امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45925 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

30 خرداد ماه ۱۳۹۹ اعلام شد؛

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت»

دبیر جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت» مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری «مدافعان سلامت» را تا سی‌ام خرداد اعلام کرد و گفت: این جشنواره با محوریت به تصویر کشیدن خدمات و ایثارگری کادر پزشکی و درمانی کشور در مقابله با بیماری کرونا برگزار می‌شود.
آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت»
به گزارش خبرایران، داوود یاراحمدی امروز افزود: در شرایط اعمال تحریم‌های اقتصادی و هجمه‌های بیرونی دشمنان، اینک کشورمان در حال مقابله با بحرانی به نام ویروس کرونا است، بحرانی که همه اقشار جامعه را درگیر کرده و تاثیرات قابل توجهی بر حوزه‌های درمانی، بهداشتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی داشته است.
 
وی افزود: در این روزهای دشوار کادر درمانی و پزشکی کشورمان در نوک پیکان مقابله با بحران کرونا در تلاشی وصف‌ناشدنی و خستگی‌ناپذیر در حال مداوای بیماران و کنترل بیماری هستند.
 
دبیر جشنواره سراسری عکس مدافعان سلامت اضافه کرد: اگرچه مقابله با این بحران نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در ابعاد مختلف است، اما گستردگی و سرعت شیوع این میهمان ناخوانده ضرورت ایفای نقش مردم در همراهی با مسئولان و کادر درمانی را دوچندان کرد، اتفاق مهمی که با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها شکل گرفته و محقق شد.
 
یاراحمدی رویارویی جامعه پزشکی با بیماری کرونا را تکراری دوباره از تاریخ خواند و افزود: کادر پزشکی و درمانی کشورمان سال‌ها پس‌از روزهای خون و حماسه و دوران دفاع مقدس و این‌بار در حکم پیش‌قراولان دفاع از سلامت جامعه در قامت «مدافعان سلامت» صحنه‌هایی بی‌نظیر از مجاهدات ستودنی را به تصویر کشیده‌اند.
 
وی با بیان این‌که مدافعان سلامت در کارزار مرگ و زندگی به زیبایی جان‌بازی در جبهه سلامت را متبلور کرده و در حال ایفای نقشی بی‌مانند در مقابله با این بحران هستند، اضافه کرد: همان‌گونه که عکاسان با حضور در جبهه‌های جنگ شهامت، دلاورمردی و جان‌فشانی رزمندگان را به تصویر کشیده و خاطرات دفاع مقدس را جاودانه کردند، اینک نیز می‌بایست با حضوری دوباره در جبهه سلامت به ثبت ایثارگری‌های پزشکان و کادر درمانی بپردازند تا بار دیگر تصویرگر صحنه‌های روزهای مرگ و زندگی باشند.
 
این مسئول اظهار کرد: از این‌رو حوزه هنری لرستان با مشارکت و همراهی استانداری لرستان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان و شهرداری خرم‌آباد به پاس قدردانی از خدمات ایثارگونه کادر درمانی اقدام به برگزاری جشنواره کشوری عکس مدافعان سلامت کرده است.
 
دبیر جشنواره سراسری عکس مدافعان سلامت با یادآوری این‌که این جشنواره در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با تلفن همراه برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به مواجهه مستقیم پزشکان، پرستاران، کادر بهداشتی و اورژانس کشور با بیماری کرونا، بخشی از مسابقه با عنوان «عکاسی با تلفن همراه» به این قشر اختصاص یافته است تا با ثبت لحظاتی ناب و ماندگار از خدمات تیم‌های پزشکی و درمانی، تابلویی از ایثار را در قاب هنر به تصویر بکشند.
 
وی ابراز امیدواری کرد عکاسان فرهیخته کشورمان با انعکاس بخشی از فداکاری مدافعان سلامت به خلق تصاویری ماندگار از رزمندگان این جبهه پرداخته و این‌گونه گوشه‌ای از زحمات‌شان را جبران کنند.
 
این هنرمند عکاس با بیان این‌که ثبت فعالیت شبانه‌روزی کادر پزشکی، پرستاران بیمارستان‌ها، اورژانس و شبکه‌های بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا محور آثار ارسالی به جشنواره است، در رابطه‌با شرایط شرکت در این جشنواره، اظهارکرد: محدویتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد، همچنین اندازه عکس‌ها حداقل A3، در بخش حرفه‌ای 300 DPI با پسوند JPG بوده و در بخش عکاسی با تلفن همراه نیز حداقل رزولوشن باید از 12 مگاپیکسل کمتر نباشد.
 
وی با اشاره به ارسال آثار به‌صورت رنگی یا سیاه و سفید به دفتر دبیرخانه جشنواره و این‌که عکاسان باید به مکان و زمان عکس اشاره داشته باشند، پایان مهلت دریافت آثار را سی‌ام خردادماه امسال اعلام کرد و ادامه داد: با انتخاب و داوری آثار تا پانزدهم تیرماه نتایج از طریق رسانه‌ها و سایت حوزه هنری لرستان و کشور به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
یاراحمدی ادامه داد: عکاسان و هنرمندان آثارشان را از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ به شماره همراه 09166985123 به دبیرخانه جشنواره سراسری عکس مدافعان سلامت ارسال نمایند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از طنین روح بخش زیارت آل یاسین از امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد استان در شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) خبر داد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب