  • پارکینگ غیرمسقف با ظرفیت 10 خودرو
  • اقامت رایگان برای کودکان زیر 3 سال
  • اقامت رایگان برای کودکان بین 3 تا 5 سال بدون استفاده از سرویس
  • اینترنت و آنتن دهی خوب
  • لابی با سرویس‌های: صندوق امانات، مبل و میز، لاندری(خشکشویی)، خدمات پزشکی و غیره
  • سه حیاط با صفا با نام‌های اندرونی، بیرونی و نارنجستان
  • تسلط کارکنان به زبان‌های عربی و انگلیسی
  • سالن بیلیارد
  • باغچه و حوض آب
  • تاکسی سرویس شبانه روزی
  • سالن کنفرانس
  • خدمات باربری، خدمات اتو، دستگاه واکس کفش، فکس و فتوکپی
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب
نحوه رزرو:
  • تماس با تلفن ثابت  03536303030
  • رزرو آنلاین از طریق سایت‌های اینترنتی رزرو اقامتگاه و هتل
  • رزرو از طریق وب سایت اختصاصی هتل : http://www.mehrchainhotels.com

 

امکانات سرو غذا:

هتل سنتی مهر یزد یک رستوران و یک کافی شاپ دارد که سرویس لازم را برای خورد و خوراک مهمانان ارائه می‌دهند. ساعت صرف صبحانه بین 7 و نیم تا 9 و نیم صبح، ناهار 11 و نیم تا 15 و نیم، شام 19 و نیم تا 22 و نیم می‌باشد.
صرف غذا در فضای با صفا و دوست داشتنی حیاط صورت می‌گیرد. تنوع غذاهای ارائه شده در آنجا نیز قابل قبول است.
اما بجز این امکان، مسافران می‌توانند خودشان به طبخ غذای مورد نظرشان بپردازند. هر اتاق یک آشپزخانه به همراه گاز و یخچال دارد و همچنین، با استفاده از سرویس ظروف داخل آشپزخانه، آشپزی کردن راحت خواهد بود.
هتل مهر یزد در خیابان قیام قرار دارد و در این خیابان، تعداد زیادی سوپرمارکت و فروشگاه وجود دارد. در نتیجه، تهیه مواد غذایی اولیه برای پخت غذا وقت زیادی از شما نمیگیرد.
راه سوم برای صرف غذا، رفتن به رستوران‌های پر مشتری آن حوالی است.

امکانات برای خرید سوغاتی:

بازار سنتی، بازار خان، مجموعه امیر چخماق، بازار زرگرها، بازار پنجعلی و بازار شاهزاده فاضل از جمله بازارها و فروشگاه‌هایی هستند که فاصله بسیار کمی با هتل سنتی مهر یزد دارند.
بعضی از این مراکز  به قدری به هتل مهر یزد نزدیک هستند که می‌توانید بدون ماشین و با پای پیاده به آنها سر بزنید. در این صورت دغدغه‌ای از بابت پارک کردن ماشین ندارید و با خیال راحت به خرید سوغاتی مشغول می-شوید.
از جمله سوغاتی‌هایی که می‌توانید در این مراکز خریداری کنید، بدین شرح هستند: سفال، کاشی، حصیر، زیلو، پارچه‌ها و پتوهای دست بافت و سنتی، شیرینی‌ها و نقل‌های محلی، حلوا ارده اردکان، میوه‌هایی مانند انار و پسته و مواردی از این دست.

 
 
 
 
قوانین و نکات:
پذیرش زوجین تنها با ارائه شناسنامه، عقدنامه یا صیغه نامه معتبر
پذیرش خانم تنها با ارائه مدارک معتبر
هتل تضمینی برای ارائه پارکنیگ به مهمانان نمی‌دهد
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 
 

 

 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب