امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46172 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شنبه اول ماه مبارک رمضان در ایران؛

فردا در برخی کشور‌ها اول رمضان اعلام شد

فردا جمعه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در برخی کشور‌های عربی به عنوان اول ماه مبارک رمضان اعلام شده است.
فردا در برخی کشور‌ها اول رمضان اعلام شد
به گزارش خبرایران، کشور‌های مصر، تونس، لبنان و همچنین دیوان اوقاف اهل سنت عراق روز جمعه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند.
 
با این حال عربستان، قطر و برخی کشور‌های عربی و اسلامی عصر پنجشنبه نیز برنامه استهلال ماه رمضان را دنبال می‌کنند.
 
عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت ۱۰۰ گروه رصدی از غروب پنجشنبه برای رویت هلال ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کنند.
 
فعالیت ۱۰۰ گروه استهلال از غروب پنج شنبه
اما در ایران، روز شنبه اول ماه رمضان است. حجت الاسلام دکتر علیرضا موحد نژاد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت؛ کارشناسان در اینکه هلال ماه غروب پنجشنبه قابل دیدن نیست، اختلاف ندارند و بر این اساس، جمعه سی ام شعبان و شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.
حجت الاسلام دکتر علیرضا موحد نژاد افزود: گزارش‌های گروه‌های رصدی از غروب پنج شنبه پس از دسته بندی به ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال و سپس خدمت مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.
وی گفت: اگر بر اساس این گزارش ها، رویت هلال ماه مبارک رمضان برای معظم له به لحاظ شرعی اطمینان بخش بود، طبعا‏ً آغاز ماه مبارک اعلام خواهد شد.
عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: گروه‌های متعددی که از غروب پنجشنبه در همه استان‌ها کار رصد را بر عهده دارند، دارای تجهیزات و امکانات مناسب هستند و با توجه به شرایط این روزها، مراقبت‌های بهداشتی را نیز رعایت می‌کنند.
حجت الاسلام موحدنژاد افزود: هر گروه استهلال متشکل از ۴ الی ۵ فرد مجرب و آموزش دیده است که آموزش‌های لازم را در خصوص استفاده از تجهیزات و مسائل فقهی دیده اند و سال‌ها در این زمینه سابقه دارند.
این مقام مسئول افزود: ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب به اعضای گروه‌های رصدی اعتماد کامل دارد و گزارش‌های این گروه‌ها پس از تایید ائمه جمعه استان ها، به ستاد ارسال می‌شود.
ماه مبارک رمضان امسال در حالی آغاز می‌شود که بسیاری از کشور‌های عربی و اسلامی تدابیر پیشگیرانه‌ای را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله بستن مساجد و ممنوعیت برگزاری نماز جمعه و جماعات اتخاذ کرده اند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب